JOB DESCRIPTION:
- Check Air/Sea freight rates with agents/carriers to find competitive pricing, compare rates, and provide quotations to the sales department.
- Support the sales team in quoting, consulting services, schedules for customers for freehand shipments.
- Arrange bookings and monitor shipment progress.
- Check import procedures/purchase costs with the logistics department and provide quotations to agents for DAP, DDP, DDU shipments
- Coordinate with departments to quickly and effectively handle customer requests. Track, notify, update shipping status for customers, agents.
- Process customer and agent data. Keep information and maintain, develop relationships with customers, agents.
- Assist the Accounting department in recovering outstanding debts.
- Resolve any issues related to shipments.
- Prepare work reports, volume reports, and perform self-assessment of monthly KPIs.
- Handle other tasks as assigned by the Manager.
JOB REQUIREMENTS:
- Qualification: Bachelor’s degree in economics, import-export, logistics…
- Experience: At least 1 year in a similar position
- Priority: Know Chinese.
- Skills: Strong communication, negotiation, persuasion, and problem-solving skills.
- Proficient in using office software.
- Good communication skills in English.
- Ability to work independently as well as in a team.
- Dynamic, meticulous, detail-oriented, and able to work under high pressure.
- Commitment to maintaining information confidentiality.
BENEFITS:
- Welfare regime: KPI bonus/Sales bonus, 13th-month salary, holiday and Tet bonuses, annual salary review, birthday gifts, and year-end recognition awards.
- Health care regime and internal cohesion: Periodic health check-ups, annual domestic and international trips, Year-End Party (YEP) and internal engagement activities.
- Regimes according to Labor Law regulations: Social insurance, health insurance, annual leave, Holiday - Tet, ...
- Professional, dynamic environment, opportunities to learn through internal sharing sessions and clear promotion path.
Công ty CP Tập Đoàn TLC Việt Nam thành lập năm 2014 hoạt động chính là sản xuất và lắp ráp các sản phẩm đèn led chiếu sáng dân dụng như : âm trần, buld, tuýp led, led dây, quạt đèn ....... Với quy mô nhân sự từ 250-500 nhân sự trực thuộc tổng công ty, hệ thống 70 NPP và 5000 điểm bán trên toàn quốc và được cung cấp sản xuất bởi 2 nhà máy là công ty con trực thuộc quản lý của tập đoàn . TLC hứa hẹn là một ngôi nhà để tất cả nhân sự đều có cơ hội được phát triển, cống hiến và tỏa sáng . Với bộ máy tổ chức rõ ràng, chức danh công việc cụ thể chính sách nhân sự cạnh tranh, và đặc biệt là văn hóa đào tạo xuyên suốt toàn tổng công ty giúp nhân sự hoàn toàn có thể tin tưởng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2014
Mission
- Với người tiêu dùng: TLC LIGHTING cố gắng tạo ra sản phẩm chất lượng, đáp ứng đầy đủ tiêu chuẩn kỹ thuật, từ đó bảo vệ sức khỏe đôi mắt, nâng cao chất lượng cuộc sống .
- Với xã hội: TLC LIGHTING luôn đề cao vai trò và trách nhiệm của doanh nghiệp với xã hội. Các hoạt động xã hội thường niên được tổ chức, thành lập Quỹ Nhân Ái – Thợ điện TLC. Hướng tới tạo ra môi trường kinh doanh và sản phẩm vì môi trường