Các phòng ban đang tuyển dụng tại TACO VIỆT NAM

Buôn bán/ Kinh doanh
Tài chính - Kế toán
Hành chính
Quản lý sản phẩm & dự án
Lao động có tay nghề và sản xuất
Dịch vụ khách hàng
Kỹ thuật
Marketing/ Truyền thông
Giáo dục
Công nghệ thông tin
Nghệ thuật - Thiết kế

Việc làm TACO VIỆT NAM

Cập nhật 20/02/2025 16:44
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CP TMDV TACO VIỆT NAM
Trưởng ban Phát triển hệ thống phân phối (RTM Manager) - Toàn quốc
TACO VIỆT NAM 2.0★
3 đánh giá 112 việc làm 92 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 18/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 18/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 7 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
- Nghệ An
- Nam Định

Phúc lợi

  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo

Mô tả Công việc

1. Strategies:

• Execute an RTM Roadmap aligned to sales growth initiatives.

• Ensure alignment with channel partners on integrated RTM model and driving RTM execution. Manage interactions with distributors in RTM Capability & Infrastructure.

• Align and cooperate with ASM, RSM to roll out and deploy RTM initiatives.

• Lead the implementation & transfer of best practices in RTM across territories.

• Coordinate the RTM activities and adjust routes to meet customer needs, improve efficiencies, and ensure appropriate controls & reporting are in place to meet statutory & company requirements.

• Analyze, evaluate and assist Sales Team to develop and deploy right RTM.

2. Sales:

• Understanding of Nielsen Data and building the RTM strategy based on the key observations; analyze information and insights against KPIs at a Territory level.

• Drive continuous business improvement in the secondary sales to optimize route productivity and cost efficiencies.

• Sales data analysis & competitor benchmarking.

3. Distributor management:

• Propose goals and KPIs for distributor activities and track ongoing results.

• Analyze distribution matrix and territory mapping to address growth/ expansion opportunities, provide suitable solutions/ RTM models to improve (strengthening, expanding, trade segmentation, outlet classification, routing, re-routing…).

• Analyze and evaluate distributors’ operation profitability (Distributor Assessment), align with Sales Management Team and Distributors on remedial Improvement Plans and Development Plans for 1-3 years where applicable. Follow up implementation and improvements of Sales Team and Distributors.

• Contribute in shaping distributor strategy/planning: classification/ segmentation and trade terms to strengthening strategic partnership with distributors.

• Support Distributor's adherence to trading terms & develop distributor logistics capability in terms of infrastructure, processes and systems.

• Review and optimize Distributor Management Process (open/close, including distribution requirements i.e warehousing, route coverage, tools, finance, back office systems, organizational structure; new route, merging route…), cascade and follow up.

• Assess training needs at distributor level and provide inputs to trade development team - distributor development program.

4. Other accountabilities:

• Work closely with Sales Cap, Trade Marketing, MT to have better alignments related to distribution system, and leverage the system for business growth.

• Budget management.

• Join sales automation projects.

Yêu Cầu Công Việc

1. Education/Professional Qualification:

• University graduate major in Business/Marketing or equivalent

2. Experience:

• Experience: 3-5-year experience in a similar position, nationwide scope, ideally in milk or FMCG e.g drinks/tobacco...

• Experienced in developing new RTM models/ initiatives as an advantage

3. Skills:

• Excellent commercial sense

• Excellent analytical and strategic thinking skills

• Good planning, implementation and presentation

• Excellent sales orientation mindset and strong collaboration skills,

• Ability to convince/influence on VP Sales, SD, RSM, ASM and Distributors

• Fluent communication in both Vietnamese & English

• Project management

• Data handling & analyzing

4. Personality:

• Proactive, self-starter

• Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations

• Highly motivated, energetic, enthusiastic and team oriented

• Strong team player

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY CP TMDV TACO VIỆT NAM
TACO VIỆT NAM Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Văn phòng T10, Times City, 458 Minh Khai, Quận Hai Bà Trưng, Hà Nội

Công ty Cổ phần TMDV Taco Việt Nam tiền thân là Công ty TNHH TMDV Taco Việt Nam được thành lập ngày 12 / 11 / 2013, là chủ sở hữu thương hiệu trà sữa hàng đầu Việt Nam – Trà sữa TocoToco.
Năm 2013 cũng là năm đánh dấu sự ra đời cửa hàng đầu tiên tại 92 Cửa Bắc, Hà Nội.
Năm 2016, sau hơn 03 năm thành lập với hơn 46 cửa hàng và đại lý, TocoToco tiếp tục hành trình nam tiến với cửa hàng đầu tiên ở thành phố Hồ Chí Minh và cũng nhanh chóng nhận được sự yêu mến của thực khách Sài Thành.
Ngày 16 / 3 / 2017, Công ty trách nhiệm hữu hạn Thương mại dịch vụ Taco Việt Nam được cổ phần hóa và đổi tên thành Công ty Cổ phần Thương mại dịch vụ Taco Việt Nam.


Review TACO VIỆT NAM

2.0
3 review

08/01/2025
Nhân viên tại Hà Nội

Đãi ngộ càng ngày càng kém, chất lượng càng ngày càng đi xuống

04/01/2025
Nhân viên pha chế tại Hồ Chí Minh

Đãi ngộ tốt, dễ lên chức. Thầu hết mọi công việc trong quán bao gồm : pha chế, thu ngân, phục vụ, lao công

02/01/2025
Nhân viên tại Hà Nội

Lương thấp, cty chỉ chăm chăm mở chi nhánh mới

Những nghề phổ biến tại TACO VIỆT NAM

Bạn làm việc tại TACO VIỆT NAM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo TACO VIỆT NAM

TACO VIỆT NAM

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo