Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
About Dat Bike (Electric Motorbike)
Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.
Job Summary
As the Retail Manager for Dat Bike's D2C 3S Stores, you will play a pivotal role in driving sales growth, optimizing retail operations, and ensuring an outstanding customer experience (CX) at our stores. You will be responsible for managing sales, service, and spare parts teams to deliver on business objectives while building strong retail processes and elevating the Dat Bike brand.
Responsibilities
Sales and Growth
Drive retail sales by developing and executing effective sales strategies aligned with company goals.
Monitor store performance metrics and lead initiatives to boost sales and profitability.
Collaborate with marketing and regional sales teams to ensure store activities align with regional growth strategies.
Retail Operations Management
Oversee day-to-day operations of sales, service, and spare parts at the store level, ensuring efficient workflows and adherence to company standards.
Manage inventory levels, minimize stockouts, and optimize stock rotation for spare parts to ensure customer demands are met.
Implement and refine operational processes, aiming to streamline activities across sales, service, and parts departments for optimal efficiency.
Customer Experience (CX)
Create a welcoming, engaging, and efficient retail environment that prioritizes customer satisfaction.
Build and train a high-performing, customer-focused team dedicated to delivering an outstanding experience at every touchpoint.
Handle customer inquiries, complaints, and feedback with professionalism and empathy, turning customer interactions into brand loyalty.
Process Building and Optimization
Establish retail processes for sales, service, and spare parts management to ensure consistency and scalability as the business grows.
Identify opportunities for process improvement and implement changes to enhance operational efficiency.
Reporting and Analytics
Track, analyze, and report on store performance metrics, including sales, customer satisfaction, and operational efficiency.
Use data insights to inform decision-making and support continuous improvement in all areas of store performance.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree in Business, Retail Management, or a related field.
Minimum of 5 years of experience in automotive industry or in selling physical tech products (At least 10 stores), with proven track record to meet and exceed goals (Prefer from MWG, FPT Shop, Centre Retail,...)
Experience managing multi-service retail environments (sales, service, and spare parts) is a strong advantage.
Demonstrated expertise in customer experience management and team leadership.
Superb critical thinking and problem solving skills.
Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to inspire and develop a high-performing team.
Versatile and results driven.
Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.
Ability to travel (10-30%) required.
Proficiency in English is a plus.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Thương Mại SIV là công ty đại diện của hãng Straumann Thụy Sỹ - một Tập đoàn dẫn đầu trên thế giới về lĩnh vực Implant nha khoa, có trụ sở chính tại Basel – Thụy Sĩ với hơn 2400 nhân viên hoạt động trên 70 quốc gia. Thương hiệu Implants Straumann đã được nghiên cứu và phát triển trên 60 năm qua và dẫn đầu thế giới về chất lượng sản phẩm tốt nhất thông qua những nghiên cứu cũng như dịch vụ chăm sóc khách hàng. Thông qua các đổi mới tiên phong, chúng tôi đã biến chuyển việc điều trị nhanh hơn, thời gian lành thương ngắn hơn và kết quả tốt hơn. Cùng với các bác sĩ hàng đầu trên toàn thế giới, Straumann đã nghiên cứu hiệu quả lâm sàng của implant SLActive® trong các điều kiện y khoa và các quy trình điều trị khó khăn nhất để chứng minh khả năng lành thương xuất sắc của công nghệ xử lý bề mặt SLActive® đối với ngay cả những bệnh nhân tiểu đường. Trải qua hơn 5 năm phát triển tại thị trường Việt Nam, Implants Straumann đã tạo được sự uy tín và tin dùng của hầu hết tất cả các bệnh viện chuyên ngành Răng Hàm Mặt và hầu hết các bác sĩ Nha khoa nổi tiếng tại Việt Nam. Bên cạnh đó, công ty còn phối hợp tổ chức các lớp học đào tạo liên kết với các trường Đại học Y Dược TPHCM, Đại học Y Phạm Ngọc Thạch, Đại học Y Hà Nội, Đại học Y Cần Thơ và các trường Đại học Y khác trên khắp các tỉnh thành.