Are you a kid at heart looking to build a career with a leading global children's toy, entertainment and digital gaming company?
At Spin Master, our unwavering commitment to open mindedness, integrity and innovation is a great part of what has made us an industry leader. How do we stay ahead of the pack? By hiring the best and brightest minds—and that’s why we want you!
Job Description
What will you work on?
Carry out full product development activities and provide engineering support at vendors for engineering builds and debug to meet the product specifications, cost and schedule.
How will you create impact?
- Support and grow our RC/Robotics/Boys/Activities/Games/Girls Preschool business.
- To work with vendors and Headquarter on the product design to hit the target cost.
- Handle the consigned material and special components sourcing and cost negotiation.
- Assist sourcing, MOQ and cost negotiation on new material.
- Provide technical support and debug as needed.
- Provide support to the internal group on any production output issues and material authorization review.
- Monitor the schedule and on-site support from development start to OBS.
- Provide manufacturing support as needed after Production Start.
- Perform ad hoc assignments as requested.
- Bachelor’s degree in mechanical /Electrical Engineering or related discipline;
- At least 6-8 years’ experience in the toy industry or consumer electronics products and handled project independently for at least 5 years;
- Multi-national company experience is a must;
- Has knowledge in toy industry standards for different age group;
- Able to review 3D models and provide design input thru DFMEA/DFM/DFA;
- Understand injection molding tool construction and molding parameters;
- Able to troubleshoot injection molding defects and provide corrective actions;
- Understand surface decoration like spray painting, tampo printing, heat transfer;
- Understand assembly process like ultrasonic welding, gluing, heat staking;
- Possesses strong troubleshooting skill and familiar with Fishbone Diagram, 5 WHY analysis, Defect Mapping, DOE analysis;
- Ability to provide risk assessment and mitigation plan;
- Very hands on and data driven;
- Strong project management skill and communication skill;
- Able to conduct and chair meeting thru Zoom or video conference;
- Able to transform vision into clear strategy, goal and objectives;
- Familiar with licensed product process and approval;
- Able to work from concept drawing through development until production;
- Possesses superior problem-solving skills, and independent decision-making abilities, all while operating in an extremely demanding, fast-paced team setting;
- Has knowledge in the toys industry standards for different countries;
- Communications skills in English is a must and Mandarin/Cantonese is an added advantage.
What You Can Expect From Us
Our mission is to Make Life More Fun with a vision to push the boundaries of innovation, creativity, and fun.
- Growth and Career Opportunities
- Flexible Work Hours
- Innovation, Collaboration and Fun
- Comprehensive Benefits
- Other fun Perks!
Spin Master is a fast-paced, hands-on organization that provides many great opportunities for impactful decision-making; though our challenging start-up atmosphere isn’t for everyone, we have a proven record of opportunities for future advancement and internal transfers for our passionate and results driven team.
Everyone is welcome in our sandbox and we are committed to an accessible and inclusive hiring process that provides reasonable accommodation to all applicants.
Spin Master strives to create an accessible and inclusive application and selection process and is committed to working with and providing reasonable accommodation to job applicants who may require provisions to participate in the recruitment, selection and/or assessment processes. Should you require an accommodation, please contact our Talent Acquisition team, by email at [email protected] or by phone at +852 23138439 and we will work with you to meet your accessibility needs.
We do appreciate all interest; however only those selected for interview will be contacted.
Công ty Cổ phần ThaiHoldings được thành lập từ năm 2011 với tên gọi đầu tiên là Công ty Cổ phần Đầu tư phát triển Kinh Thành. Đến năm 2016, công ty chính thức đổi tên và hoạt động dưới thương hiệu Thaiholdings.
Trải qua hơn một thập kỷ hình thành và phát triển, Công ty Cổ phần Thaiholdings đã và đang không ngừng phát huy tối đa hiệu quả các nguồn vốn huy động từ các cổ đông, các tổ chức cho hoạt động đầu tư và phát triển sản xuất kinh doanh. Đồng thời đổi mới tổ chức sản xuất và công tác quản lý, quản trị Công ty nhằm mục tiêu thu lợi nhuận tối đa; Đặt lợi ích của đối tác, cổ đông lên hàng đầu; Tạo công ăn việc làm ổn định cho hàng ngàn người lao động; Đóng góp cho ngân sách Nhà nước và phát triển Công ty; Tuân thủ theo quy định pháp luật Nhà nước.
