Location: Ho Chi Minh City, Vietnam
Area of interest: Global Operations
Job type: Permanent - Full Time
Work style: Office Working
Opening date: 25-Nov-2024
Closing date: 07-Dec-2024
Job Advert Details
Some careers have more impact than others.
If you’re looking for a career where you can make a real impression, join HSBC and discover how valued you’ll be. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.
Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.
We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Officer, KYC.
Job Profile
Service, amend, cancel or close existing accounts associated with customer products or services with low to medium complexity and administer product/service processing within the guidelines of the service level agreements and under the guidance of senior team member.
Summary Of Main Tasks And Responsibilities
The role holder will:
- Responsible for CDD (Customer Due Diligence) analyst and QC/QA for WPB Customers.
- Research customer information via multiple sources and inquire information by contacting directly customer via phone where applicable.
- Work with BFCR and other compliance functions for CDD, AML and Sanctions LoBP, undertaking QC/QA for CDD process in accordance with the HSBC Global Standard and the relevant laws and
- local policies, processes & procedures. Interface with Compliance, Front Office and Relationship Managers where applicable especially on matters that involve escalation of pending and ageing profiles
- To provide technical support to the team so that KYC Ops is performed in an efficient, accurate and professional manner, and in accordance to relevant policies
- Support KYC Ops requirements for WPB customers
- Evaluate impact of new regulatory / internal requirements and provide timely feedback.
- Deliver fair outcomes for our customers and ensure own conduct maintains the orderly and transparent operation of financial markets.
- Meet the needs and expectations of customers by ensuring that escalation and complaints are
- handled in a timely and appropriate manner.
- Ensure KYC profiles presenting to RMs are error-free for timely sign-off.
- Develop and maintain excellent professional relationship with all stakeholders.
Experience, Skills and Qualifications
- Experience in banking is required
- Strong communication & interpersonal skills.
- Ability to prioritize and organize workload, multi-task, adapt quickly to change, and deliver under the pressure of deadlines.
- Capability to quickly learn new jurisdiction policies and guidance, and ability to interpret complex changes in regulatory guidelines and assess impact.
- Proven analytical skills with a strong attention to detail.
- Having strong customer communication skill.
- Can apply strong critical thinking and active judgment to understand customer profile and follow KYC processes and procedures.
- Good writing skill to complete required documents for customer profile.
HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.
Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
Công ty Cổ phần Đầu tư Dừa Bến Tre (gọi tắt là Beinco) có trụ sở và nhà máy đặt bên bờ sông Hàm Luông thuộc địa bàn Xã Thanh Tân, Huyện Mỏ Cày Bắc, tỉnh Bến Tre đây là khu vực trung tâm vùng nguyên liệu dừa của tỉnh Bến Tre, đồng thời là đường lưu thông nguyên liệu dừa các tỉnh Đồng bằng sông Cửu long bằng đường thủy và bộ, sẽ là lợi thế rất thuận lợi cho hoạt động sản xuất- kinh doanh các sản phẩm từ dừa của công ty. Bến Tre được xem là thủ phủ dừa của Việt Nam. Thấu hiểu được nhu cầu và giá trị của chuỗi cây dừa đối với cộng đồng, BEINCO đã đầu tư máy móc thiết bị hiện đại phục vụ sản xuất với công nghệ chế biến tiên tiến cho ra các sản phẩm từ dừa đạt quy chuẩn quốc tế, đặt tiêu chí chất lượng sản phẩm và tính tiện dụng để phục vụ cộng đồng trong và ngoài nước.Với phương châm không ngừng hoàn thiện và phát triển đội ngũ nhân sự, BEINCO luôn đánh giá cao năng lực của mỗi cá nhân và luôn hoan nghênh chào đón tất cả các ứng viên có tâm huyết với sự phát triển của ngành dừa Bến Tre nói riêng và ngành dừa Việt Nam nói chung. BEINCO luôn hướng tới việc xây dựng cho đội ngũ nhân sự môi trường làm việc thân thiện, năng động, sáng tạo và tạo cơ hội tốt nhất cho mỗi cá nhân phát triển năng lực bản thân.
Review Dừa Bến Tre(Beinco)
Môi trường làm việc tốt, có nhiều cơ hội để phát triển, vùng vẫy, học hỏi được khá nhiều kinh nghiệm từ người đi trước. (it)
Môi trường làm việc thân thiện, cấp trên tạo điều kiện để học hỏi thêm nhiều kiến thức chuyên môn. (it)