In charge of all communication for the stores. He/She is responsible for converting traffic from the mall to the stores and identity for the stores. The final target is to increase the traffic for the stores and to ensure the stores look professional and sales trigger.
RESPONSIBILITIES:
1. Convert traffic from the mall to the stores:
- Work with the store leaders:
To build, and lead the store communication plan (inside the stores & inside the mall) based on traffic & sales KPIs and budget plan
Build the yearly internal com budget for each store with the store Leaders (strong on peak times) and present it for validation to City leader and National com leader.
Debrief each month the budget per store and measure the performance.
To be the advisor going along with store leaders in the negotiation & connection of the mall & tenants (store leaders are the key contact person to deal directly with the mall and tenants)
To ensure sport departments follow the brief to animate all installation & execution in the stores and events: each sport department leader is responsible for each event, as soon as his sport is concerned.
- Manage omni communication of all the stores events:
Define materials, channels, budget, timeline & KPIs
Manage cost, quality, lead time of delivery & KPIs
Manage designer & printing agency & advertising agency
- Legal relay for all commercial activities → DOIT submission
2. Ensure stores look professional and sales trigger:
- All ILVs & PLVs & decoration:
Follow 100% of national impulse first !
For stores: collect the needs from the stores to design, print out & deliver to stores on time, on quantity & on budget
For national campaigns: print out & deliver to stores on time, on quantity & on budget
Lead the modernization of the stores (new brand image) for Communication part
- Audit and promote store experience via online channels:
Whenever needed for the store displays (micro)
Quarterly audit for store identity (macro concept such as showroom, main aisle, cash till, community area..)
The internal communication leader does not do the store's job = Each department manager is RESPONSIBLE for the proper application of the communication in his or her department (implementation of POP, ILV, ....).Technical skills requirement:
- Define & manage content that drives the success of the 2 main responsibilities mentioned above: Flyers, mailings, videos, etc.
- Catch the trends in social media & communication
- Manage and animate communication plan (with national marcomm leader, commercial leader, store leaders, and sport leaders)
- Analyze the behavior of users and sports competitors based on their benchmark. Design innovative interactions and services for Decathlon's target C-USERS
Behavior skills requirement:
HARD SKILLS:
- Know how to lead and lead a project
- Know how to convince and unite
- Good communication skills
- Analytical skills
SOFT SKILLS:
- Be structured and organized, real project manager
- Be end customer oriented
- Good interpersonal skills
- Show adaptation to change
- Listening and Sense of service
- Business & Solution oriented
- Concrete
YOUR KPI:
NPS
Traffic from mall to store
Budget managed = Budget achievedMonthly performance bonus and 13th salary.
Annual Salary review in March.
18 annual leave days, plus 02 days off for Christmas and Vesak Day.
Social Insurance according to Vietnamese Labor Law and Health Insurance for all family members.
Annual health check.
Phone and sports practice allowance.
Several training courses to increase your competence with great opportunities for career development.
Business trips are paid for by the Company.
Attractive staff discount for all purchases in Decathlon stores.
Decathlon được thành lập năm 1976 tại Pháp. Với hơn 1,500 siêu thị bán lẻ trên toàn thế giới, Decathlon là một trong những tập đoàn hàng đầu trong lĩnh vực đồ thể thao. Tại châu Âu, Decathlon được biết đến rộng rãi với 304 siêu thị tại Pháp, 148 siêu thị tại Tây Ban Nha, 109 siêu thị tại Ý và nhiều siêu thị tại các quốc gia khác. Decathlon.vn là kênh phân phối bán lẻ duy nhất của tập đoàn Decathlon tại Việt Nam do công ty TNHH Decathlon Việt Nam - thành viên của tập đoàn Decathlon toàn cầu quản lý, mua hàng tại Decathlon.vn bạn hoàn toàn có thể yên tâm bởi các sản phẩm được chúng tôi phân phối tại Việt Nam cũng là những sản phẩm được phân phối trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
-
Bảo hiểm xã hội theo Luật Lao động Việt Nam và Bảo hiểm Sức khỏe
-
Khám sức khoẻ hàng năm dành cho nhân viên
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các câu lạc bộ thể thao, các hoạt động team building hàng tháng
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 22/05/2008
Mission
Decathlon cam kết đào tạo nhân viên của mình và phát triển kỹ năng của họ. Các nhà quản lý của chúng tôi làm việc chặt chẽ với nhóm của họ, khuyến khích họ đưa ra quyết định và đảm nhận trách nhiệm.
Vì vậy, sự nghiệp tại công ty chúng tôi luôn gắn liền với năng khiếu và sự nhiệt tình của bạn. Ngày nay, hơn bao giờ hết, chính sách thăng tiến từ bên trong của chúng tôi là ưu tiên hàng đầu. Và có rất nhiều cơ hội để luân chuyển công việc, cả ở quốc gia gốc của bạn và quốc tế. Có 350 công việc khác nhau trong tập đoàn và chúng tôi tiến hành 500.000 giờ đào tạo mỗi năm.
Review DECATHLON Việt Nam
Tốt cho thế hệ trẻ(GL)
Lương không cao so với mặt bằng chung của thị trường, chị tàm tạm. Bù lại có bonus tầm 10-20% lương mỗi tháng dựa trên PnL của team, nên cũng tạm ổn.)(rv)
Giám đốc bán hàng khu vực