Mô tả công việc
• Assist in verifying debit notes from suppliers based on quotations to upload costs timely.
• Assist in verifying data input in the system with quotations and costs to ensure the accuracy of final bills.
• Support processing customers' billing accurately and within the requested time per their requirements and according to company policy.
• Prepare and send original debit notes and other required documents via email and other channels.
• Assist in managing the outstanding account receivables of customers by following up on the payment schedule and sending reminders for timely payments to customers.
• Respond to all customer inquiries and assist in handling customer complaints regarding debit notes.
• Assist in managing customer information by checking contracts to understand credit terms and other billing-related terms.
• Gain basic knowledge of how billing functions affect profit and loss (P&L).
• Follow up and urge suppliers to send cost reports on time.
• Assist in making payment requests to arrange supplier payments.
• Contribute ideas for billing improvements based on customer analysis and the current team situation.
• Perform other tasks as assigned by direct superiors.
Yêu cầu công việc
• Study fields such as Finance, Accounting, International Business, Logistics and Supply Chain Management, Business Administration, or related disciplines are preferred.
• Junior or Senior students are encouraged to apply.
► Required Skills/Abilities:
• Minimum commitment of 06 months required.
• Intermediate in English (mandatory), Japanese/Korean/Chinese should be an advantage.
• Ability to use Microsoft Office applications (Excel, Word, PowerPoint) or related software.
• Strong work ethic, accuracy, and strong attention to detail.
• Effective written and verbal communication skills in both internal & external organizations with various levels.
• Being proactive in solving related issues.
• Being able to work under high pressure.
• Open to receiving feedback and committed to continuous improvement.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
KWE cung cấp các dịch vụ và giải pháp toàn diện kết hợp giao nhận hàng hóa đường hàng không, giao nhận hàng hóa đường biển và đầy đủ các dịch vụ hậu cần để cung cấp "Giải pháp phân phối tối ưu" cho khách hàng trên quy mô toàn cầu.
Kintetsu World Express Vietnam, Inc. (KWE VN) được chính thức thành lập vào ngày 28 tháng 3 năm 2005. Trong chặng đường 16 năm của KWE VN, toàn thể CBCNV KWE VN đã góp phần vào một hành trình nỗ lực không mệt mỏi vượt qua khó khăn, thách thức để phát triển và phát triển của công ty. Chúng tôi tôn vinh sự đổi mới, tính toàn vẹn và đa dạng. Chúng tôi cam kết cung cấp cơ hội bình đẳng trong việc làm. Chúng tôi có nhiều chính sách, thủ tục và chương trình chính thức để phát huy tốt nhất năng lực của đội ngũ nhân viên.
Review Kintetsu World Express Việt Nam
Công ty suy thoái lắm rồi (RV)
Sếp nhiệt tình chỉ bảo, tạo nhiều cơ hội, nhiều drama
Môi trường không được tốt, tranh giành, nịnh bợ