Với khát vọng cống hiến và nỗ lực không ngừng nhằm ghi dấu ấn của Thaiholdings trên từng chặng đường phát triển, Công ty Cổ phần Thaiholdings đã tiếp tục mở rộng hoạt động sang nhiều lĩnh vực khác nhau, phát triển quy mô rộng lớn. Năm 2019, Thaiholdings được UBCK nhà nước chấp thuận trở thành Công ty đại chúng, từ đó đến nay, Thaiholdings luôn khẳng định được vị thế và uy tín của Công ty trên Sàn chứng khoán.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức tham quan
- Nghỉ mát mỗi năm 01 lần
- Party cuối năm
- Các hoạt động văn hóa thể thao nhân các dịp Lễ, tết lớn trong năm như Ngày thành lập công ty, Tết âm lịch, Tết trung thu,…
Lịch sử thành lập
- Ngày 24/03/2011, công ty Cổ phần Thaiholdings (sau đây gọi tắt là “Tập đoàn” hoặc “Công ty” hoặc “Thaiholdings” hoặc “THD”) tiền thân là Công ty Cổ phần Đầu tư và Phát triển Kinh Thành, được thành lập
- Năm 2016, Sau 5 năm thành lập, theo định hướng phát triển mới, Công ty mong muốn mở rộng hoạt động kinh doanh thông qua việc đầu tư tài chính và hợp tác kinh doanh. Do vậy, Công ty Cổ phần Đầu tư và Phát triển Kinh Thành quyết định chuyển đổi mô hình hoạt động sang mô hình “holdings” và đổi tên là Công ty Cổ phần Thaiholdings.
- Đến tháng 04/2019, do nhu cầu phát triển mạnh mẽ theo mô hình đầu tư, Công ty đã tiến hành tăng vốn điều lệ lên 539 tỷ đồng theo hình thức phát hành cổ phiếu cho cổ đông hiện hữu nhằm mục đích bổ sung nguồn vốn kinh doanh, đầu tư tài chính và hợp tác kinh doanh
- Ngày 06/01/2020, Công ty được Ủy ban chứng khoán Nhà nước chấp thuận trở thành công ty đại chúng với mức vốn điều lệ là 539 tỷ đồng
- Ngày 19/06/2020, 53,9 triệu cổ phiếu Công ty đã chính thức được giao dịch trên thị trường với mã chứng khoán THD và được niêm yết trên Sở Giao dịch Chứng khoán Hà Nội (HNX).
- Đồng thời, trong năm 2020, Công ty đã tiến hành đợt chào bán cổ phiếu ra công chúng để tăng vốn điều lệ lên 3.500 tỷ đồng.
- Đến ngày 20/01/2021, Công ty đã nhận được Công văn số 231/UBCK-QLCB của Ủy ban Chứng khoán Nhà nước - xác nhận báo cáo kết quả chào bán cổ phiếu ra công chúng của Công ty. Theo đó, Công ty đã hoàn thành chào bán ra công chúng 296,1 triệu cổ phiếu (chiếm 100% tổng số cổ phiếu đăng ký chào bán) và tăng vốn điều lệ lên 3.500 tỷ đồng.
- Ngày 02/02/2021, Sở Giao dịch Chứng khoán Hà Nội (HNX) đã ban hành Quyết định số 36/QĐ-SGDHN về việc chấp thuận niêm yết bổ sung 296,1 triệu cổ phiếu của Công ty, nâng tổng số cổ phiếu niêm yết của Công ty từ 53,9 triệu cổ phiếu lên 350 triệu cổ phiếu.
Mission
Luôn nỗ lực nâng cao giá trị cuộc sống của cộng đồng! Chúng tôi tin tưởng rằng chỉ có mang lại những giá trị tốt đẹp cho khách hàng, đối tác, nhà đầu tư, xã hội mới chính là mang lại giá trị, sự phát triển và tồn tại của chúng tôi. Do đó, sứ mệnh này là kim chỉ nam trong mọi hoạt động của Thaiholdings.