Mô tả công việc
• General Information
- Provide excellent customer service to Japanese patients.
- Portray a professional, courteous and helpful attitude in all dealings with internal and external customers.
- In charge of Japanese Hotline.
- Providing Japanese translation (English - Japanese) for Japanese patients.
• Key Responsibilities Customer Service
- Greeting and managing patients in a professional manner
- Providing translation service for Japanese patients.
- Answering phone calls; making appointments; gathering information to complete patient file; Checking I.D. papers, insurance membership and details.
- Managing Japanese patient flow.
- Handling cashier work.
- Ensuring all information is ready for billing and payment purposes.
- Checking that Japanese patients have all necessary documentation/reports/medication, etc. before leaving the clinic.
- Assisting with medical evacuation as required from time to time.
- Assisting Japanese patients to make bookings outside FMP.
- Perform other tasks as assigned by Line Manager.
- In charge of the Japanese Hotline.
- Close communication with Japanese team in Hanoi.
Yêu cầu công việc
Job Requirements:
- Holder of a diploma or equivalent degree.
- Excellent Japanese language ability (~ N2), Excellent English language ability (both oral and written)
- Customer relation/interaction background would be an advantage.
- At least three years’ experience in customer relation/interaction, preferably at Foreign
Service companies or in the healthcare/service industry.
Key Capabilities & Skills
- Excellent communication and interpersonal skills.
- Good problem solving skills and ability to handle conflicts.
- Ability to work well under pressure.
- Commitment to excel, striving to exceed standards and achieve best results.
- Fluency in Japanese/English is a must.
- Caring and empathy.
- Positive attitude, able to be multi-tasked.
- Well-groomed, pleasant outlook is a plus.
Quyền lợi được hưởng
Health care for Employee and the family
14 annual leave/ year
Company provides internal training, compulsory insurances
Hanoi Family Medical Practice Là nhà cung cấp dịch vụ y tế thuộc sở hữu vốn của nước ngoài đầu tiên tại Việt Nam, FMP ngay từ những ngày đầu thành lập năm 1995 đã đạt tiêu chuẩn quốc tế trong hệ thống y khoa.
FMP Hà Nội cung cấp dịch vụ y tế hàng đầu, tiêu chuẩn quốc tế, với đội ngũ y bác sĩ đa khoa từ khắp nơi trên thế giới, bao gồm Israel, Việt Nam, Mỹ, Canada, Nhật, Pháp, Thụy Điển, Venezuela và Philippines. Chúng tôi sở hữu những trang thiết bị và công cụ chẩn đoán hiện đại, chúng tôi cũng có thể cung cấp dịch vụ y tế và cấp cứu toàn diện trên toàn lãnh thổ Việt Nam tới người Việt, người nước ngoài và khách hàng công ty. Nền tảng của chúng tôi là kinh nghiệm chuyên môn cùng phương pháp tiếp cận chuyên nghiệp, chuẩn mực, bảo mật và nhân ái.
Chúng tôi cung cấp dịch vụ cấp cứu, thăm khám tại nhà theo yêu cầu, và thăm khám với bác sĩ đa khoa hoặc chuyên gia tư vấn cho khách hàng của chúng tôi, bao gồm nhiều quốc tịch, là người cư trú hay khách du lịch đến với Việt Nam.