Mô tả công việc
1. Operation (70%):
- Oversee operations of Food and Beverage outlets, double checking daily functions and informing amendment (if any) to related departments;
- Cooperate with Executive Chef in the creation of menus, beverage and wine list, while incorporating a menu pricing structure that will support the bottom line goals;
- Work closely with Chef and all kitchen personnel. Provides daily communication to ensure consistent kitchen to front of the house operations;
- Maintain records of special events, house counts, food covers and daily business volumes;
- Implement policies and procedures for the Food & Beverage department including compliance of company standards relating to quality of products and services, subject to DGM/ GM’s approval;
- Driver to delivery luxury experiences to guests and always maintain exceptional customer services;
- Ensure information is communicated effectively among all sections;
- Address guest complaints in a timely manner and advise DGM/ GM about appropriate corrective actions taken;
- Greet VIP clients and suggest adequate menus & services, ensure their orders are satisfied;
- Maintain good relationship with VIP clients and entice them to come to the outlets; Communicate with them directly from times to times and take good care of them;
- Incentivize team members to maximize sales and revenue;
- Provide ongoing feedback to staff, conduct performance appraisals, and disciplinary action, according to the company policy and procedures.;
- Develop on‐going professional development and training programs for food production, service and bar production/service personnel;
- Participate in selection procedure; train, coach and develop a successful and enthusiastic team of associates, and motivate staff members to maintain an efficient job performance.;
- Handle staff line‐ups prior to all functions;
- Conduct weekly F&B meetings to discuss: Financial results, Business plan, Changes in content of coperation and New management policies;
- Plan and implement procedures for special events and banquet functions.
2. Business Development (20%)
- Meet & consult customers of F&B services with Sales Team;
- Being the main contact point with partners, suppliers and clients;
- Maintaining strong, long‐lasting relationships and expanding networks in F&B industry.
3. Other tasks (10%)
- Manage Master Wine List;
- Overseeing inventory and stock control monthly;
- Develop an operating budget for the department’s revenue outlets; after approval, monitor and take corrective action as necessary to assure that budget goals are attained and department profits are maximized;
- Increase sales and minimize costs, including food, beverage;
- Undertake other tasks as assigned by DGM/ GM;
- Taking part in other projects as assigned by the Management Board.
Quyền lợi được hưởng
- 12 annual leave per year;
- Service charge bonus payable on monthly basic;
- Social insurances and 24/7 insurance;
- Special healthcare & Annual health check-up;
- Free duty meal, laundry service and parking;
- Annual holiday trip with team.
Yêu cầu công việc
1. Qualification & Experiences:
- College degree is preferred. Bachelor of Science degree in hotel/restaurant management or Tourism & Hospitality is desirable;
- Previous Food & Beverage Management or Assistant/ Supervisory experience in fine-dining Restaurant or luxury hotel.
- Knowledge of computers (MS Word, Excel);
- Good command of the Vietnamese & English language, both written and verbal, due to the constant contact with clients. Fluency in French languages would be beneficial.
2. Personality:
- Excellent grooming standards.
- Positive and excellent communication skills;
- Pleasant and possess strong desire to excel in the service and hospitality tourism industry;
- Self-discipline, initiative, leadership ability and outgoing;
- Ability to motivate employees to work as a team to ensure that food and service meet appropriate standards;
- Problem solving, organizational and training abilities;
- Ability to coordinate multiple tasks such as food, beverage and labor cost while maintaining required standards of operation in daily restaurant activities;
- Experience in Sales, up selling.
Yêu cầu hồ sơ
Số điện thoại liên hệ: 024.3934 0888 - ext: 3042
Press-Club, một trong những địa chỉ kinh doanh và ẩm thực nổi tiếng nhất tại Việt Nam, được thành lập vào cuối những năm 90 với tư cách là địa điểm tổ chức Hội nghị và ẩm thực hàng đầu của Hà Nội, nơi các quan chức, doanh nhân, doanh nhân và người nước ngoài có thể giao lưu và dùng bữa trong không gian thoải mái, khung cảnh trang nhã. Nằm phía trên Hiệp hội Nhà báo nổi tiếng, ngôi nhà của các nhà văn và nhà báo kể từ sau chiến tranh, nơi này được coi là nơi tôn vinh những sáng tạo tuyệt vời nhất bằng cử chỉ của bàn tay, cho dù đó là để viết chữ, sơn mài trên gỗ, vẽ tranh nghệ thuật, ủ rượu hay nấu các món ăn. Câu lạc bộ Báo chí chào đón bất kỳ vị khách nào mỗi ngày từ bữa sáng đến đồ uống vào buổi tối muộn.
Chính sách bảo hiểm
- Công ty đóng BHXH, BHYT, BHTN, BH tai nạn 24/7;
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các chương trình, hoạt động định kỳ dành riêng cho nhân viên Công ty.
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 18/06/2008
Mission
Press Club, một trong những địa chỉ kinh doanh và ẩm thực hàng đầu Việt Nam được thành lập vào cuối những năm 1990 tại Hà Nội. Đây là nơi giới doanh nhân, chức sắc và cộng đồng người nước ngoài giao lưu, gặp gỡ, thưởng thức ẩm thực trong không gian tiện nghi và thanh lịch.