- The job holder responsible for ensure to advise and provide personal financial products and services in accordance with customer needs, in order to bring the best experience to customers.
- The job holder ensures compliance and minimizes risks when processing transactions, providing products and services to customers.
- CUSTOMERS: CONSULTANCY AND PROVIDE PERSONAL FINANCIAL PRODUCTS AND SERVICES THAT MATCHES CUSTOMERS' NEEDS.
- Receive and learn information from customers to advise and provide products and services that are suitable for customers' needs or introduce them to specified locations to bring the best experience to customers. Customer.
- Exploit, consulting and providing personal financial products and services suitable to customer needs according to the list of customers assigned in each period.
- Develop customers according to the bank's oriented sales channels from time to time.
- PRODUCTS và SERVICES: ASSURANCE AND ENHANCE SERVICE QUALITY, HELP BRING THE BEST CUSTOMER EXPERIENCE
- Perform transactions/consultations at the request of the Client accurately, completely, quickly and in a timely manner, ensuring the correct SLAs and service quality standards.
- Update information on products, processes/regulations, Marketing programs, new sales campaigns and instructions of Techcombank from time to time in order to provide the best services of the Bank to customers.
- Receive and handle customer requests and complaints in accordance with Techcombank's regulations.
- Make recommendations to relevant departments to contribute to improving product, process and policy issues from time to time.
- SYSTEM: OPERATION COMPLIANCE và RISK MANAGEMENT
- Perform work in accordance with the Bank's policies, procedures, regulations and instructions.
- Identify customer information as well as warning signs before, during and after customer transactions, ensuring compliance with Techcombank's processes and regulations and the law.
- Manage credit risk, operational risk on the assigned customer list in accordance with regulations and instructions of the bank
- Ensure compliance with Techcombank's policies and procedures.
- Comply with the post-borrowing inspection process (controlling the customer's capital use purpose, collateral, financial situation...). Periodically according to the provisions of credit products/post-borrowing control regulations, assess the customer, control the purpose of the customer's capital, immediately notify the relevant departments when the customer have problems with financial situation, ability to repay debt, purpose of using capital, etc..
- Identify, report and participate in the handling of operational risks.
- Comply with regulations on information security and information security.
- HUMAN RESOURCES: HUMAN DEVELOPMENT và CONSTRUCTION CULTURE
- Fully participate in training programs of TCB
- Always have the spirit of self-learning in work and life
- Actively develop a personal development plan.
- Always have an open attitude to share information with others và be willing to accept change.
- Ownership, responsibility in work, leading to outstanding results.
- Building a culture of cohesion, encouraging colleagues to achieve success.
- Fully aware of Techcombank's organizational culture and perform tasks in the spirit of TCB's core values and behavioral standards, embodying Techcomer's DNA.
- EFFECTIVE MANAGEMENT: PLAN MANAGEMENT và BUSINESS RESULTS
- Develop and implement individual business plans to achieve assigned business targets.
Key Relationships - Direct Manager
Senior Manager/ Manager, Retail Banking
Branch Manager
Senior Manager, Direct Sales Center
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams inside and outside RBG
Key Relationships - External Stakeholders
Individual customers, competitors…
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 03 years of experience in the banking sector.
- Proficient in using office software: word, excel, powerpoint.
- Graduated from a regular university, preferably in economics - finance - banking.
- English ability: Not Apply
Công ty Cổ phần ThaiHoldings được thành lập từ năm 2011 với tên gọi đầu tiên là Công ty Cổ phần Đầu tư phát triển Kinh Thành. Đến năm 2016, công ty chính thức đổi tên và hoạt động dưới thương hiệu Thaiholdings.
Trải qua hơn một thập kỷ hình thành và phát triển, Công ty Cổ phần Thaiholdings đã và đang không ngừng phát huy tối đa hiệu quả các nguồn vốn huy động từ các cổ đông, các tổ chức cho hoạt động đầu tư và phát triển sản xuất kinh doanh. Đồng thời đổi mới tổ chức sản xuất và công tác quản lý, quản trị Công ty nhằm mục tiêu thu lợi nhuận tối đa; Đặt lợi ích của đối tác, cổ đông lên hàng đầu; Tạo công ăn việc làm ổn định cho hàng ngàn người lao động; Đóng góp cho ngân sách Nhà nước và phát triển Công ty; Tuân thủ theo quy định pháp luật Nhà nước.
