Chi tiết công việc
- Develop and implement short-term and long-term strategies and plans for Sales department to ensure the company's revenue's targets.
- Synthesize, analyze, evaluate data, collect information from the market to propose suitable business strategies for each period.
- Directly searching, expanding and increasing new sources of customers who need to use international freight services from/to Vietnam, North America, Europe and other countries.
- Manage and maintain the customer base; constantly enhance and improve customers' satisfaction.
- Combine with CS Dept. to feedback & solve customers' problems.
- Support, participate in the recruitment process of Sales staff
- Develop training programs, direct training to ensure the quality of Sales staff, evaluate employee performance periodically.
- Build and develop Sales process. Implement periodical evaluation of Sales processes and continuously improve innovation.
- Develop goals and KPIs for Sales Department.
- Supervise the activities of Sales staff, speed up the progress, quality and capacity of Sales staff's work.
- Propose to reward/reprimand/discipline Sales staff base on case-by-case.
- Plan of Sales team's activities & organize the implementation. Report periodically as required by BOD.
- Graduated from universities majoring in Foreign Trade, Logistics, economics, business administration or other related majors.
- Good knowledge of logistics or companies specializing in forwarder.
- Good knowledge of transportation laws and regulations.
- Good knowledge and experience of forwarding (sea freight, air freight), import-export, transportation, customs.
- 2 - 3 years of experience or more in the position of Sales leader/manager in the freight forwarding or import-export industry; overseas work experience is preferred.
- Language: Fluent in English, Chinese is preferred.
- Priority is given to strong experience of North America and Europe routes both sea/air.
- Have a certain customer base;
- Familiar with various shipping companies;
- Good MS Office.
- Good communication and interpersonal skills.
- Innovative & creativity mindset to achieve better efficiency.
- Strong problem-solving skills.
- Good analyse and synthesis skills.
- Good negotiation and persuasion skills.
- Ability to work independently and under high pressure.
CarOn Holdings là hệ thống dịch vụ ô tô trực thuộc Tập đoàn Minh Việt Toàn Cầu với định hướng phát triển và trở thành đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực dịch vụ ô tô tiêu chuẩn 5S. Chúng tôi triển khai kinh doanh các sản phẩm dịch vụ trong hệ sinh thái như: Chuỗi Trung tâm dịch vụ ô tô 5S – CarOn 5S, CarOn Care, CarOn Mobile, CarOn Edu, CarOn Shop, CarOn Wash và CarOn Market.
Sau hơn 4 năm thành lập và phát triển, tới nay đội ngũ nhân sự đã vượt mốc 100 CBNV. Chúng tôi luôn nỗ lực không ngừng để mang lại những giá trị thiết thực cho khách hàng và góp phần vào sự phát triển chung của toàn xã hội. Với quan điểm “nhân sự là xương sống”, cũng là yếu tố then chốt quyết định sự thành bại của một doanh nghiệp, chúng tôi đặc biệt chú trọng đến việc tìm kiếm nhân sự phù hợp để đồng hành và góp phần vào sự phát triển bền vững của Công ty.