Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Năm 1997, một doanh nhân Australia cùng đối tác kinh doanh người Việt đã thành lập Tổng công ty Đồ gia dụng Việt Nam.
Khởi đầu là một nhóm gồm năm thành viên kinh doanh bên ngoài Việt Nam đã nhanh chóng phát triển thành một công ty quy mô lớn vào năm 2000.
Với 25 năm kinh nghiệm, Công ty Cổ phần Đồ gia dụng Việt Nam đã trở thành nhà sản xuất hàng đầu các sản phẩm gia dụng, chuyên về các sản phẩm dệt thủ công từ thiên nhiên, đồ nội thất và đồ gốm sứ thủ công.
Ngày nay, Tập đoàn Thiết bị Gia dụng Việt Nam là một nhà sản xuất thành công và có tư duy tiến bộ, tuyển dụng hơn 300 nhân viên văn phòng và 2.000 công nhân tại ba nhà máy đang hoạt động hoàn chỉnh ngay bên ngoài. Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam.
Nhà máy sản xuất đồ nội thất đặt tại tỉnh Bình Dương. Một xưởng thủ công mỹ nghệ chuyên sản xuất các sản phẩm dệt may, trang trí cũng được đặt tại tỉnh Bình Dương. Và một nhà máy gốm sứ chuyên dụng cho sân vườn và trang trí trong nhà và ngoài trời được đặt tại Củ Chi.
Mở rộng nhà máy mới tại Khu công nghiệp Hòa Phú, tỉnh Vĩnh Long.
Review VIETNAM HOUSEWARES CORP
Công việc tại Vietnam Housewares đầy thử thách nhưng thú vị. (id)