Mô tả công việc
The primary function of this position is to develop with dynamism the sales of projects and added-value solutions to customers using various combinations of Lectra's comprehensive products and services portfolio (software, equipment, training, consulting, and services contracts...) while respecting the sales internal policy and rules..
2. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
On an ongoing basis, the Sales Executive is expected to:
Achieve and exceed sales objectives by aggressively developing the business through a constant pipeline build-up with existing and new accounts
• Hunter spirit: to Find new prospects
• Develop and manage long-term customer relationships and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Define and implement sales strategy per account/Opportunities
Manage the sales cycle of added value propositions (including professional services - training and consulting - and recurrent maintenance contracts) from lead to close:
• Opportunity detection
• Opportunity qualification and evaluation,
• Solution definition - Presentation - Quotation - Proposal drafting
• Negotiation and closing, ensuring that all terms and conditions of the contract are defined and respect Lectra's standards.
Work closely with the marketing to develop an extensive knowledge base of all the local apparel/fashion industry, including key players and their current application and technology footprint, buying process, compelling events, political environment, and strategies
With the Sales Team to promote and demonstrate the added value of Lectra's solutions by understanding our customer's strategy, needs, and the environment through analyses, demonstrations, and trials.
Maintain contact with his customers and ensure a regular follow-up on the account he is responsible for:
• Make regular contact with existing customers (phone calls, visits on-site etc)
• Develop and manage the long term customer relationship and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Be alert to potential opportunities for existing customers
Yêu cầu công việc
• Vietnam Fashion garment industry experiences and strong networks, in particular, CMT sector in South / Center;
• Ability to Hunt new opportunities and adaptability to new environments;
• Speaking Chinese Mandarin is required;
• Fluency in English is required;
• Capacity to prioritize the most important actions on a short and mid-term perspective to optimize account coverage and maximize the value of the accounts assigned;
• Experience in customer value proposition approach and capacity to engage the customer in meaningful dialogue through consultative selling methodology. Ability to understand customer strategy, ambition, challenges, processes, known and unknown needs and ultimately to build solutions with the customer;
• Strong communication skills, diplomatic, tactful and adoption of a trusted advisor behavior;
• Outstanding listening skills, to understand objectives and desired outcomes of the customers;
• Ability to convince a prospect to accept the offer and close a deal;
• Capacity to manage time effectively and coordinate tasks and activities to maximize effectiveness;
• Self-discipline is required to document in detail each step of the sales cycle in our CRM (pipeline and forecast management against targets);
• Good command of MS Office (Power Point, Excel, etc.)
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare
Nghỉ phép có lương
Annual leave
Đào tạo
Training
Công ty TNHH sản phẩm tiêu dùng Toshiba chính thức được thành lập tại Việt Nam vào tháng 10/1996, là công ty con thuộc Tập đoàn Toshiba (Nhật Bản). Trải qua, hơn 18 năm hoạt động, Công ty TNHH Sản phẩm tiêu dùng Toshiba Việt Nam đã khẳng định thương hiệu là một trong những nhà sản xuất và kinh doanh ti vi màu các loại lớn nhất Việt Nam. Sản phẩm của công ty chủ yếu được phân phối tại Việt Nam, và đã nhận được những đánh giá tích cực từ phía người tiêu dùng. Trong năm 2012 vừa qua, Toshiba đã liên tục giới thiệu những dòng sản phẩm mới đến thị trường Việt Nam. Một trong những ưu điểm nổi bật nhất của các dòng sản phẩm này là thiết kế của chúng được cải tiến đáng kể so với những mẫu sản phẩm trước đây cũng như có mức giá hợp lý với từng đối tượng người dùng. Bên cạnh đó, Toshiba Việt Nam còn là doanh nghiệp thực hiện tốt trách nhiệm xã hội doanh nghiệp.
Review TVCP
Nơi làm việc rất tốt nhưng chế độ của hãng thấp dành cho nhân viên
Làm Kỹ thuật viên dịch vụ thực địa thường là một nghề nghiệp có nhiều phần thưởng, nhưng quản lý và thăng tiến nghề nghiệp tại Toshiba lại không được như mong muốn.
Đó là một công việc bán lẻ khá ổn...chỉ cần tuân thủ các quy tắc và tổ chức các sự kiện.