Partner with Project Manager towards improving and fulfilling technical direction of product.
Developing and implementing features relevant to the Backend side using Python with Agile Scrum Methodology.
Be passionate about Python, JavaScript stay relevant and understand how to implement advancement for existing or new systems.
Designed, developed, reviewed, implemented, and managed Python, NodeJS, and ReactJS application code and services for the production and pre-release environments.
Mentor and guide junior engineers, supporting their professional growth and development.
Participate in Agile software development, prototyping, and code review with development teams to build scalable microservices-based productsRequirements:
4+ years of Python, focus on API development.
Experience with React and other declarative UI frameworks.
Experience in architecting, developing, and deploying modern architectural patterns/techniques.
Experience in building, integrating, and operating highly distributed applications (Microservices, SOA, self-contained systems)
Solid experience in designing & developing RESTful APIs and microservices-based systems.
Solid experience in Agile development environments
Strong understanding of standard Software Engineering process and Agile methodology
Excellent software engineering skills and solution-driven way of thinking.
Experience in AWS or other cloud environments is a plus
Experience in event-driven architectures, messaging patterns, and Apache Kafka is a plus.
Strong understanding of secure coding practices and application security
Fluent English speaking
You should be an expert in
Python
Restful APIs design (OpenAPI, Swagger)
You should have knowledge of several of these technologies
NET Framework, .NET Core C# development
Relational DB (PostgreSQL,) Mysql
NoSql (MongoDB, Redis...)
Docker/Container
JavaScript / TypeScript
CI/CD (Jenkins/Github action)
Message queue (Apache Kafka)
Architectural PatternsMeaningful work with passionate colleagues.
Hybrid working enviroment.
Attractive compensation, regular assessments, and salary reviews.
Year-end bonus & performance, retention bonus.
100% salary, full insurance.
Extra-health care program for employees.
Lunch allowance
Attractive benefits for team activities (team building, team outings, sports, trade union activities).
Various training on technical and soft skills
Take the next step in your career and join our vibrant team! Apply now to embark on a rewarding professional journey with us.
Công ty Cổ phần Rikkeisoft là công ty công nghệ thông tin tại Việt Nam được thành lập vào năm 2012 với lĩnh vực kinh doanh chính là cung cấp các dịch vụ và giải pháp công nghệ thông tin. Hiện tại, Rikkeisoft có 05 văn phòng làm việc tại Việt Nam và Nhật Bản; cùng 02 công ty thành viên là Rikkei.AI, Rikkei Robotics. Ngày 26 tháng 10 năm 2020, Rikkeisoft đã chính thức chuyển đổi mô hình hoạt động thành Công ty Cổ phần.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- 2016: Rikkeisoft mở rộng bằng việc mở văn phòng ở Tokyo, Nhật Bản và thành phố Đà Nẵng, Việt Nam.
- 2015: Rikkeisoft đạt được các tiêu chuẩn ISO 27001 (chứng nhận bảo mật dữ liệu cá nhân) và các tiêu chuẩn ISO 9001 (cấp giấy chứng nhận đảm bảo chất lượng)
- 2014: Rikkeisoft vinh dự được VINASA công bố là Doanh nghiệp CNTT đứng đầu trong Chương trình 30 Doanh nghiệp CNTT hàng đầu Việt Nam 2014
- 2012: Rikkeisoft đã được thành lập tại Hà Nội, Việt Nam bởi 5 sinh viên Việt Nam tốt nghiệp Đại học Ritsumeikan và Đại học Keio, cả hai đều nằm ở Nhật Bản
Mission
Nâng tầm Outsourcing Việt Nam: Nâng tầm ở Công việc + Giá cả + Tâm thế
Review RIKKEISOFT
Bố trí công việc khác với bản mô tả công việc trên trang tuyển dụng, người làm được việc thì công ty không ghi nhận mà chỉ ưa ai biết nịnh biết nịnh cấp trên (rw)
Công ty tuy lương không cao nhưng môi trường, sếp khá ok, phù hợp với người trẻ, thích sự năng động.(RW)
Công ty chạy theo mô hình săn đầu người giống Fsoft, tuyển người vào để phỏng vấn với khách hàng, OT triền miên, kiến thức không học thêm mới được nhiều (RW)