About Concentrix
Concentrix, a wholly owned subsidiary of SYNNEX Corporation (NYSE: SNX), is a leading business services company. We focus on customer engagement and improving business outcomes for over 450 global clients across six continents. Our 100,000+ staff deliver technology-infused, omni-channel customer experience management, marketing optimization, digital, consulting, analytics, and back-office solutions in 40+ languages from 125+ delivery centers. We serve automotive; banking and financial services; insurance; healthcare; technology; consumer electronics; media and communications; retail and ecommerce; travel and transportation; and energy and public sector clients. Visit www.concentrix.com to learn more.
ROLE: Workforce Management Analyst (Data Report)
LOCATION: District 12, QTSC1
Key Responsibilities:
- Data Analyst will act as a liaison between the Centralized and Site WFM teams.
- Initiates and manages all WFM communications between centralized,site teams, and leadership.
- Preparation of daily / Weekly / Monthly MIS reports & presentations / decks
- Preparing schedules using IEX for different queues across locations and mitigating gaps in schedules.
- Root cause analysis of SLA deviations, action plan development and resolution · Monitor real-time queue, schedule adherence & attendance.
- Key daily exception requests and update schedules
- Optimize breaks of the day or day before the actual schedule.
- Schedule ADHOC intra-day training requests and update schedules.
- Produce and analyze daily efficiency reports (representative availability, access level etc.
- Attend/lead centralized and/or site management meetings, as required
- Strong data source relationship understanding is desired. Database knowledge will be ideal.
- Cater to real time reporting adhoc requests as and when required.
- Monitor all agents/staff logged into dialer system to assure staff logged into appropriate campaign to each department group and to maximize utilization of agent productivity while logged into campaigns
- Ensure all work is performed in compliance with company policies as well as local, state and collection/sales laws and regulation
Desired Skills:
- At least 1 years’ experience in Data Analyst
- Strong experience in Excel, Power Querry, Python.
- Have sense to detect and regcognize non-compiance behavior.
- Ability to communicate and inspire employees.
- Have logic-mind
Công ty Cổ phần Rikkeisoft là công ty công nghệ thông tin tại Việt Nam được thành lập vào năm 2012 với lĩnh vực kinh doanh chính là cung cấp các dịch vụ và giải pháp công nghệ thông tin. Hiện tại, Rikkeisoft có 05 văn phòng làm việc tại Việt Nam và Nhật Bản; cùng 02 công ty thành viên là Rikkei.AI, Rikkei Robotics. Ngày 26 tháng 10 năm 2020, Rikkeisoft đã chính thức chuyển đổi mô hình hoạt động thành Công ty Cổ phần.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- 2016: Rikkeisoft mở rộng bằng việc mở văn phòng ở Tokyo, Nhật Bản và thành phố Đà Nẵng, Việt Nam.
- 2015: Rikkeisoft đạt được các tiêu chuẩn ISO 27001 (chứng nhận bảo mật dữ liệu cá nhân) và các tiêu chuẩn ISO 9001 (cấp giấy chứng nhận đảm bảo chất lượng)
- 2014: Rikkeisoft vinh dự được VINASA công bố là Doanh nghiệp CNTT đứng đầu trong Chương trình 30 Doanh nghiệp CNTT hàng đầu Việt Nam 2014
- 2012: Rikkeisoft đã được thành lập tại Hà Nội, Việt Nam bởi 5 sinh viên Việt Nam tốt nghiệp Đại học Ritsumeikan và Đại học Keio, cả hai đều nằm ở Nhật Bản
Mission
Nâng tầm Outsourcing Việt Nam: Nâng tầm ở Công việc + Giá cả + Tâm thế
Review RIKKEISOFT
Bố trí công việc khác với bản mô tả công việc trên trang tuyển dụng, người làm được việc thì công ty không ghi nhận mà chỉ ưa ai biết nịnh biết nịnh cấp trên (rw)
Công ty tuy lương không cao nhưng môi trường, sếp khá ok, phù hợp với người trẻ, thích sự năng động.(RW)
Công ty chạy theo mô hình săn đầu người giống Fsoft, tuyển người vào để phỏng vấn với khách hàng, OT triền miên, kiến thức không học thêm mới được nhiều (RW)