Việc làm Royal Group

Cập nhật 13/12/2024 11:57
Tìm thấy 4 việc làm đang tuyển dụng
Royal Group - Tập Đoàn Hoàng Gia
Operations Officer, KYC
Royal Group
19 việc làm 3 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 26/12/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job ID: 251003

Location: Ho Chi Minh City, Vietnam

Area of interest: Global Operations

Job type: Permanent - Full Time

Work style: Office Working

Opening date: 25-Nov-2024

Closing date: 07-Dec-2024

Job Advert Details

Some careers have more impact than others.

If you’re looking for a career where you can make a real impression, join HSBC and discover how valued you’ll be. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.

Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.

We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Officer, KYC.

Job Profile

Service, amend, cancel or close existing accounts associated with customer products or services with low to medium complexity and administer product/service processing within the guidelines of the service level agreements and under the guidance of senior team member.

Summary Of Main Tasks And Responsibilities

The role holder will:

  • Responsible for CDD (Customer Due Diligence) analyst and QC/QA for WPB Customers.
  • Research customer information via multiple sources and inquire information by contacting directly customer via phone where applicable.
  • Work with BFCR and other compliance functions for CDD, AML and Sanctions LoBP, undertaking QC/QA for CDD process in accordance with the HSBC Global Standard and the relevant laws and
  • local policies, processes & procedures. Interface with Compliance, Front Office and Relationship Managers where applicable especially on matters that involve escalation of pending and ageing profiles
  • To provide technical support to the team so that KYC Ops is performed in an efficient, accurate and professional manner, and in accordance to relevant policies
  • Support KYC Ops requirements for WPB customers
  • Evaluate impact of new regulatory / internal requirements and provide timely feedback.
  • Deliver fair outcomes for our customers and ensure own conduct maintains the orderly and transparent operation of financial markets.
  • Meet the needs and expectations of customers by ensuring that escalation and complaints are
  • handled in a timely and appropriate manner.
  • Ensure KYC profiles presenting to RMs are error-free for timely sign-off.
  • Develop and maintain excellent professional relationship with all stakeholders.

Qualifications

Experience, Skills and Qualifications

  • Experience in banking is required
  • Strong communication & interpersonal skills.
  • Ability to prioritize and organize workload, multi-task, adapt quickly to change, and deliver under the pressure of deadlines.
  • Capability to quickly learn new jurisdiction policies and guidance, and ability to interpret complex changes in regulatory guidelines and assess impact.
  • Proven analytical skills with a strong attention to detail.
  • Having strong customer communication skill.
  • Can apply strong critical thinking and active judgment to understand customer profile and follow KYC processes and procedures.
  • Good writing skill to complete required documents for customer profile.

http://www.hsbc.com/careers

HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.

Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:

Tập Đoàn Gạch Men Hoàng Gia - ROYAL GROUP là một trong những tập đoàn hàng đầu trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh vật liệu xây dựng và trang trí nội thất tại Việt Nam. Với hơn 25 năm kinh nghiệm, ROYAL GROUP hiện nay đang là một trong những tập đoàn lớn nhất tại Việt Nam về sản xuất gạch ốp lát.

Về thị trường trong nước, ROYAL GROUP đã thiết lập được hệ thống phân phối trải dài từ Bắc chí Nam với hơn 3.000 cửa hàng, đại lý và showroom.

Về thị trường quốc tế, sản phẩm của ROYAL GROUP đã xuất khẩu đến nhiều quốc gia, khu vực như: Đông Bắc Á (Trung Quốc, Đài Loan, Hàn Quốc, Nhật Bản), Đông Nam Á (Campuchia, Thái Lan, Maylaysia, Myanmar, Philippine), Châu Âu, Châu Mỹ, Châu Úc, Châu Phi và Trung Đông…

ROYAL GROUP tạo 1 môi trường làm việc luôn có sự TÔN TRỌNG giữa tất cả thành viên từ nhân viên đến cấp Lãnh đạo, 1 môi trường tưởng thưởng công bằng và xứng đáng cho những đóng góp của từng thành viên. Và chính ở nơi này, các thành viên luôn có CƠ HỘI sáng tạo, được là người giương buồm cho ý tưởng của mình ra khơi, các thành viên được tạo điều kiện tối đa để thực hiện những hoài bão của mình.

Chính sách bảo hiểm

  • Gói bảo hiểm sức khỏe toàn cầu
  • Các quyền lợi khác theo Chính sách Công ty và Luật Lao động Việt Nam
     

Các hoạt động ngoại khóa

  • Tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty 
  • Cầu lông
  • Bóng chuyền

Lịch sử thành lập

  • Thành lập năm 2001

Mission

  • Với sứ mệnh “Ngôi nhà nuôi dưỡng những ước mơ”, ROYAL GROUP luôn mong muốn đem đến cho tất cả thành viên một nơi làm việc thân thiện như chính ngôi nhà của mình.

Những nghề phổ biến tại Royal Group

Bạn làm việc tại Royal Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Royal Group

Royal Group

Click để đánh giá