Mô tả công việc
* PURPOSE OF THE ROLE:
- A Purchase and Logistic Executive is responsible for managing the company’s procurement activities, ensuring cost-effectiveness, quality, and timely delivery of goods and services.
- Understand logistics, terms to follow up delivery from suppliers and work with customers for delivery on time.
* JOB RESPONSIBILITIES:
- Conduct research for new components, goods, spare parts and supplier’s development.
- Compile data relating to supplier’s selection, supplier’s audit & performance to enable evaluation to ensure the contract compliance.
- Purchase goods, materials, components or services in line with specified cost, quality and delivery targets.
- Support the purchasing function and other relevant departments and communicate any supply problems which may impact on business operations.
- Act as an interface between suppliers and other relevant departments on purchasing processes and new projects and activities.
- Monitor and advise on any issues which present risk or opportunity to the organization.
- Provide analysis on costs, new and existing and review cost reduction activities.
- Contact suppliers to resolve price, quality, delivery or invoice issues.
- Prepare reports and updates as and when required.
- Work closely with others in the procurement function and review opportunities for continuous improvement and business improvements.
- Negotiate contracts, improve prices and terms of business with suppliers and review opportunities to make business savings utilizing negotiation.
- Prepare and raise purchase requisition, purchase orders and order schedules.
- Build, maintain and manage supplier relationships and keep up good communications.
- Ensure that a professional and consistent approach is taken in relation to all suppliers.
- Work with forwarders related to the delivery, custom clearance issue.
- Regular update of sales activities and progress to Deputy Managing Director.
Yêu cầu công việc
- University degree, major related to Business/ Economics, Logistics, English language.
- From 2 years of experience as the same roles.
- Knowledge in shipping incoterms.
- Good command of English (basic communication).
- Proven experience in procurement and vendor management.
- Strong negotiation, analytical, and decision-making skills.
- Excellent communication and interpersonal abilities.
- Proficiency in MS office: Word, Excel, PowerPoint.
- Good organization, time management and high motivation.
Quyền lợi được hưởng
- Working hours: Monday to Friday, 8:30 AM - 5:30 PM (hybrid-working mode).
- Competitive salary & 100% salary during probation; Year-end bonus, Annual Salary review
- Personal Health-care insurance
- Annual teambuilding and health check-up
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labour Laws (full salary)
- Provided with a laptop, phone SIM, and all necessary equipment for work.
- International working environment with a culture of trust and close collaboration in small teams.
- Personalized training and development programs to maximize your potential, opportunities for professional and personal growth in a dynamic company.
- Plus all the cool office perks: Free coffee, snacks, events, and personalized workstations tailored to your needs.
GOVI Group được thành lập từ tháng 8 năm 2011 với các lĩnh vực hoạt động bao gồm: sản xuất và phân phối sản phẩm nội thất, thiết kế và thi công nội thất văn phòng, sản xuất và phân phối sản phẩm tủ sắt. Trải qua gần chục năm thành lập và phát triển, GOVI Group ngày càng lớn mạnh và khẳng định được vị thế của mình trên thị trường nội thất văn phòng hiện nay.
Năm 2013, GOVI Group đánh dấu bước phát triển cả về quy mô và tầm vóc với việc xây dựng nhà máy sản xuất nội thất và cơ sở sản xuất tủ sắt theo tiêu chuẩn chất lượng cao vừa là đơn vị trực tiếp cung ứng sản phẩm tới tay người tiêu dùng, đồng thời phân phối sản phẩm cho hơn 10 đơn vị kinh doanh nội thất khác. Với việc hình thành cơ sở sản xuất tủ sắt ở Thạch Thất, phục vụ cho các cá nhân, văn phòng trên toàn khu vực miền Bắc chỉ sau 2 năm hoạt động. Và đến hôm nay, Govi tự hào là đơn vị đầu tiên tiên phong và dẫn đầu trong ngành tủ sắt trên toàn quốc. Ngoài ra với chiến lược kinh doanh được công ty thay đổi phù hợp và linh hoạt tương ứng với từng giai đoạn, đảm bảo độ bao phủ toàn bộ thị trường bằng tất cả các sản phẩm trong giai đoạn phát triển.
GOVI Group luôn chú trọng đầu tư theo chiến lược trọng điểm, vững chắc và hiệu quả. Với các trang thiết bị hiện đại tiên tiến hàng đầu hiện nay cùng dây chuyền sản xuất được đánh giá là hiện đại nhất của Việt Nam như: dây chuyền mạ, dây chuyền sơn tĩnh điện, hệ thống máy CNC, máy cắt, máy đột dập, máy uốn ống, máy cưa tự động và hệ thống máy chế biến và sản xuất ..v.v.
Ngoài ra, GOVI sở hữu nguồn nhân lực mạnh mẽ từ nhân viên kỹ thuật tới nhân viên bán hàng, các kiến trúc sư có trình độ chuyên môn cao, liên tục được đào tạo để nâng cao kỹ năng đồng thời hỗ trợ kỹ thuật cho các đại lý vào các công trình, dự án tăng sự liên kết và gắn bó đoàn kết giữa các đại lý góp phần mang tới những sản phẩm độc đáo mang thiết kế độc quyền, những không gian hiện đại với chất lượng và dịch vụ chuyên nghiệp nhất.
Các lĩnh vực hoạt động của GOVI Group:
Sản xuất và phân phối nội thất văn phòng với đa dạng về kiểu dáng, màu sắc và chất liệu phong phú, sản phẩm độc đáo mang tính độc quyền tại GOVI
Thiết kế và thi công nội thất chuyên nghiệp luôn đi đầu trong xu hướng nội thất văn phòng hiện nay.
Sản xuất và cung ứng sản phẩm tủ sắt hàng đầu tại Việt Nam, đáp ứng được nhu cầu tủ sắt cho các văn phòng, các nhà máy, các khu công nghiệp trên toàn quốc.
Để có được vị thế và thành công đó trên thị trường nội thất văn phòng, ngoài phương châm “sản phẩm và chất lượng” là giá trị cốt lõi để làm nên thành công của doanh nghiệp thì GOVI Group còn luôn nhận được sự tin tưởng và ủng hộ của khách hàng. Với tầm nhìn và định hướng phát triển của mình trong tương lai GOVI Group đang ngày càng sáng tạo và hoàn thiện các sản phẩm để đáp lại sự tin cậy của khách hàng và khẳng định vị trí số 1 trên thị trường nội thất văn phòng trong tương lai.