- Ensure effective debt collection on a balanced basis with the quality of services provided to customers through field collection operations, comply with the Company's regulations/processes, ensure progress and quality of assigned work.
- Contribute to the enhancement of efficiency in debt settlement activities by contributing ideas to develop debt settlement processes and guidelines
- Contribute to the enhancement of efficiency in credit operations by participating in fraud detection in the operational process
I. General Responsibilities
- Strictly follow AMC's Labor Regulations
- Perform work in accordance with policies, regulations, procedures, internal guidelines..., and service quality commitments.
- Comply with AMC's training and work arrangements
II. Professional Responsibilities
- Implement the field strategy, search, verify information and urge customers to pay back debts :
- Receive customer list, study historical records to understand customer information, debt and arrange priority list for handling, prioritize the implementation of collection of high-risk customers
- Implement Field Collections according to the right scenario and strategy, fully record operational results on the data system, ensuring KPIs are met.
- Implement the risk mitigation plan arising in the process of Field Collection:
- Receipt of customer requests
- Evaluate and analyze the current situation of customers and/or operational status
- Proposing on suitable risk mitigation plan
- Deploy the approved risk mitigation plan
- Participate in fraud detection in the operational process:
- Implement fraud detection in the process of checking customer records and actually touch to customers
- Notify manager about customers with fraud signal
- Coordinate with related parties to provide customer information with the consent of competent approval.
III. Perform other related tasks as requested by upper-level managers
Key Relationships - Direct Manager
Manager, Field Debt Collection/ Senior Manager, Field Debt Collection
Key Relationships - Direct Reports
None
Key Relationships - Internal Stakeholders
Relevant functions at AMC
Key Relationships - External Stakeholders
- Professional departments/branches/transaction offices of the debt transferor; - Competent state agencies such as local authorities, police, courts, procuracies, judgment enforcers,... - Other relevant organizations and individuals.
Degree/Occupation: College graduate or higher
Experience: Not required
English: According to the regulations of the Company from time to time
Expertise
- Preferably those having professional knowledge in the field of law, economics, finance and banking.
Được thành lập vào năm 2004, công ty TNHH phân phối Tiên Tiến luôn hướng đến việc cung cấp các giải pháp phân phối hiện đại và tiên tiến nhất từ nhập khẩu, bán hàng, quản lý chuỗi cung ứng và hậu cần. Trong đó, sẽ bao gồm các hoạt động như nhận đơn hàng, giao hàng đến thu tiền cho các ngành hàng tiêu dùng nhanh chất lượng cao như thực phẩm dinh dưỡng, thực phẩm chăm sóc sức khỏe, mỹ phẩm và hóa phẩm chăm sóc nhà ở tại thị trường Việt Nam.
Là công ty phân phối hàng đầu tại Việt Nam, công ty TNHH đang và sẽ là đối tác phân phối đáng tin cậy nhất, đóng góp cho sự tăng trưởng và phát triển của các công ty hàng tiêu dùng nhanh tại thị trường Việt Nam. Đến nay, AD đã thành lập được cho mình 10 trung tâm phân phối chính trực tiếp trải dài trên khắp các vùng miền của đất nước Việt Nam với các nhãn hiệu nổi tiếng như sữa Enfa A+, viên sủi bọt Plusssz, bột cam tang của Mondelez, nước ép trái cây Capri - Some,.... AD cung cấp các giải pháp phân phối tiên tiến bao gồm nhập khẩu, bán hàng, xử lý đơn hàng và hậu cần.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm tai nạn theo quy định Nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Các hoạt động giải trí, thể thao, văn nghệ
- Party cuối năm, kỷ niệm ngày thành lập, tổ chức liên hoan các ngày lễ, sự kiện sinh nhật…
Lịch sử thành lập
- Năm 2004, Công ty TNHH phân phối Tiên Tiến được thành lập, hướng đến việc cung cấp các giải pháp phân phối hiện đại và tiên tiến nhất từ nhập khẩu, bán hàng, quản lý chuỗi cung ứng và hậu cần. Hợp tác với Mead Johnson Nutrition
- Năm 2005, Mở rộng với Plusssz
- Năm 2006, Mở rộng với Capri-some
- Năm 2012, Mở rộng với Mondelez International
- Năm 2014, Mở rộng với Colgate
- Năm 2016, Mở rộng cùng Lotte
- Năm 2017, Mở rộng với Nexcare & L'oreal
- Năm 2018, Mở rộng với Dulux
- Năm 2020, Mở rộng với MICOEM
- Đến nay, đã nhiều năm liên tiếp công ty luôn đứng đầu trong Top 500 doanh nghiệp lớn nhất Việt Nam theo bảng xếp hạng VNR500 cả Fortune 500.
Mission
- Trở thành đối tác phân phối đáng tin cậy để phát triển tại Việt Nam; Một nơi cung cấp các dịch vụ tiên tiến, luôn vượt quá mong đợi và được các hiệu trưởng, đối tác và khách hàng công nhận là người giỏi nhất trong kinh doanh.