RESPONSIBIITY:
1. Client Service:
- To review renewal list for timely reminders to clients
- To offer renewal quotations and new quotations for new clients
- To request Business Processing Division to issue policy, endorsement, issue Chinese policies and send to clients.
- To look for new clients, approaching clients, selling insurance and taking care of clients
- Create, structure and manage paper, email files and other documentations in accordance with agreed processes and procedures of Marketing Divisions
- Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as intermediary on behalf of the Line Management(s)
- To conduct non-life insurance seminars/trainings for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
- To organize risk management seminars/trainings for existing clients
- To execute risk survey at client’s site as basis for offering quotation and continue following up the recommendations of risk survey, if any
- To check insurance claims to solidify trust and safeguard reputation.
2. Outstanding/Unclear Premium:
- To update the status of outstanding premium and follow up the overdue premium to ensure collecting premium fully and timely
3. Business Administration:
- To report any unusual problems to Line Management(s)
- To Interview potential/prospective clients to get data about their financial resources and discuss existing coverage for business estimation
- Monthly and quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data checking
- Assist Line Management(s) in finishing Projection template report, estimated performance report and other reports assigned by Line Management(s)
4. With concerned departments:
· To cooperate with Claims Divisions:
- To settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure
- To follow up any pending claim cases
- To organize risk/claim management seminars/trainings, risk survey at client’s site
· To coordinate with Underwriting Division:
- To work closely with Underwriting Division for quotation and coverage providing
- To cooperate with Loss Control Engineer to make risk survey at client’s site.
- To coordinate with Business Processing Division for operation matters
- To coordinate with other divisions for all related jobs or in closed coordination with other divisions for special events organized by Company.
5. Others:
- To update the market trends directly influenced on the company’s business activities.
- To report any unusual problems to Line Management(s) if any.
- To integrate division’s data, update the budget.
- Reviewing and following Reinsurance accounts, which are offered by the other insurance companies and then refer them to Underwriting Division/Reinsurance Division to approve/check the capacity.
- Translate related documents if any.
- Other tasks as assigned by Line Management(s)
REQUIREMENTS:
QUALIFICATIONS:
o University Graduation.
o Chinese and English fluency
SKILLS/KNOWLEDGE:
o Management skills
o Strong marketing sense.
o Be able to clearly understand working procedure and flow chart.
o Well know all insurance products and be able to explain to clients their coverage.
o Be highly aware of the requirement to be professional to provide high quality service to clients.
o Market research analysis and quantitative skills
o Ability to work independently with less supervision
EXPERIENCE:
- At least 3 years working experience in insurance sales/marketing.
Doanh nghiệp khởi đầu cho xu hướng nâng chuẩn chất lượng nước đá trong tiêu dùng là Công ty TNHH SX-TM Hồng Phúc (thường được gọi là nước đá Hồng Phúc) với nhiều năm kinh nghiệm trong ngành và một trong những công ty sản xuất nước đá có uy tín và quy mô bài bản hiện nay trên thị trường TP HCM. Nước đá viên đóng bao PE Hồng Phúc được sản xuất trên dây chuyền khép kín, hiện đại nhằm đảm bảo sản phẩm sạch từ nhà máy đến bàn ăn.
Văn hóa Hồng Phúc
- Tinh thần Trách Nhiệm - Trung thực - Chủ động
- Tất cả nhân viên luôn được Tôn trọng - Lắng nghe - Chia sẻ
- Tại Hồng Phúc, chúng tôi là một gia đình, luôn đảm bảo đời sống vật chất và tinh thần ngày càng nâng cao cho tất cả nhân viên.
- Luôn tạo điều kiện, góp phần vào việc đầu tư chất xám, nâng cao trình độ kỹ thuật và chất lượng nhân sự.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2006
Mission
- Nước đá viên đóng bao PE Hồng Phúc được sản xuất trên dây chuyền khép kín, hiện đại nhằm đảm bảo sản phẩm sạch từ nhà máy đến bàn ăn.