Việc làm Bình Minh Group

Tìm thấy 3 việc làm đang tuyển dụng
Bình Minh Group
General Accountant
Bình Minh Group
13 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 08/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 08/08/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 3 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Bà Rịa - Vũng Tàu

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Xe đưa đón
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Brief summary of job profile: The General Accountant supports the month-end close process, the external audit, and maintains an understanding of GAAP and how it applies to Highlands Coffee Roastery. This role is also responsible for providing supporting to all accounting activities, ensuring accurate financial records, and supporting the financial reporting processes.

Key Accountabilities:

1. General Accounting Management

  • Responsible for general accounting & policy application for all cycles including receivables/ payables, inventory, revenue recognition, etc.
  • Ensure all accounting activities of Highlands Coffee Roastery are recorded properly according to the Vietnamese law and to company requirements.
  • Review paperwork & documentation needed to record transactions accurately according to GAAP, VAS, tax regulations, update on accounting, tax & legal regulations.
  • Secure financial information by completing data base backups.
  • Drive account reconciliation preparation & review on a monthly basis.
  • Tax declaration and finalization (VAT, CIT, PIT, etc.).
  • Assist with budgeting and forecasting processes.

2. Accounts Payable and Receivable

  • Perform financial operations, including accounts payable, accounts receivable, ensuring accuracy, timeliness, and compliance with internal controls and policies.
  • Manage accounts payable and accounts receivable processes.
  • Process vendor invoices, ensure accuracy, and manage payment schedules.
  • Reconcile bank statements and ensuring accuracy of financial records.
  • Monitor accounts receivable balances, follow up on outstanding payments, and maintain customer records.
  • Reconcile vendor statements and resolve any discrepancies.

3. Internal Controls and Compliance

  • Assist in implementing and maintaining internal controls to ensure compliance with policies and procedures.
  • Support the Finance cum Chief Accountant in conducting periodic audits to assess the effectiveness of financial controls.
  • Ensure compliance with accounting standards and regulations
  • Coordinate with auditors during external audits and ensure timely completion of audit requirements.

4. Financial Reporting Support

  • Assist in the preparation of financial statements, including income statements, balance sheets, and cash flow statements.
  • Collaborate with other departments to ensure accurate and timely financial reporting.
  • Compile and analyze financial data to support the Finance cum Chief Accountant in generating accurate and timely reports.

5. Others

  • Responsible for identifying areas for process improvement and implementing best practices to enhance the efficiency and effectiveness of the company’s financial operations.
  • Support the Finance & Accounting Manager in various financial tasks and projects as needed.
  • Perform ad-hoc financial tasks and projects as needed by management, such as financial analysis, special reports, or system implementations

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s degree in Accounting, Finance or Tax or related field required.
  • 03 - 05 years working experience in cost accounting/ general accounting.
  • Experience in manufacturing and ERP is preferred. Experience with ERP implementation preferred.
  • Must be proficient in Microsoft Office applications, especially Excel.
  • Strong grasp of GAAP accounting and general accounting concepts.
  • Good interpersonal skills, ability to communicate and manage well at all levels of the organization.
  • Problem solving and creative skills and the ability to exercise sound judgment and make decisions based on accurate and timely analyses.
  • Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
  • Fluent in English written and verbal skills is a plus.

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Bình Minh Group
Bình Minh Group Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Bình Minh Group luôn tự hào là một trong những nhà nhập khẩu và phân phối rượu ngoại nhập hàng đầu tại thị trường Việt Nam. Với mức tăng trưởng vượt bậc, chúng tôi đã tạo dựng niềm tin vững chắc của các tập đoàn hàng tiêu dùng lớn nổi tiếng trên thế giới. Sự kết hợp của nhiều dòng sản phẩm phong phú, đa dạng, chất lượng cao, mẫu mã đẹp, giá hấp dẫn cùng với đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp.

Chính sách bảo hiểm

  • Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium; 
  • Bảo hiểm xã hội

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm
  • Bóng đá
  • Bóng bàn
  • Cầu lông
  • Teambuilding

Lịch sử thành lập

  • Công ty Cổ phần công nghệ Bình Minh (BINHMINH GROUP) được thành lập năm 2000. Công ty có trụ sở văn phòng giao dịch chính tại Hà Nội, có chi nhánh tại TP Hồ Chí Minh, Chi nhánh tại tỉnh Lạng Sơn. Trải qua 20 năm hoạt động và liên tục phát triển, với chiến lược đầu tư, kinh doanh phát triển bền vững.

Mission

Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.

Những nghề phổ biến tại Bình Minh Group

Bạn làm việc tại Bình Minh Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Bình Minh Group

Bình Minh Group

Click để đánh giá