Mô tả công việc
The FC Assistant will report directly to Financial Controller. He or she should be experienced in all aspects of financial management, including non-profit, partnership and corporate accounting, regulatory and financial reporting, budget and forecasts preparation, as well as development of internal control policies and procedures.
Responsibilities
- Assist FC with management of all accounting operations including Billing, A/R, A/P
- Coordinate and assist with the preparation of the budget and financial forecasts and report variances
- Prepare and publish timely monthly financial statements
- Coordinate and assist with the preparation of regulatory reporting including annual and periodic program review audits
- Research technical accounting issues for compliance and FC as needed
- Support month-end and year-end close process
- Ensure quality control over financial transactions and financial reporting
- Manage and comply with local, state, and federal government reporting requirements and tax filings
- Develop and document business processes and accounting policies to maintain and strengthen internal controls
- Additional controller duties as necessary
Quyền lợi được hưởng
- Competitive package in an international environment.
- Accommodation is provided and other attractive benefit
- Discount schemes and the chance to work with a great team of people
Yêu cầu công việc
- Bachelor, major in Finance and Accounting or related
- 5+ years of overall combined accounting and finance experience
- CPA required
- Thorough knowledge of accounting principles and procedures
- Experience with financial statement preparation for all types of legal entities
- Experience with general ledger functions and the month-end/year end close process
- Experience in preparing and review of partnership, corporate, payroll and non-profit tax filings
- Experience with non-profit, low income housing and property management organizations preferred
- Experience with various accounting software administration – Netsuite experience will be helpful
- Excellent verbal and written communication skills and demonstrated ability to communicate effectively
- Proficient in English and MS office
Yêu cầu hồ sơ
- Updated CV in English or Vietnamese
Bình Minh Group luôn tự hào là một trong những nhà nhập khẩu và phân phối rượu ngoại nhập hàng đầu tại thị trường Việt Nam. Với mức tăng trưởng vượt bậc, chúng tôi đã tạo dựng niềm tin vững chắc của các tập đoàn hàng tiêu dùng lớn nổi tiếng trên thế giới. Sự kết hợp của nhiều dòng sản phẩm phong phú, đa dạng, chất lượng cao, mẫu mã đẹp, giá hấp dẫn cùng với đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty Cổ phần công nghệ Bình Minh (BINHMINH GROUP) được thành lập năm 2000. Công ty có trụ sở văn phòng giao dịch chính tại Hà Nội, có chi nhánh tại TP Hồ Chí Minh, Chi nhánh tại tỉnh Lạng Sơn. Trải qua 20 năm hoạt động và liên tục phát triển, với chiến lược đầu tư, kinh doanh phát triển bền vững.
Mission
Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.