Mô tả công việc
- In-charge accounting SOP set up and recommend for system improvement, process improvement
- Establishes internal controls and guidelines for accounting transactions
- Overseeing and managing all accounting transactions of Group and Subsidiaries, the accounting books with a focus on ensuring the timely and accurate delivery of the financial statements.
- Prepare the group periodic financial reports included group consolidation; ensures that the reported results comply with generally accepted accounting principles, Group requirement, VAS & IFRS
- Interco transaction management
- Coordinates with external auditors to complete annual audit for the Group Consolidation and Subsidiaries.
- Ensure tax compliance. Support on Tax health check, Tax audit, Tax filling.
- Execute on Finance Informative system projects implementation such as FICO, HIS (Finance area) or related systems to improve efficiency
- Provide advice, analysis, support to hospitals, business units and management team any related matters
- Working closely with legal team on new business set up process or related matters
- Support, supervise accounting team members on daily activities
- Other ad hoc tasks as assigned by line manager/ Management team.
Yêu cầu công việc
Qualifications & Experience
- Bachelor’s degree or higher in Finance, Accounting, Economic or related fields
- At least 5 years of experience in similar role
Knowledge & Skills
- Financial expertise-Knowledge of financial business process
- Strong inter-personal skills, ability to influence other colleagues using fact and result
- Excellence communication, presentation, interpersonal, analytical and problem-solving
- Attention to detail, accuracy, and the ability to work under pressure
- Ability to prioritize and manage time
- Healthcare background is a plus
- Languages skills: Good at English (writing and reading skills)
- IT proficiency: Office applications, finance system knowledge
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary and benefits package,including a 13th-month salary.
- Performance-based bonuses and holiday awards, with extra meals provided during special occasions.
- Opportunities for domestic and international travel, allow employees to explore new destinations and cultures.
- Chance to work with a passionate team dedicated to excellence and innovation.
- Opportunity to make a significant impact in the online wholesale and retail industry and drive growth for a dynamic company.
- Collaborative and supportive work environment with opportunities for professional development and growth.
Bình Minh Group luôn tự hào là một trong những nhà nhập khẩu và phân phối rượu ngoại nhập hàng đầu tại thị trường Việt Nam. Với mức tăng trưởng vượt bậc, chúng tôi đã tạo dựng niềm tin vững chắc của các tập đoàn hàng tiêu dùng lớn nổi tiếng trên thế giới. Sự kết hợp của nhiều dòng sản phẩm phong phú, đa dạng, chất lượng cao, mẫu mã đẹp, giá hấp dẫn cùng với đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty Cổ phần công nghệ Bình Minh (BINHMINH GROUP) được thành lập năm 2000. Công ty có trụ sở văn phòng giao dịch chính tại Hà Nội, có chi nhánh tại TP Hồ Chí Minh, Chi nhánh tại tỉnh Lạng Sơn. Trải qua 20 năm hoạt động và liên tục phát triển, với chiến lược đầu tư, kinh doanh phát triển bền vững.
Mission
Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.