Job Description
- Work on functional and cross functional projects related to First & Last Miles to help operations run efficiently and sustainably. As part of the projects, develop and execute strategies and help communicate with relevant stakeholders to help SPX operations even in unexpected situations.
- Key contact point between SPX Departments (Local and Reg.) and Operations Excellence team on those special projects that need collaboration across teams.
- Lead and manage projects end to end; work with varied stakeholders to achieve its business goals.
- Support the team with the development of business project reports.
- Design and build reports and presentations, ensure data integrity and hygiene.
- Work proactively with internal stakeholders (e.g Operations, Business Intelligence, Products, etc.) on assigned projects.
- Adapt and react quickly to changing needs and business decisions.
Requirements
- 3-4 years’ experience in positions related to Data Analysis, Project Management and Coordination, experiences in ecommerce/ elogistics is a plus.
- Great attention to detail, excellent data sense and communication skills.
- Strong technical skills in Excel/Google Sheets (modeling), PowerPoint/Google Slides.
- Able to write and communicate well in English and Vietnamese, both verbally and written, including presentation skill.
- Excellent stakeholder management skills.
- Experiences in data-driven project management and implementation is a strong plus.
Công ty Cổ phần Lestar Group hoạt động trong nhiều lĩnh vực khác nhau như Dược phẩm, FMCG, Thực phẩm, BĐS, Khách sạn....Với tiêu chí đem những gì tốt nhất đến với khách hàng. Lestar group đang trên đà ngày càng phát triển cả về quy mô lẫn chất lượng sản phẩm.
Review Lestar Group
Công ty làm việc thiếu chuyên nghiệp. Công ty làm việc không hề có quy trình hay quy định cụ thể nào cả, cực kì lan man và lộn xộn. Mỗi lần dự án có lỗi hay vấn đề gì là hay đổ lỗi cho nhân viên.
Nhân viên chưa kịp bàn giao, chưa kịp chính thức nghỉ thì nhân sự đã xóa mail công ty của nhân viên rồi, tới lúc cần thông tin, thì lại dội ngược lại đổ lỗi cho nhân viên.
Công ty làm việc không có quy trình, thiếu chuyên nghiệp. Từ các việc nhỏ như tổ chức các sự kiện nhỏ trong công ty, đến các quy trình thanh toán, quyết toán cho nhân viên, thanh toán với các công ty khác thì đều làm rất sơ sài