Mô tả công việc
• Fulfill equipment sales orders in the North including office multi-function devices (photocopier/printer), production printing machines, return machines from customer to warehouse, lending machines to customer, arrange machine to event
• Cooperate with LSP (Logistics suppliers) to arrange the delivery to customer in time before installation is proceeded by Service team.
• Proceed and manage on spot customs clearance in the North including prepare customs documentation such as commercial invoices, packing list, goods delivery note providing to LSPs and manage the clearance lead time before assign the delivery order.
• Manage and arrange paper delivery to customers in the North
• Prepare the form and submit for import license to National Single window system with support from planning team.
• Follow up and keep track of LSPs performance to secure smooth logistics operation
• Periodically check and compare stock on-hand between our system and LSPs system to prevent gap variance
• Record and report to team leader/ manager in a timely manner
Key Challenges
• Ensure that always perform the job well with highest productivity and efficiency
• Ensure daily operation control to optimize the company's logistics service and costs
Yêu cầu công việc
• Hold bachelor's degree in Logistics, International Economics, Business or similar fields.
• English is the must
• More than 2 years of experience in logistics and transportation.
• Knowledge of foreign trade and logistics, Import/ Export and Customs clearance procedures.
• Have computer skills in MS Office, E-mail
• Familiar with ERP system (oracle is preferred)
• Able to work independently under high pressure
• Strong analytical thinking
• Good customer care
• Problem solving skills
• Self-motivation, curiosity and desire to learn.
• A collaborative, solutions-oriented approach and strong communication skills.
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Công ty CP Tập Đoàn TLC Việt Nam thành lập năm 2014 hoạt động chính là sản xuất và lắp ráp các sản phẩm đèn led chiếu sáng dân dụng như : âm trần, buld, tuýp led, led dây, quạt đèn ....... Với quy mô nhân sự từ 250-500 nhân sự trực thuộc tổng công ty, hệ thống 70 NPP và 5000 điểm bán trên toàn quốc và được cung cấp sản xuất bởi 2 nhà máy là công ty con trực thuộc quản lý của tập đoàn . TLC hứa hẹn là một ngôi nhà để tất cả nhân sự đều có cơ hội được phát triển, cống hiến và tỏa sáng . Với bộ máy tổ chức rõ ràng, chức danh công việc cụ thể chính sách nhân sự cạnh tranh, và đặc biệt là văn hóa đào tạo xuyên suốt toàn tổng công ty giúp nhân sự hoàn toàn có thể tin tưởng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2014
Mission
- Với người tiêu dùng: TLC LIGHTING cố gắng tạo ra sản phẩm chất lượng, đáp ứng đầy đủ tiêu chuẩn kỹ thuật, từ đó bảo vệ sức khỏe đôi mắt, nâng cao chất lượng cuộc sống .
- Với xã hội: TLC LIGHTING luôn đề cao vai trò và trách nhiệm của doanh nghiệp với xã hội. Các hoạt động xã hội thường niên được tổ chức, thành lập Quỹ Nhân Ái – Thợ điện TLC. Hướng tới tạo ra môi trường kinh doanh và sản phẩm vì môi trường