Mô tả công việc
1. Contribute to the development and execution of the segment strategy plan and take a lead in defining, and owning, the specific implications for the country.
2. Develop and maintain a high level of project customer intimacy by cultivating strong relationships with the technical teams at strategic independent and other nominated key accounts within the segments across the country.
3. Co-operate with RD&I, QA & production teams to ensure all products of AkzoNobel (especially project portfolio) meet up-to-dated testing requirements/ newly-announced quality standards quality standards (Ministry of Construction & Ministry of Industry & Trade) which enable to win mega & S&M projects and competitive advantage vs competitors.
4. Work closely with Sales Team (retail & project) & Functional Teams to align on the commercial quality processes (excluding technical service) geared towards achievement of the segment financial and non-financial deliverables and robust control on quality management both Akzo & non Akzo sites.
5. Work closely with Asian Commercial Quality Team to align on the global/ regional commercial quality processes (excluding technical service) geared towards achievement of quality improvement & process robustness which much support to gain customer confidence on AkzoNobel quality & services.
6. Ensure that the product pipeline is managed effectively to efficiently deliver on committed dates as well as ensuring risks are managed to avoid negative market feedback.
7. Drive and coordinate for a robust value engineering pipeline based on future projected business that will deliver ongoing improvements in margins.
8. Ensure that the technical service team inputs fully and effectively to key supporting processes, e.g. CRM database accuracy in integrated business planning (IBP), opportunity management in the sales process and claims management process (RFW).
9. Control & ensure data integrity and accuracy for management team decision making process through IBP & CRM.
Yêu cầu công việc
1. Knowledge & Skills - preferred but not essential
2. Knowledge & Work Experience - referred Paints & Coatings industry, any B2B industry environment, customer / segment profiling, 3-5 years of work experience in technical services or quality control
3. Minimum Bachelor Degree in chemical engineering, chemistry or related field. Masters of Science in related field and/or business administration will be a strong preference
4. Skills - Leadership, managerial skills, stakeholder management, decision making, creating value propositions, communication and presentation, commercial and business acumen, basic understanding of financial concepts related to sales and cost to serve
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công ty TNHH Đỉnh Vàng, tiền thân của Tập đoàn Đỉnh Vàng, được thành lập năm 1995 tại Hải Phòng. Lĩnh vực kinh doanh chính của Công ty là sản xuất, gia công giầy da và các sản phẩm từ da theo đơn đặt hàng của đối tác nước ngoài với mục đích xuất khẩu. Với sự nỗ lực của tập thể lãnh đạo, cán bộ nhân viên và công nhân lao động, Công ty đã nhanh chóng xây dựng được uy tín, thương hiệu của mình đối với khách hàng nước ngoài để rồi từng bước chiếm lĩnh thị trường trở thành một Tập đoàn Đỉnh Vàng lớn mạnh như ngày nay.
Ngay từ ngày mới thành lập, Đỉnh Vàng đã xác định cho mình con đường phát triển bền vững để xây dựng chữ tín với bạn hàng bằng cách đầu tư xây dựng hàng loạt nhà máy, xí nghiệp với những máy móc thiết bị, quy trình sản xuất mới để có những sản phẩm đủ sức cạnh tranh trên thị trường.
Hơn 20 năm xây dựng và phát triển, đến nay Đỉnh Vàng đã phát triển thành một tập đoàn kinh doanh đa ngành nghề chuyên gia công các sản phẩm giầy, ủng, xăng đan da cho các thương hiệu nổi tiếng trên thế giới như: Timberland, Clarks, Camper, Prada, Ugg, Roockport, Luca, Seibel, Espirit, Tommy, Babor… với 5 Công ty gồm: Công ty TNHH Đỉnh Vàng, Công ty TNHH Sao Vàng, Công ty TNHH Ánh Vàng, Công ty TNHH Giầy Tân Tiến, Công ty TNHH Kim Vận và hệ thống các chi nhánh và nhà máy thành viên trải dài từ Bắc vào Nam, tạo thu nhập ổn định cho gần 27.000 lao động, trong đó nữ giới chiếm trên 80%.
Những lao động này khi tuyển dụng vào đều được đào tạo, huấn luyện tay nghề phù hợp với quy trình công nghệ sản xuất. Cũng chính vì thế mà hoạt động sản xuất của Tập đoàn ngày một phát triển, doanh số hàng năm không ngừng tăng trưởng.
Bên cạnh lĩnh vực kinh doanh chính là sản xuất, gia công giầy dép da xuất khẩu, Tập đoàn hiện đang triển khai một số dự án như: Khu du lịch sinh thái Bãi biển vàng (Golden Beach Resort) tại đảo Quan Lạn, huyện Vân Đồn, tỉnh Quảng Ninh; Khu Du lịch sinh thái, thể thao liên hợp, giải trí nghỉ dưỡng Sông Giá đẳng cấp quốc tế nằm bên dòng sông Giá, con sông đẹp nhất ở Hải Phòng.
Ngoài ra, Tập đoàn còn tham gia một số lĩnh vực kinh doanh khác như: dịch vụ du lịch và khách sạn; xây dựng công trình dân dụng và công nghiệp; đầu tư xây dựng công nghiệp và nhà ở; kinh doanh bất động sản; sản xuất, gia công và mua bán keo dán tổng hợp; sản xuất và gia công các loại đế giày (TPR), tấm mút xốp, băng dính các loại…