- The job holder is responsible for providing the best financial protection and safety solutions to customers using insurance products and increasing the strong bond between customers and Techcombank
- Consult and Sales
- Introduce and advise on the most suitable insurance products for each stage of the customer's life (protection of health, family, finance, personal property, etc.)
- Give customers the best experience in terms of quality before and after sales service
- Complete all necessary documents for the Customer's Insurance contract, assist the customer in medical examination, hand over the insurance document to the Customer, assist the customer in the claim procedure. submit a claim file in accordance with the regulations of TCB and the insurance partner
- Handle and resolve customer's urgent/unexpected support requests quickly, promptly, and satisfactorily.
- Looking for opportunities to introduce customers to other sales forces at Techcombank (Example: TCBond investment products)
- Be the first contact for customers to contact when they arise support requests, questions and problems about insurance.
- Store and update daily/weekly/monthly reports on sales results/customer referral results from Techcombank's sales force
- Building strong and good relationships with customers, so that they always believe that "Techcombank is the best insurance product provider"
- Be the first point of contact for customers when their insurance-related needs arise.
- Ensuring the best service quality in every step of the customer's journey
- Systems and processes
- Strictly comply with Techcombank's policies on: information security, customer privacy, standards of behavior as a Techcomer.
- Comply with agreements on service quality between TCB and insurance partners.
- Comply with the process of selling and issuing insurance contracts in accordance with the standards of TCB and insurance partners
- Human:
- Continuously improve knowledge và soft skills to meet the increasingly complex and high requirements of service quality, ensuring every customer is satisfied with the service provided through self-study and attend training courses
- Always have the spirit of self-learning in work and life
- Always have an open attitude to share information with others in accordance with Techcombank's functions, duties and standards of conduct, ready to accept change
- Ownership, responsibility in work, through clear orientation, towards outstanding results
- Fully aware of organizational culture and perform tasks according to Techcombank's core values and behavioral standards, embodying Techcomer's DNA.
- Actively participate in Techcombank's organizational culture building activities
- Other related tasks as assigned by management.
Senior Manager, Priority Banking Center or Manager, Priority Business Management
Key Relationships - Direct Reports
None
Key Relationships - Internal Stakeholders
Priority Banking Center at the branch, Departments within the RBG Division and outside the relevant Division
Key Relationships - External Stakeholders
Customers, notary offices, Insurance companies, medical facilities, etc.
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- University graduate or higher (preferably majoring in Insurance, Banking, Economics)
- English proficiency: TOEIC certificate or equivalent according to bank's requirement
- At least 08 years of experience working in the field of customer consulting in retail banking or life insurance/or experience in Priority Customer Service/or experience in business development, advertisement
Công ty bảo hiểm nhân thọ Fubon Việt Nam là công ty con của tập đoàn tài chính Fubon hoạt động vào ngày 23 tháng 12 năm 2010 tại Việt Nam chuyên về các sản phẩm bảo hiểm nhân thọ có trụ sở chính thức của công ty tại Hà Nội và có chi nhánh tại Việt Nam.
Tập đoàn tài chính Fubon gia nhập thị trường Việt Nam với một số lĩnh vực: Bảo hiểm nhân thọ, Bảo hiểm tài sản, Ngân hàng, nhằm hình thành mạng lưới dịch vụ tài chính hoàn thiện và tốt nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Khám sức khỏe định kỳ, Bảo hiểm tai nạn cho bản thân và gia đình, Bảo hiểm sức khỏe
- Quỹ Hưu trí Fubon cho nhân viên
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch nghỉ mát tổ chức hàng năm
Lịch sử thành lập
- Ngày 1 tháng 7 năm 2010, Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon đã được Bộ Tài chính Việt Nam chấp thuận về nguyên tắc thành lập Công ty Bảo hiểm Nhân thọ
- ngày 15 tháng 12 năm 2010, nhận được Giấy phép Thành lập và Hoạt động, chính thức thành lập Công ty TNHH bảo hiểm nhân thọ Fubon Việt Nam (gọi tắt là Bảo hiểm Nhân thọ Fubon Việt Nam)
- Năm 2009, Tập đoàn tài chính Fubon chính thức hợp nhất với hai Công ty Bảo hiểm Nhân thọ con (Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon và Công ty Bảo hiểm Nhân thọ ING), đồng thời đổi tên thành Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon.
- Năm 2010, Công ty có doanh thu phí bảo hiểm hợp đồng mới là 10,7 tỷ USD ( tăng 51%), đưa tổng mức thu nhập phí bảo hiểm lên 15,1 tỷ USD (tăng 35%), tổng tài sản vượt qua con số 51,7 tỷ USD.
- Năm 2014, Top 100 sản phẩm dịch vụ tốt nhất cho gia đình và trẻ em
- Năm 2018, Fubon Việt Nam tập trung phát triển các sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm nhân thọ chất lượng cao, đáp ứng nhu cầu bảo vệ của khách hàng.
Mission
Công ty Bảo hiểm Nhân thọ Fubon Việt Nam, với sứ mệnh tiếp tục phát triển kinh doanh bền vững, sẽ khai thác thị trường khu vực, tích cực mở rộng thị trường bảo hiểm, trở thành tổ chức tài chính hàng đầu Châu Á.
Review Bảo hiểm Fubon Việt Nam
Cần OT nhiều để kịp deadline
Công việc hơi chán
Môi Trường làm việc tốt, flexible time