Adecco's client, a media company is looking for a Business Development Manager who is in charge of procure and supply music and recreation resources.
Job Responsibilities
As the Business Development Manager, you will be responsible for the following:
Advise and formulate business strategies for the organization
- Analyze the organization's internal and external business environments
- Participate with the Board of Directors to establish overall goals, business & product strategies
- Seek and identify potential resource partners
- Work directly and negotiate business development issues with resource partners
- Coordinate with other departments to execute contracts and make payments
- Establish relationships with potential partners
- Coordinate with partners to monitor contract execution to ensure timely issue resolution
- Maintain good relations with partners and seek new collaboration opportunities
- Manage and secure internal data sources
- Promptly detect risks and develop mitigation plans
- Coordinate relevant departments to implement risk management plans
- Support implementation, monitor effectiveness and optimize business results of projects
- Support necessary activities for project implementation
- Monitor and evaluate business effectiveness
- Take responsibility for completing market and competitor research
- Proactively update business trends, new collaborations and effectiveness
- Develop KPIs and evaluate subordinates' work performance
- Directly guide and train employees to improve capabilities and performance
- Explore and provide solutions to motivate and engage employees
- Proficient in English, IELTS 6.5 or equivalent
- Preference for 2-3 years of relevant experience
- Experience and knowledge in project management
- In-depth knowledge of the content business market
- Basic knowledge of business administration
- Knowledge of copyrights and intellectual property rights
- Strategic thinking, logical thinking
- Planning and monitoring plan implementation skills
- Personnel management and training skills
- Communication, negotiation and persuasion skills
- Analytical, situational handling and decision-making skills
- Organizational and time management skills
- University/college graduate in Business Administration, Economics, or related fields
- Linh Le Bao
- Adecco
Công ty TNHH 3W Logistics chuyên cung cấp các dịch vụ vận chuyển quốc tế bằng đường biển và đường hàng không, là NVOCC có chứng nhận FMC, chuyên tuyến Mỹ - Canada, nhiều cơ hội rộng mở cho các bộ phận, đặc biệt sales. Với đội ngũ nhiều năm kinh nghiệm và tận tâm, 3W Logistics đã có những bước phát triển vượt bậc để trở thành một đại lý giao nhận uy tín về các dịch vụ vận chuyển hàng hóa và giao nhận logistics với 3 văn phòng tại: Hồ Chí Minh, Hà Nội và Hải Phòng. Trong đó, trụ sở chính được đặt ở Hồ Chí Minh.
Các dịch vụ của 3W Logistics gồm:
+ Vận chuyển quốc tế bằng đường biển: FCL & LCL
+ Vận chuyển quóc tế bằng đường hàng không
+ Vận chuyển nội địa
+ Đại lý hải quan
+ Vận chuyển xuyên biên giới
Về môi trường: Môi trường trẻ, năng động và tôn trọng. Một trong những điều 3W luôn tự hào về đội ngũ của mình đó chính là tinh thần và sự tôn trọng các bạn dành cho nhau.