Mô tả công việc
POSITION SUMMARY
- Welcoming customers upon arrival and bidding farewell upon departure.
- Acting as the point of reference for guests who need assistance or information.
- Understanding customer’s needs and provide them with personalized solutions by suggesting activities and facilities provided by the hotel.
RESPONSIBILITIES
- Meet and greet hotel guests warmly and courteously.
- Update traffic sheets / Transportation report accurately.
- Handle complaints promptly and follow up thoroughly on action taken.
- Abide by established work schedules.
- Promote in house service and facilities.
- Answer all guests’ queries regarding meeting room rates, fax, copy machine, computer technology and all equipment efficiently and politely.
- Update airline schedules and guides the guest whenever requested.
- Co-ordinate the reservations of meeting room.
- Ensure cleanliness of work area and clean your work area prior to departing.
- Provide guests with all information on transportation, tours, city, and restaurants either through sales, reconfirmation or bookings.
- Assist guests with all inquiries, both hotel and non-hotel related.
- Conduct effective shift briefings to ensure hotel activities and operational requirements are known.
- Maintain detailed knowledge of the activities of the day and alert to any potential problems.
- Maintain detailed knowledge of key occurrences in your city/location including directions to key points of interests, restaurants, theaters, shopping, cinemas, sporting and recreational facilities, banks, consulates, transport systems and special events.
- Maintain adequate supplies of forms, brochures and ensure they are presented in line with hotel standards.
- Consult Log Book for information/request left by outgoing shift.
- Manage all incoming guest mail, messages, telexes, facsimiles and special deliveries, in accordance with policy.
- Manage outgoing guest mail, courier services, postage of parcels and freighting as directed by guests.
- Maintain order and security of guest keys and other selected keys kept in Front Office, ensuring key issue policy is followed.
- Receive telephone calls and take messages for guests who are out, in accordance with hotel policy.
- Record incoming registered mail, telegram, parcel, telex in appropriate file.
- Frequently check email, message of expected guests against the system/computer and expected arrivals.
Quyền lợi được hưởng
- Competitive Benefit
- Salary: Negotiate
Yêu cầu công việc
ABILITIES / KEY COMPETENCIES / SKILLS
- Good communication and writing skills.
- Proficient in the use of Microsoft Office.
- Problem solving and organizational abilities.
- Fluent in English.
EDUCATION / CERTIFICATES / EXPERIENCE
- Diploma or Vocational Certification in Hotel Management, Business Administration or related field.
- 01-year experiences in Concierge or related disciplin, or an equivalent combination of education and experience.
Yêu cầu hồ sơ
Công ty Quốc tế Nam Thành được thành lập năm 2008 với tên giao dịch quốc tế Namthanh inter, là nhà nhập khẩu và phân phối độc quyền của nhiều nhãn hàng uy tín, nổi tiếng đến từ Hàn Quốc, Nhật Bản và một số quốc gia khác trên thế giới trong lĩnh vực hàng tiêu dùng.
Được biết đến đầu tiên với nhãn hiệu hoá mỹ phẩm cao cấp Kerasys nổi bật với nhiều sản phẩm chăm sóc tóc nổi tiếng xứ Kim Chi, tới nay Nam Thành không ngừng nỗ lực đa dạng hoá sản phẩm và các ngành hàng, trở thành một trong những doanh nghiệp hàng đầu trong lĩnh vực phân phối mỹ phẩm và hoá mỹ phẩm với hệ thống các kênh phân phối được bao phủ rộng khắp các tỉnh thành trên cả nước.
Nam Thành đã và đang tiếp tục mang tới cho người tiêu dùng nhiều sản phẩm đa dạng, phục vụ nhu cầu chăm sóc cá nhân của từng thành viên trong gia đình, góp phần mang lại niềm tin, niềm vui, niềm hạnh phúc cho rất nhiều gia đình Việt Nam.