Mô tả công việc
Validation of statutory reports before HFM submission by FiSS
- Send Journal voucher of expense allocation/accrual to FiSS for SAP posting (by D+2).
- Send data of Orders/Sales to FiSS for HFM input/submission on timely basis (by D+3/D+4).
- Check & validate BS/P&L split provided by FiSS before HFM Actual submission (D+5 for ICP declaration; D+6 for Actual phase 2).
- Inform FiSS to clear discrepancy in ICP declaration before HFM submission.
- Reclassify FA in SAP to Tools in VAS (if any); prepare the file of Tools allocation for VAS.
- Clarify with SELA to clear discrepancy between SAP & IG statement. Provide document to AP team for monthly payment to SELA.
- Coordinate with Product Managers to manage/provide TP for TP campaign/ order processing.
- Other ad hoc tasks (if any).
IFRS (SAP data) mapping to VAS
- Review SAP data and eliminate wrong/reversal transactions before mapping IFRS to VAS.
- Prepare mapping data following guideline from Accounting Manager and import to local software (by D+10).
- Reconcile GL accounts between SAP & VAS and analyze the difference in BS, P&L.
SELA Invoice verification & reconciliation
- Match SELA invoice with PO to clear GL accounts 219 (by D for invoice related to project; D+1 for normal invoice).
- Clarify with Logistic team for any big variance during invoice verification.
- Reconcile with SELA to ensure 100% invoices are posted in SAP on monthly basis.
Fixed Assets (FA) & Transfer Price (TP) management
- Create/modify FA in SAP with proper cost center.
- Monitor FA transfer & update the change of cost center accordingly in SAP.
- Perform FA physical checking on yearly basis-> any discrepancy must be analyzed/solved.
Ad hoc tasks
- Monitor entertainment budget vs actual spending (by D+6).
- Follow-up training costs vs budget (D+6).
Yêu cầu công việc
- Education: University (major in Accounting/Finance)
- Working Experience: Three year working experience in position of General Accountant in foreign company using SAP is preferable.
- Others (e.g. language skills, technical skills):Good at Excel, Able to communicate in English, Able to work independently, responsibly and reliably with minimal supervision
Quyền lợi được hưởng
- Global Family Leave
- Comprehensive medical coverage for employee and dependents
- Worldwide Employee Stock Ownership
- Hybrid work arrangement (New Ways of Working)
Bình Minh Group luôn tự hào là một trong những nhà nhập khẩu và phân phối rượu ngoại nhập hàng đầu tại thị trường Việt Nam. Với mức tăng trưởng vượt bậc, chúng tôi đã tạo dựng niềm tin vững chắc của các tập đoàn hàng tiêu dùng lớn nổi tiếng trên thế giới. Sự kết hợp của nhiều dòng sản phẩm phong phú, đa dạng, chất lượng cao, mẫu mã đẹp, giá hấp dẫn cùng với đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty Cổ phần công nghệ Bình Minh (BINHMINH GROUP) được thành lập năm 2000. Công ty có trụ sở văn phòng giao dịch chính tại Hà Nội, có chi nhánh tại TP Hồ Chí Minh, Chi nhánh tại tỉnh Lạng Sơn. Trải qua 20 năm hoạt động và liên tục phát triển, với chiến lược đầu tư, kinh doanh phát triển bền vững.
Mission
Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.