- Communication management:
- Develop holistic approach and action plan to enhance overall SPX brand image and maintain high brand consistency across all channels (from online to offline)
- Establish clear communication strategy and execution plan for cross-functional & business projects/ initiatives such as: riders/ drivers activities, feature launching, new policy roll-out to related parties
- Create and maintain smooth communication flow among internal SPX: right information to be delivered to right persons, and at the right time
- Social Media:
- Build up strong social community to increase brand awareness for SPX on social and connect with riders/ drivers to improve their engagement/ commitment with the company
- Social seeding to mitigate seller and rider sentiment towards SPX
- Crisis Management:
- Manage overall social sentiment towards SPX and work with PR/ risk management/ legal on crisis management if needed
- Minimize noise levels & escalation on social media as well as work with PR/ ER to align key message in case of crisis handling
- Online & Offline Visibility Management:
- Manage visibilities on website & rider app, consolidate requests from different stakeholders
- Manage POSM/ Offline materials requests form stakeholders and design to maintain brand consistency
- Leadership:
- Lead, manage and grow a team in conceptualizing, executing and optimizing marketing communication projects to drive impact: Define team’s SOW, monitor and manage project performance KPIs; escalate issues with proposed solutions promptly to management, then closely monitor on mitigation implementation
- Lead a team with diverse backgrounds ; able to provide guidance and feedback to ensure for overall team’s achievement and development
- Possess solid knowledge and experience communication strategy
- Have experience in branding strategy, brand reputation protection
- Have strong connection with brands and experience in running partnership programs
- Possess experience in event planning is a plus
- Highly meticulous and good at coordination, able to work under extreme pressure
- Willing to be hands-on with strong project management and executional abilities
- Proven leadership capabilities, driven, resilient, reliable and more importantly, someone who enjoys working in a fast-paced environment
- At least 2 years of team management experience
- At least 5 years of work experience, preferably in Marketing, Project Management or other relevant experience(s)
- Excellent command of English
Được thành lập vào ngày 15/12/1993 và chính thức đi vào hoạt động từ năm 1995, sau nhiều năm hoạt động, Công ty Cổ phần Acecook Việt Nam đã không ngừng phát triển lớn mạnh trở thành công ty thực phẩm tổng hợp hàng đầu tại Việt Nam với vị trí vững chắc trên thị trường, chuyên cung cấp các sản phẩm ăn liền có chất lượng và dinh dưỡng cao.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ BHYT, BHXH và các chế độ bảo hiểm khác theo quy định nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Nghỉ mát trong và ngoài nước
Lịch sử thành lập
- Ngày 15/12/1993, thành lập công ty Liên Doanh Vifon Acecook
- Ngày 07/07/1995 bán hàng sản phẩm đầu tiên tại thành phố Hồ Chí Minh
- Ngày 28/02/1996, Tham gia thị trường xuất khẩu Mỹ. Thành lập chi nhánh Cần Thơ
- Năm 1999, Lần đầu tiên đoạt danh hiệu HVNCLC.
- Năm 2000, Ra đời sản phẩm mì Hảo Hảo. Bước đột phá của công ty trên thị trường mì ăn liền
- Năm 2003, Hoàn thiện hệ thống nhà máy từ Bắc đến Nam
- Năm 2004, Chính thức đổi tên thành công ty TNHH Acecook Việt Nam và di dời nhà máy về KCN Tân Bình.
- Năm 2006, Chính thức tham gia thị trường gạo ăn liền bằng việc xây dựng nhà máy tại Vĩnh Long và cho ra đời sản phẩm Phở Xưa & Nay.
- Năm 2008, Đổi tên thành Công ty cổ phần Acecook Việt Nam (18/01). Thành viên chính thức của Hiệp hội MAL thế giới
- Ngày 07/07/2010 đón nhận Huân chương lao động hạng Nhất
- Năm 2012, Khánh thành nhà máy Hồ Chí Minh 2 hiện đại hàng đầu Đông Nam Á
- Năm 2015, Công Ty Cổ Phần Acecook Việt Nam đã thay đổi nhận diện thương hiệu mới
Mission
“Cung cấp sản phẩm/dịch vụ chất lượng cao mang đến
SỨC KHỎE – AN TOÀN – AN TÂM cho khách hàng”
Dựa trên sứ mệnh này, Acecook Việt Nam luôn đặt ưu tiên hàng đầu là chất lượng sản phẩm, đồng thời hỗ trợ truyền đạt những thông tin đúng đắn và khoa học về sản phẩm mì ăn liền để tạo sự an toàn và an tâm cho khách hàng. Những năm gần đây, Acecook Việt Nam tập trung những sản phẩm vì sức khỏe, vừa để đáp ứng nhu cầu mới của người tiêu dùng, vừa nâng cao giá trị cho sản phẩm mì ăn liền.
Review ACECOOK VIỆT NAM
Công ty thân thiện nhưng quy mô chưa rộng (ID)
Công ty Nhật ko áp lực lương trung bình (RV)
Công việc tạo tinh thần trách nhiệm cao, có khả năng tăng ca khi cần thiết. (id)