- KYC:
- Collect/research about the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of USME customer segments / assigned focus sub-segments./
- Collect / learn about the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of USME customer/ assigned focus sub-segments.
- Collecting, analyzing information about customers: operating, methodology, business plans, financial statements, .. to understand the characteristics và business model, customer's key success and risk factors, customer needs by assigned USME segment / sub-segment and consult financial solutions for customers
- Continuously update product knowledge, features, benefits, selling points and related policies to advise customers about:
- Standard Product and Service, package product, business program including deposit, credit, services, trade finance, foreign exchange, derivatives, and other products for USME business customers.
- Price policy based on financial plan with customers (ACP) / risk (RORWA) / performance on risk assets (TOI / RWA) / life cycle value of customers (CLV) according to regulations of TCB
- Sales và Services:
- Establishing relationships with new customers according to the list of assigned customers or self-seeking customers through relationships, forums, conferences…; building and developing relationships with existing customers, managing portfolio (in terms of sales, quality, structure ...); promote sale, cross-selling to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's oriented strategic
- Sales planning, business opportunity identification and identification (ACP) with target customers.
- Financial consulting for customers: consulting in business planning, methods of managing financial statements, managing cash flows, costs and profits; coordinating with product sales departments and related units to build overall, optimal financial solutions on the basis of customer knowledge and industry developments, ensuring customers are best served according to service model regulated by TCB in each period.
- Customer care: taking care of customers in the managed book, transferring CVP to customers and implementing quality commitments (TATs / SLAs) to enhance customer experience and satisfaction at TCB
- Credit risk management:
4.2. Credit Appraisal
- Collect records, documents; monitor, update relevant information about the Customers, the Customer's business situation to serve the account management, propose solutions, evaluate, appraisal and take care of the Customer..
- Manage post-Lending of the book in accordance with regulations issued by CIBG Division and Risk Management.
- Propose, coordinate and implement measures in dealing with overdue debts for managed customers.
- Prevent risks in business activities in accordance with the Bank's regulation in each period.
- Operating:
- Absolutely comply with regulations, procedures, instructions ... related
- Actively identify and manage operational risks related to the book managed.
- Organization và Personnel:
- Develop yourself to complete missions and adapt to work-related change.
- Closely cooperate with related positions, towards the common targets of the bank.
- Effective management:
- Strictly manage business performance compared to the assigned target
- Manage existing customer book (in terms of sales, quality, structure ...), promote additional sales, cross-sell to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's orientation.
- - Others:
- As assigned by the USME Director.
University degree prioritizes Economics / Finance / Banking / Business Administration / Accounting / Auditing
Minimum of 8+ years in the field of sales, appraising business customers.
English: Minimum TOEIC 550 or equivalent
Là công ty hàng đầu về thiết kế và sản xuất nội thất cho gia đình và văn phòng, cũng như các thiết kế nội thất nói chung. One Dream đã thành công khi trở thành nhà cung cấp đồ nội thất may đo cho các hãng nội thất vừa-nhỏ trong vòng 25 năm qua. Chúng tôi có một đội ngũ có chuyên môn và năng lực sâu rộng
Với công nghệ sản xuất tiên tiến, nhân viên có tay nghề thủ công xuất sắc, chúng tôi với tư cách là công ty nội thất One Dream, có phạm vi hoạt động phủ sóng toàn cầu nhờ các showroom tại Bắc Kinh, Trung Quốc – nơi chúng tôi có phòng triển lãm với diện tích 32.800m2 và 50 mô hình cửa hàng được thiết kế bởi nhà thiết kế nổi tiếng quốc tế. Đồng thời, chúng tôi còn có nhà máy đặt tại Huệ Châu, Quảng Đông, với diện tích 43.000 mét vuông, 300 kỹ thuật viên sản xuất và 20 nhà thiết kế, được tổ chức theo hệ thống 2 dây chuyền sản xuất, kết hợp với toàn bộ cơ sở vật chất và máy móc nhập khẩu. Chúng tôi có niềm đam mê lớn với công việc kinh doanh của mình nên không ngừng đổi mới và tìm ra những giải pháp tối ưu nhằm cung cấp các sản phẩm chất lượng cao, tiên tiến và thân thiện với môi trường cho nhiều thương hiệu quốc tế.