TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
Công ty cổ phần FINT Việt Nam mặc dù mới được thành lập năm 2019, tuy còn rất non trẻ nhưng chúng tôi có hoài bão và khát vọng lớn lao, đó là xây dựng tổ chức thành một tập đoàn lớn mạnh, chinh phục từng mốc chặng đường 03 năm - 05 năm - 10 năm và trở thành một doanh nghiệp lớn hoạt động hiệu quả trong lĩnh vực công nghệ - xây dựng - tài chính - đầu tư. Dựa trên hai quy luật cơ bản là “nhân - quả” và “cho - nhận”, công ty chúng tôi mong muốn đem sức lao động chất xám của mình, tạo ra các sản phẩm & giải pháp & dịch vụ hữu ích cho xã hội, từ đó nhận lại giá trị lợi nhuận cho cổ đông & cán bộ nhân viên công ty, sau đó mong muốn trích một phần giá trị nhận được này dành cho các hoạt động từ thiện & đóng góp lại cho xã hội.
Trên hành trình phát triển, Chúng tôi luôn xác định “Con người” là một trong những trụ cột chính để chuyển đổi mạnh mẽ và phát triển toàn diện. Chúng tôi chú trọng công tác phát triển nhân sự, định hướng lộ trình phát triển sự nghiệp rõ ràng, tạo điều kiện để nhân viên trau dồi và phát huy tối đa năng lực; đồng thời chú trọng phát triển môi trường làm việc kết hợp hoà hợp giữa "Sống Dấn Thân" và "Sống Trọn Vẹn". Đây là môi trường làm việc độc đáo, mang đậm bản sắc của FINT, nơi nhân viên được khuyến khích chinh phục thách thức công nghệ, nuôi dưỡng sự hài lòng và cân bằng cá nhân. Bằng cách kết hợp nỗ lực không ngừng và sự biết ơn đến cuộc sống ngoài công việc, Công ty xây dựng một đội ngũ nhân viên không chỉ năng động, hiệu quả, mà còn hạnh phúc, tâm huyết trong cả công việc và cuộc sống.