Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary/Objective: The Operations Support Specialist (OSS) will be responsible for the material flow in the production work centers and will coordinate and communicate to cross functional sections, upstream and downstream production work centers to manage the order flow until customer delivery.
Essential Functions/ Responsibilities:
1. Schedule and plan the order by using Schedule Dashboard or any other equivalent tool to meet the MDD (Manufacturing Due Date) by ensuring the material, people and machine capacity availability.
2. Look for the opportunity to batch the order to have minimum change over without compromising due date.
3. Communicate and coordinate with night shift supervisor to ensure smooth execution according to the plan.
4. Monitor, manage and follow through (physically locate) the orders to ensure it flows through the processes and is on track to meet the MDD. Proactively work with relevant party to address the potential issue to avoid any Past Due.
5. Report back to Supervisor timely when foresee or there is any risk that may miss the order.
6. Follow up with material planner or upstream process on material requirement for orders.
7. Drive OTD improvement to achieve the target by working with relevant party to close the gap like material availability, machine downtime, insufficient lead time etc.
8. Ensure correct reschedule code is entered together with realistic date for any order that is past due in a timely fashion.
9. Responsible to inform appropriate departments especially the downstream process / work center of orders that deviate from schedule so that opportunities of recovery can be explored.
10. Utilize reports to proactively manage large orders (example Daily Order Report and Pocket Report) to meet the MDD.
11. Be the back-up Supervisor during the absence of supervisor including but not limited to: Pass down, order traceability, expedites, dashboard, and personnel management.
12. Responsible for Pull-In material in a 7-day window or any other window set up by the Supervisor, update material comments according to the production plan, (review PO transactions, shipments due date, materials in transit), and expediting Planners when needed.
13. Responsible for printing shop orders and creating materials sessions, based on the window assigned by the supervisor, this when not using Auto request.
14. Responsible to create parcel for parts that goes to Sudden Saving, when applicable.
15. Responsible to follow up material arrival with shipment packing list and prioritize material needs on production floo
Yêu Cầu Công Việc
1. 3 years experience working in manufacturing
2. Good at problem solving, investigation skills, detail orientation
3. Basic English communication
4. Be able to use Microsoft Software (Outlook, Excel, Word, Powerpoint)
5. Team player and must be able to work with multiple groups of people – Operators, Floor Mgr.’s, Engineers, etc.
6. Working time: 3 shifts, rotate every week, Mon-Sat
You will get bennefit:
· 2-month probation time with 100% salary.
· 13th month salary
· Performance bonus 2 times/year
· Annual salary review
· Health insurance for the employee, employees’ spouse, children, parents-in-law with a sum insured up to 165 million/year/person
· Annual company trip
· Transportation allowance
· Month birthday gift from Trade Union/ Company
· Gifts on special occasions (ex: women’s day, ,…)
· Bonus on public holidays: International labor’s day, Independent’s day…
· Seniority bonus up to 15 mil
· 12 annual leaves/year + 12 public holidays/year
. Internal/ External traning courses: Teamwork, Leadeship & Communication, Train the Trainer, DNA.....
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Samtec là công ty hàng đầu về dịch vụ trong ngành công nghiệp kết nối điện tử và là nhà sản xuất toàn cầu về đầu nối, cáp, quang học và hệ thống RF. Được thành lập vào năm 1976 bởi Sam Shine, tại New Albany, Mỹ. Sự khác biệt của chúng tôi - cách chúng tôi tiếp cận thị trường - là cung cấp dịch vụ khách hàng tốt nhất, cá nhân hóa nhất trong ngành. Dịch vụ đặc biệt của chúng tôi cùng với công nghệ tiên tiến nhất là những gì đã cho phép chúng tôi có 33 địa điểm toàn cầu bao gồm khả năng sản xuất có nguồn gốc kép và hơn 5000 nhân viên tại Samtec.
Chúng tôi đang tạo ra các sản phẩm công nghệ tiên tiến nhất có thể tác động đến thế giới của chúng ta hàng ngày, như cung cấp năng lượng cho các thiết bị y tế tiên tiến, vượt qua các rào cản của ngành hàng không vũ trụ và tự động hóa, cho phép đổi mới hiệu quả năng lượng và thúc đẩy các sản phẩm dữ liệu và truyền thông mang mọi người lại với nhau, khách hàng và nhân viên của chúng tôi, truyền cảm hứng cho chúng tôi để làm tốt hơn tác động hàng ngày mà chúng ta có thể cùng nhau tạo ra.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
Với doanh thu hơn 713 triệu đô la trong năm 2017 trên toàn cầu. Chúng tôi chính thức bắt đầu hoạt động vào tháng 2017 năm <> tại Việt Nam tại Công nghiệp Long Thành, Đồng Nai. Chúng tôi đang mở rộng kinh doanh và mở ra nhiều cơ hội việc làm năng động, tham vọng và khéo léo với thái độ đúng đắn để tham gia và phát triển cùng chúng tôi.
Review SAMTEC VIETNAM COMPANY LIMITED
Mức lương ổn định, chế độ phúc lợi khá và không có nhiều áp lực trong công việc. Đồng nghiệp tuyệt vời, rất nhiều người ấm áp, thân thiện. (gl)
Môi trường xung quanh sạch sẽ, chế độ bảo hiểm rất tốt, lương tương đối ổn, suất ăn khá ngon. (gg)
Cấp trên luôn lắng nghe ý kiến công nhân viên, rất hỗ trợ và tôn trọng. Suất ăn đảm bảo lương bổng ổn định. (gg)