Responsible for strategic partnership and market access strategy implementation at the assigned MA authorities or regional/ hospital formulary listing committees
Plays an essential role in developing, communicating and executing on the value strategies that address questions and influence the key decision makers.
Core Job Responsibilities
Visit and engage assigned MA authorities and customers on a regular basis
- MOH committees relevant for market access decision-making
- Pricing and/or Reimbursement authorities
- HTA (Health Technology Assessment) Agencies
- Experts and advisors to MA authorities
- Public market formulary listing agencies (e.g. public health insurance, gov’t funded health programs, gov’t tenders, public hospital drug formulary committees)
- Private market formulary listing agencies (e.g. private health plans, private insurance drug formularies, private hospital drug formulary committees)
- Map decision-making process and criteria, regular monitor and update
- Perform systematic stakeholder mapping, gain thorough understanding of formal and informal decision-making
- Understand the account needs at organizational and decision-makers levels
- Lay out short- and long-term account access vision, goals, key strategies and tactics
- Lead the execution of strategic partnership at the assigned MA authorities/ committees
- Proper integration of key risks & opportunities, strategies & tactics into country MAP
- Monitor competitors’ strategies and prepare appropriate Market access responses
- Monitor closely changing dynamics in terms of access policies & conditions, such as pricing, reimbursement, formulary listing, other relevant payer polices & guidelines, and, where applicable, tender specifications
- Identify areas to move from low(est) price-based to value-based decision-making, leverage global policy concepts, tools and international experts to improve or preserve access policies and conditions
- Analyze opportunities and risks across EPD portfolio
- Formulate formulary listing (or sometime de-listing) strategy
- Specify formulary listing and/ or tender dossier or documentation requirements
- Maximize formulary listing results, measured by #products listed in #accounts
- Negotiate with MA authorities and formulary listing agencies
- Map pricing regulations (e.g. IRP (Int’l Reference Pricing), TRP (Therapeutic Reference Pricing) etc.), gain thorough understanding of pricing setting and adjustment mechanism for new and in-market products
- Develop pricing submission strategy to maximize pricing opportunities and minimize risk
- Liaise with global pricing to ensure strategy alignment and minimize cross-country impact
- Ensure quality and timely submission
- Support country market access head in pricing negotiation
Based on strategic account planning, identify account-specific payer value-added programs which provide short- or/ and long-term success for EPD portfolio. This may be payer engagement programs, or local health economics studies
- Payer engagement programs: design the program and materials; build in outcome measurement to demonstrate value for payers
- Local health economics studies: design local study to demonstrate better value for money or positive budget impact, or local dissemination of global studies
University degree in Medicine, Pharmacy, Public Health or Health Economics
Experience/Training Required
- >10 years’ experience in pharmaceutical industry including a significant experience in Market Access authorities and/ or formulary listing committees, preferably with experience working with off patented products.
- Experience working in a multinational company with a matrix organization
- Ability to interpret and integrate Market Access strategies into actionable, value-added planning activities
- Excellent communications and interpersonal skills and strong ability to develop relationships with external stakeholders
- Ability to work in a fast-paced and changing environment
- Professional behavior with “can-do” and “open mind” attitudes
- Winning mentality, dynamic, innovative, customer focus and cross-functional team player
SeaHoldings là tập đoàn bất động sản hàng đầu Việt Nam về đầu tư, tư vấn và phát triển dự án, được thành lập vào năm 2008 với mạng lưới phân bố rộng rãi ở Thành phố Hồ Chí Minh và trải dài đến Đà Nẵng.
Để đáp ứng nhu cầu phát triển ngày càng lớn mạnh, SeaHoldings đã mở rộng hoạt động với 11 công ty thành viên bao gồm: Đông Nam Á, Seareal, Seareal A, Seareal S, Seareal R, Seareal Center, Seareal Win, Seareal Link, Đông Nam, Global House và Legend Land.
Cùng đội ngũ hơn 500 nhân viên có kiến thức chuyên sâu và nhiều năm kinh nghiệm về lĩnh vực bất động sản, SeaHoldings luôn được các đối tác đánh giá cao về năng lực cũng như uy tín doanh nghiệp.
Hoạt động công ty chúng tôi luôn dựa trên sự kết hợp chặt chẽ giữa tinh thần làm việc trách nhiệm, sự hiểu biết sâu sắc về từng loại hình bất động sản và sự quan tâm cao nhất đến nhu cầu của khách hàng.
Chúng tôi hiểu rằng nguồn nhân lực là giá trị cốt lõi và là nền tảng vững chắc giúp công ty không ngừng tạo nên những giá trị gia tăng hiệu quả cho khách hàng.
Chúng tôi luôn khuyến khích và tạo điều kiện tốt nhất cho mọi thành viên phát triển toàn diện cả về năng lực chuyên môn và kỹ năng mềm không chỉ thông qua công việc mà còn qua các công tác đào tạo cũng như các hoạt động văn hóa, ở đó mỗi thành viên sẽ có cuộc sống đầy đủ vật chất và thoải mái về tinh thần trên cơ sở bình đẳng.
Review SeaHoldings
Công việc cực kỳ nhiều, giao ngoài task, bắt làm cả thứ 7 và chủ nhật, ko tính tăng ca
CEO ở đây nổ theo đúng kiểu dân bđs luôn. Luôn nghĩ mình đúng