What You Will Do
Campaign Planning & Strategy:
- Lead influencer selection strategy development, collaborating with Account, Planning, Creative, and Creator Growth teams to align with client goals and target audiences.
- Create a framework for identifying and vetting influencers across platforms to ensure strong brand alignment.
- Develop influencer plans with a focus on selection, trending tactics, performance metrics, and timelines to maximize results.
- Present and pitch influencer strategies to clients, highlighting how influencer choices will drive success, and clearly outlining KPIs and success measures.
- Collaborate with strategic planning and creative teams to ensure influencer efforts align with overall campaign objectives.
- Stay updated on industry trends to continuously refine strategies and identify new opportunities.
- Work with planning, project management, influencer management, and creative teams for seamless campaign execution.
- Collaborate with influencer management to research, propose influencer lists, prepare quotations, and optimize KPIs for client campaigns.
- Provide performance reporting with actionable insights to enhance future campaigns.
- Ensure influencer plans support broader business goals and deliver measurable results.
- Coach and train team members to enhance productivity and proposal & campaign quality.
- Foster a collaborative, results-driven team culture, encouraging accountability and professional growth.
- Bachelor's Degree is required
- At least 5 years of experience in an advertising agency; with at least 3 years in a social outreach/influencer planning role.
- Strong understanding of influencer marketing trends, platforms (FB, TikTok, IG, YouTube, etc.), and social media metrics.
- Proven track record of developing successful influencer strategies and managing end-to-end campaigns.
- Excellent communication, and presentation with experience in client-facing roles.
- Strong analytical skills to assess influencer performance and campaign ROI.
- Good command of English
- Self-starter, fast learner with a can-do spirit
- Experience in managing teams of the same size (3 - 5 members)
- Social-savvy with a keen ability to research and identify new trends and influencers across platforms.
- Strong network of influencer connections is a major advantage.
- Competitive Salary
- Performance Review (2 times per year)
- Performance Bonus (1 time per year from 0.5-month to 3-month salary amount)
- Annual Leave: 15 days and other leave types
- Private Health Insurance
- Allowances (Parking Fee, TGIF, Team Bonding,...)
- MacBook to be provided
- Good chance to explore new trends in the digital market
- Work in a professional, active, international, and dynamic environment
MYAN là thương hiệu thời trang thuộc Công ty mẹ là Công ty TNHH Thương Mại và Đầu tư MYAN, chuyên hoạt động trong lĩnh vực đầu tư tài chính và thương mại dịch vụ.
Thương hiệu MYAN được thành lập từ năm 2013, hướng tới phục vụ đối tượng là khách hàng nữ tuổi từ 18-35, MYAN liên tục thiết kế, sản xuất và ra mắt những mẫu quần áo thời trang trẻ trung xinh đẹp, cập nhật xu thế với giá cả phải chăng và luôn nhận được phản hồi tốt từ phía khách hàng.
Từ khởi đầu rất khiêm tốn, tới nay MYAN đã có hệ thống gồm đại lý 5 cửa hàng đại lý thuộc sở hữu cá nhân tại Hà Nội, và cùng với đó là 1 hệ thống kênh thương mại điện tử đang phát triển nhanh chóng. Công ty tập trung vào việc thiết kế, sản xuất sản phẩm, quảng bá thương hiệu, còn hệ thống 5 cửa hàng đại lý thuộc các chủ sở hữu cá nhân sẽ phân phối sản phẩm đến tay người tiêu dùng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,