Với khát vọng cống hiến và nỗ lực không ngừng nhằm ghi dấu ấn của Thaiholdings trên từng chặng đường phát triển, Công ty Cổ phần Thaiholdings đã tiếp tục mở rộng hoạt động sang nhiều lĩnh vực khác nhau, phát triển quy mô rộng lớn. Năm 2019, Thaiholdings được UBCK nhà nước chấp thuận trở thành Công ty đại chúng, từ đó đến nay, Thaiholdings luôn khẳng định được vị thế và uy tín của Công ty trên Sàn chứng khoán.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức tham quan
- Nghỉ mát mỗi năm 01 lần
- Party cuối năm
- Các hoạt động văn hóa thể thao nhân các dịp Lễ, tết lớn trong năm như Ngày thành lập công ty, Tết âm lịch, Tết trung thu,…
Lịch sử thành lập
- Ngày 24/03/2011, công ty Cổ phần Thaiholdings (sau đây gọi tắt là “Tập đoàn” hoặc “Công ty” hoặc “Thaiholdings” hoặc “THD”) tiền thân là Công ty Cổ phần Đầu tư và Phát triển Kinh Thành, được thành lập
- Năm 2016, Sau 5 năm thành lập, theo định hướng phát triển mới, Công ty mong muốn mở rộng hoạt động kinh doanh thông qua việc đầu tư tài chính và hợp tác kinh doanh. Do vậy, Công ty Cổ phần Đầu tư và Phát triển Kinh Thành quyết định chuyển đổi mô hình hoạt động sang mô hình “holdings” và đổi tên là Công ty Cổ phần Thaiholdings.
- Đến tháng 04/2019, do nhu cầu phát triển mạnh mẽ theo mô hình đầu tư, Công ty đã tiến hành tăng vốn điều lệ lên 539 tỷ đồng theo hình thức phát hành cổ phiếu cho cổ đông hiện hữu nhằm mục đích bổ sung nguồn vốn kinh doanh, đầu tư tài chính và hợp tác kinh doanh
- Ngày 06/01/2020, Công ty được Ủy ban chứng khoán Nhà nước chấp thuận trở thành công ty đại chúng với mức vốn điều lệ là 539 tỷ đồng
- Ngày 19/06/2020, 53,9 triệu cổ phiếu Công ty đã chính thức được giao dịch trên thị trường với mã chứng khoán THD và được niêm yết trên Sở Giao dịch Chứng khoán Hà Nội (HNX).
- Đồng thời, trong năm 2020, Công ty đã tiến hành đợt chào bán cổ phiếu ra công chúng để tăng vốn điều lệ lên 3.500 tỷ đồng.
- Đến ngày 20/01/2021, Công ty đã nhận được Công văn số 231/UBCK-QLCB của Ủy ban Chứng khoán Nhà nước - xác nhận báo cáo kết quả chào bán cổ phiếu ra công chúng của Công ty. Theo đó, Công ty đã hoàn thành chào bán ra công chúng 296,1 triệu cổ phiếu (chiếm 100% tổng số cổ phiếu đăng ký chào bán) và tăng vốn điều lệ lên 3.500 tỷ đồng.
- Ngày 02/02/2021, Sở Giao dịch Chứng khoán Hà Nội (HNX) đã ban hành Quyết định số 36/QĐ-SGDHN về việc chấp thuận niêm yết bổ sung 296,1 triệu cổ phiếu của Công ty, nâng tổng số cổ phiếu niêm yết của Công ty từ 53,9 triệu cổ phiếu lên 350 triệu cổ phiếu.
Mission
Luôn nỗ lực nâng cao giá trị cuộc sống của cộng đồng! Chúng tôi tin tưởng rằng chỉ có mang lại những giá trị tốt đẹp cho khách hàng, đối tác, nhà đầu tư, xã hội mới chính là mang lại giá trị, sự phát triển và tồn tại của chúng tôi. Do đó, sứ mệnh này là kim chỉ nam trong mọi hoạt động của Thaiholdings.