THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM

Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM
Ecommerce Manager - Nguyen Kim
THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM
13 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 1
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 27/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 27/07/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Role Description
The e-commerce (ECM) Manager is responsible for analyzing, reviewing, recommending, and building strategic initiatives that drive business profitability by increasing visitors, improving conversion rates both online and in-store, capturing larger average order sizes, and managing margin performance. This role will ensure seamless integration of online and offline customer experiences, leading to enhanced overall conversions.
1. Define Merchandising Strategy (Omni & Online)
• Develop plans to grow strategic category focus and partnerships.
• Develop e-commerce-led sell-more plans based on analysis and gain support from Merch Head Quarter to get sales back to target.
• Lead daily/weekly/monthly/annual category analysis and define strategies to deliver sales KPIs via online & Telesales.
• Propose & execute the principle of visual merchandising (category order, PLP, PDP messages) for each category on Nguyen Kim online store.
• Work with the data team to deliver a daily pricing tracker of Nguyen Kim vs. core competitors and execute daily pricing adjustment proposal post alignment with BU Head & CEO.
• Negotiate with Merchandising Head Quarter/Top Suppliers to get online exclusive promotion plans.
2. Web Roadmap: Lead Online Customer Experience Including UX/UI, Website Content & SEO
• Review NK customer experience across touchpoints (app, website mobile, website desktop,
tablet) and recommend a product development plan to deliver the best online customer experience, with clear priority calls and measurable KPIs
• Spearhead A/B Testing Plan & Analysis for proposed changes in customer experience.
• Grow NK organic search online again via leading SEO screening, auditing & improvement with agencies and execute SEO principles with the content team.
• Define operation standards for Telesales and Online delivery requirements and work with Logistics/Operation to deliver the KPIs & tracker
3. Propose E-Commerce Innovation/Solutions If Any To Improve the E-Commerce Experience For Both Internal Users.
• Identify and propose innovative solutions to improve the e-commerce experience for both internal users and customers.
• Stay updated with the latest e-commerce trends and technologies to keep NK's e-commerce platform competitive.
4. Ownership & KPI Management
• Act as the owner of the e-commerce business, taking full responsibility for its performance.
• Set, monitor, and achieve KPIs to ensure business growth and profitability.
• Regularly report on KPI progress and make data-driven decisions to meet business objectives.Qualifications
Strong e-commerce know-how in terms of UX/UI, Content/SEO, Online Merchandising. Experience in Electronics e-commerce is a Plus.
Understanding of omnichannel strategies and execution.
Solid experience in retail P&L management.
REQUIRED BACKGROUND
Education: Bachelor's degree in Marketing or Business Management.
Experience: A minimum of 7 years in e-commerce management position, including P&L responsibility. Strong leadership and consensus-building skills among multi-functional departments.
Language: Fluent in English and/or French.
Other skills: Fluent in English and well-versed in Google Analytics.
Attitude: Proactive, own strong entrepreneurial spirit.Thưởng
Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Baoviet Healthcare
Nghỉ phép có lương
15 days
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM
THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 12, Văn phòng số 04, Khối Tháp Văn Phòng, Pearl Plaza, 516A Điện Biên Phủ, phường 25, quận Bình Thạnh, thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

GM Việt Nam là ứng dụng mua sắm trực tuyến và là sàn giao dịch thương mại điện tử có trụ sở đặt tại Trung Quốc.

CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM cung cấp các dịch vụ về công nghệ thông tin và thương mại điện tử. Chúng tôi đã nghiên cứu và đưa ra các giải pháp, dịch vụ và sản phẩm sử dụng công nghệ mới nhất. Chúng tôi luôn cố gắng cập nhật và cải tiến các sản phẩm của mình để đáp ứng nhu cầu và định hướng của thị trường hiện tại.

Những nghề phổ biến tại THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM

Bạn làm việc tại THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM

THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ GM VIỆT NAM

Click để đánh giá