Các phòng ban đang tuyển dụng tại Tập đoàn Hoàng Huy Group

Marketing/ Truyền thông
Buôn bán/ Kinh doanh
Dịch vụ khách hàng
Hành chính
Giáo dục
Tài chính - Kế toán
Nghệ thuật - Thiết kế
Kỹ thuật
Công nghệ thông tin
Lao động có tay nghề và sản xuất

Việc làm Tập đoàn Hoàng Huy Group

Cập nhật 16/12/2024 15:52
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Tập đoàn Hoàng Huy Group
Receivable Accountant
Tập đoàn Hoàng Huy Group
66 việc làm 16 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 30/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 30/11/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 1 - 7 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Main responsibility

1. Check the unit price of each factory, use that as a basis for issuing invoices to customers.

2. Monitoring quarterly price changes, periodic price increases of contracts for customers.

3. Track land rental prices, land use fees, and annual management fees of the zones.

4. Check and urge the collection and management of goods, manage debtors, monitor details of each customer, the amount owed by the customer, the time limit and the debt payment situation.

5. Manage transaction contracts with customers.

6. Record the entries related to Revenue, Service costs on the accounting software.

7. Enter the bank sub-book.

8. Work support for general accountants

9. Perform related work when required

10. Make reports according to regulations

Main tasks

• Check and compare:

1. Make A/R invoice, declare Invoice, issue service invoices according to each tracking period in the month.

2. Make accounting entries in accordance with accounting regulations and standards.

3. Monitor and check the quantity and unit price of goods and services to ensure accurate invoices.

4. Monitor and preserve output invoices.

5. Monitor price changes quarterly.

6. Monitor the debt situation and be in charge of contacting for quick and complete debt collection. Update debt collection status continuously to relevant management levels (1 time/week).

7. Warn relevant management about notable overdue debt objects or situations, avoiding risks in debt recovery.

8. Monitor and update the contract continuously to understand the term, unit price of goods and services, ensure the correct unit price and valid contract term.

9. Support in providing information on contract status, term, and unit price upon request.

10. Calculating late payment penalty interest of customers.

11. Sending debt reminder letters to overdue customers

12. Reconcile debt with customers.

13. In charge of making payment request and tracking expenses related to workshop rental service.

14. Enter the bank sub-number.

15. Perform other tasks as assigned by the Chief Accountant

Report:

1. Report on factory lease debt.

2. Monthly activity report.

3. General report on revenue - monthly workshop rental costs.

5. Periodic reconciliation of debts.

6. Make general tables of information, revenue and expenses upon request.

7. Report on annual revenue - expense plan.

Yêu Cầu Công Việc

Degree/Certificate Requirements

1 Academic level: College and above

2 Major: Accounting

3 English: Good communication, email and report.

4 Computer: Proficient in the use of office software

Required Experience/Knowledge

1 Expertise

• Bachelor of Accounting.

• Understanding the field of operation of the company.

2 Experience

• At least 01 year of experience in accounting - sales - debt

• Knowledge of accounting and bookkeeping.

• Ensure confidentiality of work information.

Requirements for qualities, personality/skills, abilities

1 Skill:

• Communication skills, problem solving.

• Good arrangement, organization and planning skills.

• Adaptation.

• Working group.

2 Ability:

• Capture work quickly, manage, organize and implement scientific and optimal work;

• Ability to think, create, analyse and synthesize well;

• Sensitivity, initiative and high sense of responsibility at work;

• Withstand high work pressure.

3 Personality/Attitude:

• Professional, flexible, flexible style.

• Honest, fair, objective and progressive.

4 Other:

• Good appearance, agile, making a good impression.

• Good health.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
14B Kỳ Đồng, Phường 9, Quận 3, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Tập đoàn Hoàng Huy Group
Tập đoàn Hoàng Huy Group Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
116 Nguyễn Đức Cảnh, Cát Dài, Lê Chân - TP. Hải Phòng, Hai Phong, Vietnam

Tập đoàn Hoàng Huy tiền thân là Công ty TNHH TM Hoàng Huy được thành lập 25 tháng 10 năm 1995, với ngành nghề kinh doanh chính là sản xuất, kinh doanh và lắp ráp xe máy, ôtô tải từ 0,5 đến 25 tấn, xuất nhập khẩu xe du lịch và các xe chuyên dụng, đầu tư tài chính và bất động sản địa ốc.

Trải qua hơn 10 năm xây dựng và phát triển, Tập đoàn Hoàng Huy là một trong những doanh nghiệp tiên phong của Việt Nam trong việc hợp tác với doanh nghiệp Trung Quốc để sản phẩm ô tô, xe máy có mặt tại thị trường Việt Nam. Đến nay công ty đã phát triển lớn mạnh toàn diện trở thành một Tập đoàn lớn với hơn 800 nhân viên trong đó 30% nhân viên có trình độ kỹ sư, 8% nhân viên có trình độ trên đại học và 30% là nhân viên kinh doanh, còn lại là công nhân có tay nghề cao.

Từ khi thành lập đến nay, quy mô và tính chuyên nghiệp cũng như uy tín với khách hàng của Tập đoàn ngày càng được nâng cao. Vị thế của Tập đoàn đã và đang được củng cố và cải thiện không chỉ trên thị trường trong nước mà trên cả thị trường quốc tế.

Những nghề phổ biến tại Tập đoàn Hoàng Huy Group

Bạn làm việc tại Tập đoàn Hoàng Huy Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Tập đoàn Hoàng Huy Group

Tập đoàn Hoàng Huy Group

Click để đánh giá