Các phòng ban đang tuyển dụng tại DACO

Công nghệ thông tin
Buôn bán/ Kinh doanh
Nghệ thuật - Thiết kế
Kỹ thuật
Marketing/ Truyền thông
Dịch vụ khách hàng
Tài chính - Kế toán

Việc làm DACO

Cập nhật 27/08/2024 09:18
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Trách Nhiệm Hữu Hạn DACO
Business Development Assistant Manager (Logistics Services)
DACO
34 việc làm 2 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.

Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam

Job Responsibilities

Business Development:

  • Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
  • Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
  • Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
  • Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
  • Gather market information.

Costing and Quotation:

  • Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
  • Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
  • Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

Customer and Contract Management:

  • Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
  • Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
  • New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
  • Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.

Reporting and Other Tasks:

  • Manage and control P/L for assigned customer
  • Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
  • Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
  • Update market information and competitor’s trend
  • Supervise and support other members in division
  • Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
  • Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
  • Other tasks as Manager assignment.

Yêu Cầu Công Việc

  • Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
  • Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
  • Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
  • Strong customer relation management and sales skills.
  • Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
  • Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
  • Strong negotiation, presentation and coordination skills.
  • Proficiency in logistics-related software
  • Ability to work under pressure and achieve sales targets.
  • Excellent English skills (written and verbal).

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Số nhà 146, Xã Tân Triều, Huyện Thanh Trì

Nhà Phân Phối Thiết Bị Điện Tự Động Hóa Công Nghiệp

DACO là đơn vị số 1 tiên phong trong việc triển khai các dự án IOT – Smart Factory, Nhà máy thông minh với ứng dụng Công nghệ 4.0 với thương hiệu SEEACT:
• Các giải phát liên quan tới IOT, hệ thống quản lý sản xuất, quản lý trạng thái, quản lý năng suất, quản lý năng lượng, ...
• Các giải pháp liên quan đến Đèn loa còi báo hiệu trong nhà máy
• Các giải pháp liên quan tới màn hình cảm ứng điều khiển
• Các giải pháp liên quan tới máy in nhãn Barcode
• Các giải pháp cân điện tử …

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT… theo quy định của Pháp luật

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch Xuân - Hè, Team building 3-5 lần/năm, tiệc sinh nhật, ngày lễ, Year end party….

Lịch sử thành lập

  • Ngày bắt đầu hoạt động: 30/06/2009

Mission

  • MỤC TIÊU: Trở thành nhà cung cấp các sản phẩm Tự động hóa - Công nghiệp - Công nghệ - Thương mại Dịch vụ hàng đầu tại Việt Nam.
  • TẦM NHÌN: Đưa SEEACT trở thành giải pháp tổng thể về SMART FACTORY tin cậy được Việt Nam và Thế giới công nhận
  • Tại Daco, chúng tôi nỗ lực mang đến trải nghiệm thật sự hạnh phúc tới mỗi nhân viên của mình. Chào mừng bạn gia nhập ngôi nhà chung

Những nghề phổ biến tại DACO

Bạn làm việc tại DACO? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo DACO

DACO

Click để đánh giá