Mô tả công việc
The primary function of this position is to develop with dynamism the sales of projects and added-value solutions to customers using various combinations of Lectra's comprehensive products and services portfolio (software, equipment, training, consulting, and services contracts...) while respecting the sales internal policy and rules..
2. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
On an ongoing basis, the Sales Executive is expected to:
Achieve and exceed sales objectives by aggressively developing the business through a constant pipeline build-up with existing and new accounts
• Hunter spirit: to Find new prospects
• Develop and manage long-term customer relationships and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Define and implement sales strategy per account/Opportunities
Manage the sales cycle of added value propositions (including professional services - training and consulting - and recurrent maintenance contracts) from lead to close:
• Opportunity detection
• Opportunity qualification and evaluation,
• Solution definition - Presentation - Quotation - Proposal drafting
• Negotiation and closing, ensuring that all terms and conditions of the contract are defined and respect Lectra's standards.
Work closely with the marketing to develop an extensive knowledge base of all the local apparel/fashion industry, including key players and their current application and technology footprint, buying process, compelling events, political environment, and strategies
With the Sales Team to promote and demonstrate the added value of Lectra's solutions by understanding our customer's strategy, needs, and the environment through analyses, demonstrations, and trials.
Maintain contact with his customers and ensure a regular follow-up on the account he is responsible for:
• Make regular contact with existing customers (phone calls, visits on-site etc)
• Develop and manage the long term customer relationship and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Be alert to potential opportunities for existing customers
Yêu cầu công việc
• Vietnam Fashion garment industry experiences and strong networks, in particular, CMT sector in South / Center;
• Ability to Hunt new opportunities and adaptability to new environments;
• Speaking Chinese Mandarin is required;
• Fluency in English is required;
• Capacity to prioritize the most important actions on a short and mid-term perspective to optimize account coverage and maximize the value of the accounts assigned;
• Experience in customer value proposition approach and capacity to engage the customer in meaningful dialogue through consultative selling methodology. Ability to understand customer strategy, ambition, challenges, processes, known and unknown needs and ultimately to build solutions with the customer;
• Strong communication skills, diplomatic, tactful and adoption of a trusted advisor behavior;
• Outstanding listening skills, to understand objectives and desired outcomes of the customers;
• Ability to convince a prospect to accept the offer and close a deal;
• Capacity to manage time effectively and coordinate tasks and activities to maximize effectiveness;
• Self-discipline is required to document in detail each step of the sales cycle in our CRM (pipeline and forecast management against targets);
• Good command of MS Office (Power Point, Excel, etc.)
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare
Nghỉ phép có lương
Annual leave
Đào tạo
Training
Công ty Cổ phần Tư vấn Quản trị Doanh nghiệp Tinh Vân - Tinhvan Consulting (TVC) được thành lập vào tháng 8 năm 2004, kế thừa năng lực công nghệ và tài chính của Công ty Cổ phần Công nghệ Tinh Vân với bề dày hơn 20 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực phát triển phần mềm - đơn vị đi đầu trong việc định hướng phát triển các sản phẩm và dịch vụ CNTT tại thị trường Việt Nam.
Là đối tác của nhiều Tập đoàn CNTT hàng đầu trên thế giới, Tinhvan Consulting hiện là một trong những công ty tiên phong tại Việt Nam trong lĩnh vực Tư vấn các ứng dụng CNTT trong Quản trị Doanh nghiệp – Các giải pháp Quản trị Doanh nghiệp tổng thể (ERP), Quản trị Quan hệ khách hàng (CRM), Quản lý tổng thể nguồn Nhân lực (HRM) và các giải pháp đặc thù cho các ngành kinh doanh.
Lĩnh vực hoạt động: (1) Tư vấn chiến lược và ứng dụng CNTT. (2) Cung cấp bản quyền, tư vấn và triển khai Giải pháp quản lý tổng thể nguồn Nhân lực (HRM). (3) Tư vấn và triển khai Giải pháp Quản trị Doanh nghiệp tổng thể (ERP). (4) Tư vấn và triển khai Giải pháp Quản trị Quan hệ khách hàng (CRM). (5) Tư vấn xây dựng và phát triển các giải pháp quản lý đặc thù cho doanh nghiệp. (6) Cung cấp dịch vụ kiểm soát dữ liệu quan trọng (Master Data Management).
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Nghệ thuật
- Tình nguyện
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2004
Mission
- Tận tâm hợp tác với khách hàng để cung cấp dịch vụ cạnh tranh, thân thiện và hầu như không bị gián đoạn. Chúng tôi nỗ lực xây dựng nền tảng mạng lưới vững chắc cho khách hàng.
Review TINHVAN
Sếp vui tính, thân thiện với nhân viên.
Tạm ổn, phù hợp cho các bạn mới ra trường. Chế độ không có gì
Khá ổn cho các bạn mới ra trường