This role is required to travel to the Binh Duong plant 3-4 times a week. Company shuttle is provided.
Your Responsibilities
- Credit risk and collections management in Vietnam and Cambodia
- Recommend and approve credit limits, payment terms, block releases, and risk mitigation measures through credit insurance, guarantees, financial statement analyses, competitive analyses, projection of business volumes, payment performance and trade references
- Engage business partners in discussions on credit and collection issues and evaluate business case to decide on exceptional credit approvals
- Review and structure AR factoring solutions to improve working capital and mitigate credit risk while meeting business needs
- Manage and drive AR results
- Administer credit insurance policy
- Recover bad debts through credit insurance claims, bank/corporate guarantees, collaterals, payment plans
- Work closely with stakeholders such as Commercial, Legal, Operations, Treasury and Finance to resolve credit and collection issues
- Lead initiatives on portfolio integration, formulate processes to satisfy integration requirements, and set measurements to monitor success of integration
- Represent regional credit centre and participate in corporate initiatives and system implementation projects
- Identify gaps in processes, recommend and manage initiatives to improve credit operational efficiency
- Perform regular reviews on customers, markets and countries
- Conduct customer visits when necessary to resolve credit issues and establish relationship
- Lead and drive performance of direct reporting employees
- Ad-hoc responsibilities as assigned
- Bachelor’s degree or equivalent in accounting, finance or related discipline
- Min 8 years of credit analysis and collections management experience in a commodity trading/manufacturing MNC or a bank
- Ability to work in a multi-cultural environment and liaise with various groups and management levels
- Ability to communicate fluently in English language
- Committed, independent, analytical, meticulous, mature and effective team player
- Strong communication, presentation, leadership, critical thinking and interpersonal skills
- Receptive to changes in responsibilities from time-to-time and willing to accept new challenges
- People management experience is a bonus
- Open to after-office hours conference calls when required
- Open to travelling when required
Diversity, equity, inclusion and belonging are cornerstones of ADM’s efforts to continue innovating, driving growth, and delivering outstanding performance. We are committed to attracting and retaining a diverse workforce and create welcoming, truly inclusive work environments — environments that enable every ADM colleague to feel comfortable on the job, make meaningful contributions to our success, and grow their career. We respect and value the unique backgrounds and experiences that each person can bring to ADM because we know that diversity of perspectives makes us better, together.
For more information regarding our efforts to advance Diversity, Equity, Inclusion & Belonging, please visit our website here: Diversity, Equity and Inclusion | ADM.
About ADM
At ADM, we unlock the power of nature to provide access to nutrition worldwide. With industry-advancing innovations, a complete portfolio of ingredients and solutions to meet any taste, and a commitment to sustainability, we give customers an edge in solving the nutritional challenges of today and tomorrow. We’re a global leader in human and animal nutrition and the world’s premier agricultural origination and processing company. Our breadth, depth, insights, facilities and logistical expertise give us unparalleled capabilities to meet needs for food, beverages, health and wellness, and more. From the seed of the idea to the outcome of the solution, we enrich the quality of life the world over. Learn more at www.adm.com.
Req/Job ID
86611BR
Ref ID
UOB gắn bó với thị trường Việt Nam từ năm 1993. Chúng tôi khởi đầu với một văn phòng đại diện chỉ có ba người, và hai năm sau, trở thành ngân hàng Singapore đầu tiên thành lập văn phòng chi nhánh tại TP. HCM. Ngày 6/8/2018, chúng tôi ghi dấu mốc tiếp theo với việc chính thức thành lập Ngân hàng UOB Việt Nam (UOB Việt Nam) và mở ra một chương mới trong lịch sử của UOB tại Việt Nam. Với đội ngũ hơn 500 nhân viên, UOB Việt Nam là ngân hàng con thứ năm của tập đoàn UOB tại châu Á, thể hiện niềm tin của tập đoàn UOB vào triển vọng thị trường Việt Nam.
