Logistic Executive will administer routine customer enabling activities of the order management process and will help execute well established customer service activities with regards to order intake, confirmation, processing and fulfillment. In this role, you will assist in achieving streamlined and optimized internal processes that promote a seamless customer experience.
Key Accountabilities
- Follow standard procedures and provide insights regarding order status, invoices, contract balances and other information needed to complete an order to customer facing customer service representatives.
- Oversee customer orders and work cross functionally to confirm credit, contract, pricing, stock allocation, and transportation availability alignment.
- Resolve low complexity process issues that follow already defined procedures related to order confirmation, processing and fulfillment.
- Support the generation of order related documents using knowledge of local legislation, local documentation and basic understanding of local regulations and languages in which customer conducts business operations.
- Update internal stakeholders on order status and any issues.
- Identify potential obstacles in the order management internal process and work with other functions and customer facing customer service representatives to take corrective actions using your basic analytical capabilities.
- Handle basic issues and problems under direct supervision, while escalating more complex issues to appropriate staff.
- Other duties as assigned
Minimum Qualifications
- Bachelor's degree in a related field or equivalent experience
- Bachelor's Degree in Foreign Trade, Supply Chain, Business Administration, or any related fields
- Minimum 2 years experience in an administrative role.
- Proficiency in MS office (Word, Excel, PowerPoint)
- Good communication and interpersonal skills
- Pleasant and proactive personality
- Good command of spoken and written English
- Good in problem solving skill & independence working
- Teamwork & adaptable with new changing as job requirement
Công Ty Cổ Phần Giao Nhận Toàn cầu Vân Long chuyên về lĩnh vực giao nhận, dịch vụ vận tải biển quốc tế Với gần 15 năm trên thị trường chuyên cung cấp dịch vụ Vận tải Nội Địa Và Vận tải Quốc Tế bằng các hình thức: Vận tải đường biển, vận tải hàng không,.. Với nền tảng mạng dịch vụ hoàn chỉnh trong và ngoài nước và chế độ quản lý hiệu quả cao, công ty cung cấp đầy đủ các dịch vụ hậu cần và vận chuyển, bao gồm xuất nhập khẩu bằng đường biển, bằng đường hàng không, vận tải và môi giới hải quan, kho bãi và phân phối. Và nhiều sản phẩm dịch vụ như: - Vận tải đường biển - Vận tải hàng không giá rẻ - Dịch vụ Logistics - Hàng Dự án - Dịch vụ vận chuyển hàng hóa nội địa - Dịch vụ vận chuyển hàng hóa quốc tế - Dịch vụ vận tải nội địa - Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế và nội địa.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Teambuilding
- Các hoạt động vui chơi giải trí, thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2007
Mission
-
Trải qua hơn 12 năm phát triển trong nghề, VANLOG đã xây dựng được mối quan hệ khách hàng lâu năm và tin tưởng sử dụng dịch vụ từ những ngày đầu thành lập. Chúng tôi VANLOG chuyên các tuyến: Đông Nam Á, Trung Đông, Châu Phi, Châu Úc, …
-
Với Slogan “CARGO HANDLE WITH CARE”, tiêu chí hàng đầu của công ty là đem lại dịch vụ tốt nhất không chỉ về giá cước vận chuyển, thủ tục hải quan, xử lý chứng từ, mà còn là khả năng xử lý tình huống chuyên nghiệp của đội ngũ nhân viên lâu năm trong nghề.