Your Role
You will be responsible for enabling transport activities by executing bookings, entering orders + generating all required export documentation while liaising with our customer care specialists to ensure all requirements are met (in a timely + efficient manner).
Your Responsibilities
You will do this by working with a variety of internal + external stakeholders while focusing on the following key objectives:
- To review + ensure alignment of shipping instructions, clarifying any deviations/conflicts taking country regulations, export compliance, rate + routing information into consideration.
- To issue BAL specimen + release BAL B/L as per financial guidelines + working instructions.
- To timely + accurately submit carrier OBL instructions, VGM + security filings.
- To ensure departure confirmations (or deviations v. scheduled departure) are shared with the CCLs.
- To immediately escalate problems, operation disputes or discrepancies to more senior roles as relevant.
- To monitor the operational performance of carriers + other vendors, escalating/creating awareness if performance + commitments are not being delivered.
- To collaborate with CCLs through proactive provision of information, knowledge, solutions + alternatives to deliver customer satisfaction.
- Bachelor Degree majoring in International Business, Import-Export, Economics or relevant major.
- At least 1 year experience working in the same position.
- Basic knowledge about import / export process.
- Good at communication, time management and problem solving skills.
- Being careful, customer-oriented and detail-oriented.
- Good learner.
- Good command of English.
Our global logistics network, cutting-edge IT systems, in-house expertise and excellent customer service is proof of our dedication to be the market leader. These attributes have placed us at the forefront of our industry, and positioned us to continue increasing the scope of our customer solutions and services. Kuehne + Nagel gives employees the opportunity to learn and develop; to grow and perform to their fullest potential within a global work environment. We offer performance driven remuneration and total rewards and benefits.
Công ty TNHH 3W Logistics chuyên cung cấp các dịch vụ vận chuyển quốc tế bằng đường biển và đường hàng không, là NVOCC có chứng nhận FMC, chuyên tuyến Mỹ - Canada, nhiều cơ hội rộng mở cho các bộ phận, đặc biệt sales. Với đội ngũ nhiều năm kinh nghiệm và tận tâm, 3W Logistics đã có những bước phát triển vượt bậc để trở thành một đại lý giao nhận uy tín về các dịch vụ vận chuyển hàng hóa và giao nhận logistics với 3 văn phòng tại: Hồ Chí Minh, Hà Nội và Hải Phòng. Trong đó, trụ sở chính được đặt ở Hồ Chí Minh.
Các dịch vụ của 3W Logistics gồm:
+ Vận chuyển quốc tế bằng đường biển: FCL & LCL
+ Vận chuyển quóc tế bằng đường hàng không
+ Vận chuyển nội địa
+ Đại lý hải quan
+ Vận chuyển xuyên biên giới
Về môi trường: Môi trường trẻ, năng động và tôn trọng. Một trong những điều 3W luôn tự hào về đội ngũ của mình đó chính là tinh thần và sự tôn trọng các bạn dành cho nhau.