UOB Việt Nam cung cấp dịch vụ tài chính cá nhân và doanh nghiệp cho cả khách hàng Việt Nam và nước ngoài. Nhằm thực hiện cam kết lâu dài trong việc mang dịch vụ và giải pháp tài chính tốt nhất tới khách hàng trong toàn quốc, chi nhánh ngân hàng UOB tại Hà Nội (chi nhánh đầu tiên bên ngoài trụ sở chính tại TP. HCM) được khai trương vào tháng 6/2019. Với việc mở rộng ra khu vực phía Bắc, cùng với mạng lưới liên kết xuyên suốt của UOB trong khu vực, chúng tôi có được lợi thế tốt nhất để kết nối các khách hàng của mình với những cơ hội kinh doanh tại Việt Nam, cũng như hỗ trợ các doanh nghiệp Việt Nam nắm bắt những cơ hội kinh doanh tại thị trường ASEAN và xa hơn nữa.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm toàn diện
- Khám sức khỏe định kỳ
Các hoạt động ngoại khóa
- Các chương trình kết nối
- Chương trình thiện nguyện
Lịch sử thành lập
- Ngày 6/8/1935, doanh nhân Wee Kheng Chiang cùng với sáu người bạn khác đã thành lập ngân hàng sau khi huy động được 1 triệu đô la Singapore. Ngân hàng được đặt tên là United Chinese Bank (UCB) để nhấn mạnh mối liên hệ của nó với cộng đồng người Hoa ở Singapore. Vào tháng 10 năm 1935, UCB mở cửa kinh doanh tại Tòa nhà Bonham ba tầng. Năm 1965, ngân hàng được đổi tên thành United Overseas Bank (tên tiếng Trung không thay đổi) để tránh trùng lặp với một United Chinese Bank khác ở Hồng Kông (tiếng Trung giản thể :中国联合银行; tiếng Trung phồn thể :中國聯合銀行), và mở chi nhánh đầu tiên ở nước ngoài chi nhánh tại Hồng Kông.
- Năm 1970, UOB được niêm yết trên Sở giao dịch chứng khoán của Singapore và Malaysia.
- Năm 1971, ngân hàng lần đầu tiên mua lại cổ phần kiểm soát của Ngân hàng Chung Khiaw, mở rộng sự hiện diện trong nước và cũng cung cấp các văn phòng ngân hàng ở Malaysia và Hồng Kông.
- Tháng 1/1972, một logo mới cho cả United Overseas Bank và Chung Khiaw Bank đã được ra mắt.
- Năm 1973, UOB sau đó mua lại Lee Wah Bank, ngân hàng cung cấp dịch vụ tại Malaysia và Singapore. Cùng năm đó, ngân hàng đã xây dựng một tòa tháp văn phòng 30 tầng mới thay cho Tòa nhà Bonham, được đặt tên là Tòa nhà UOB (nay là UOB Plaza 2).
- Năm 1984, công ty tiếp tục thực hiện các thương vụ mua lại, với Ngân hàng Viễn Đông, Ngân hàng Westmont (nay là UOB Philippines) và Ngân hàng Radanasin (nay là Ngân hàng United Overseas Bank (Thai) Public Company Limited) vào năm 1999.
- Năm 2001, ngân hàng này sáp nhập với Ngân hàng TNHH Liên minh Nước ngoài (OUB) trong một thỏa thuận ước tính trị giá 10 tỷ đô la Singapore.
- Năm 2002, UOB bắt đầu mở rộng sang thị trường Trung Quốc bằng cách mở văn phòng chi nhánh đầy đủ dịch vụ mới tại Thượng Hải và nâng cấp văn phòng Bắc Kinh thành chi nhánh đầy đủ dịch vụ.
- Vào ngày 18 tháng 1 năm 2019, UOB lần đầu tiên được liệt kê trong Chỉ số bình đẳng giới Bloomberg (GEI) để công nhận bình đẳng giới.
Mission
Sứ mệnh của Ngân hàng UOB Việt Nam là cung cấp các sản phẩm và dịch vụ tài chính đa dạng và chất lượng cao cho khách hàng cá nhân và doanh nghiệp, giúp khách hàng đạt được mục tiêu tài chính và góp phần vào sự phát triển kinh tế của Việt Nam. Ngân hàng UOB Việt Nam cam kết đóng góp vào sự phát triển bền vững của cộng đồng và thực hiện các hoạt động xã hội và môi trường bảo vệ.