Mô tả công việc
Job Purpose
The IT Engineer is responsible for providing on-site support to local plant staff. Whenever need, coordinate with regional/global IT staff to provide full IT service for all staff who located across Asia region. Consistent customer care, quality standards, and reporting requirements are core competencies of the position. Ability to quickly adapt to changing priorities and fluctuations in workflow are requirements of the IT Engineer role.
Key Responsibilities
IT Support
• Provide daily comprehensive technical support services to local office
• Isolate and trouble-shoot any network, system, printing and application problems
• Provide incident and after-action reports and analysis
Network & System Management
• Support network, PBX, CCTV, Switch, Door Access system and servers
• Assistance on IT infrastructure /network/server project
• Assist Anti-virus system management and security-related alerts screening with the guide from regional/global IT
Asset Management
• Install new PCs, printer, telephone, and other IT equipment
• Distribute IT equipment, and in charge of local IT inventory maintenance
• IT related procurement
Knowledge and Standards
• Follow up established procedure on finishing documentation/recording work
• Maintain IT documents and service guides, Contribute current technical information and best practices to the Reference Library
• Support business processes, systems, and users by applying knowledge of information technology
• Organize and utilize all support resources provided including emails, documentation, contact lists, etc.
Other tasks
• Provide basic computer training to staff; Deal ISP related case
• Assist users with backup procedures periodically in accordance with user backup policy
• Accomplish any other tasks as assigned by the superior
Yêu cầu công việc
• Good knowledge of both hardware, software, network
• Experience of software like MS Office365 OWA, Teams, SharePoint Online…etc.
• Experience on softwares like Smart CFD, CADian, Solidworks, AutoCAD etc installation and licencing, resolve computer and printer problem
• Good/Strong verbal and written communication skills, can use English as working language
• Problem solving skills, and the ability to exercise sound judgment in any customer service scenario
• good team player with self-motivation and can work independently with minimal direction, experience of working in multi-national company will be a plus
• At least 4 Years working experience on IT support role
• Degree or Diploma in IT or related discipline
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Trường THCS & THPT Nhân Văn được thành lập từ năm 1995 với qui mô ngày càng được mở rộng, hiện đại.
- Nhà trường tổ chức hoạt động dạy và học theo chương trình của Bộ Giáo dục và Đào tạo (Học sinh học tất cả các môn học theo chương trình chung). Ngoài ra, hàng năm còn tổ chức các hoạt động HỌC TẬP, TRẢI NGHIỆM THỰC TẾ TÍCH HỢP LIÊN MÔN ngoài nhà trường nhằm rèn luyện các kỹ năng hoạt động nhóm, kỹ năng giao tiếp bằng tiếng anh, kỹ năng hùng biện, phát biểu trước đám đông... và các hoạt động rèn luyện kỹ năng cũng như phát triển năng khiếu cho học sinh như: bơi lội, âm nhạc, nhạc cụ dân tộc, thể dục thẩm mỹ, CLB võ thuật VOVINAM...
- Hình thức tổ chức: BÁN TRÚ (Sáng đi chiều về), NỘI TRÚ (Nhập trường chiều tối chủ nhật hoặc sáng thứ 2, ra về vào chiều thứ 6 hàng tuần).
- Có hai khu phòng học với những trang thiết bị hiện đại nhất cho việc dạy và học.
- Khu nội trú rộng rãi, thoáng mát, có khu vực riêng dành cho nam và nữ...
- Có xe đưa đón học sinh về cuối tuần về các tỉnh.