This position oversees Accounts Receivable General Ledger functions for assigned portfolio, ensuring compliance with statutory requirements and company policies while maintaining accurate financial records and statements.
Job Responsibilities
- AR Collection: Monitor and clear collections with customers' balances. Provide arrear reports to support dunning letter.
- Revenue management: Business partner with Leasing management, Property management to provide Revenue calculation & payment notifications (Rent, Utilities, Other Ad-hoc charges). Maintain proper bookings in SAP system and variance analysis. Ensure adequate Delegation of Authority approval for related revenue matters.
- Billing & Reporting: Issue VAT invoices, reconcile VAT invoices with Revenue. Provide Debit Note - Late Payment Interest advice - Statement of Account per requirement of Standard Operating Procedure.
- Maintain and reconcile the general ledger accounts, ensuring all financial transactions are accurately recorded.
- Assist in the preparation of budgets and financial forecasts, providing insights and analysis to support decision-making.
- Perform regular reconciliations of bank accounts, and financial accounts.
- Monitor and analyze expenses, ensuring they are within budget and properly accounted for.
- Provide Statutory reporting & Group reporting.
- Control Self Assessment Compliance: Ensure Finance Control Self Assessment compliance including documentations and process.
- Thorough knowledge of accounting standards, procedures and principles, preferably in the hospitality industry.
- Experience with AR functions, SAP experience is an advantage
- Aptitude for numbers and quantitative skills
- Well-versed in MS Office, especially MS Excel, PowerPoint and Word
- Fluency in English
(We regret that only shortlisted candidates will be notified. Mapletree Investments Pte Ltd shall not be responsible or liable to any recruitment firm or agency in connection with the receipt of any unsolicited information on any prospective candidate.)
CarOn Holdings là hệ thống dịch vụ ô tô trực thuộc Tập đoàn Minh Việt Toàn Cầu với định hướng phát triển và trở thành đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực dịch vụ ô tô tiêu chuẩn 5S. Chúng tôi triển khai kinh doanh các sản phẩm dịch vụ trong hệ sinh thái như: Chuỗi Trung tâm dịch vụ ô tô 5S – CarOn 5S, CarOn Care, CarOn Mobile, CarOn Edu, CarOn Shop, CarOn Wash và CarOn Market.
Sau hơn 4 năm thành lập và phát triển, tới nay đội ngũ nhân sự đã vượt mốc 100 CBNV. Chúng tôi luôn nỗ lực không ngừng để mang lại những giá trị thiết thực cho khách hàng và góp phần vào sự phát triển chung của toàn xã hội. Với quan điểm “nhân sự là xương sống”, cũng là yếu tố then chốt quyết định sự thành bại của một doanh nghiệp, chúng tôi đặc biệt chú trọng đến việc tìm kiếm nhân sự phù hợp để đồng hành và góp phần vào sự phát triển bền vững của Công ty.