Việc làm Brandup

Cập nhật 23/11/2024 14:00
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Brandup
Sales Force Effectiveness Manager - Trade
Brandup 3.0★
1 đánh giá 25 việc làm 3 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm / Giám sát
Ngày đăng tuyển: 25/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 25/11/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 4 - 7 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Xe đưa đón
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Role:

Drive Sales Force/CMM effectiveness and efficiency through building sales fundamentals, including operationalizing sales strategy, optimizing sales force structure, size and deployment, selling and operation processes, data and scorecards, sales force automation, roles and KPI, field discipline guidelines as well as incentive and rewards.

Accountabilities:

1. Sales/CMM Strategy Operationalization

Engage with and support Sales Force/CMM to operationalize sales strategy in terms of:

  • Understanding sources of growth at territory, sales route and outlet levels
  • Understanding geographic and channel dynamics
  • Executing customer segmentation, classification, prioritization and targeting

2. Sales Force/CMM Structure, Sizing and Deployment

  • Optimize sales force size, structure and deployment based on territory potential, customer classification, customer facing time and span of control

3. Selling and Sales Operation Processes

  • Design, align, deploy and enable stakeholders in executing selling and sales operation processes (MCL, target setting and allocation, customer master data management, Sales Force/CMM master data management, guidelines on field execution and disciplines, etc.)
  • Act as a custodian for assigned selling and sales operation processes by tracking process execution by stakeholders to ensure process compliance as well as process improvement and simplification.

4. Sales Force/CMM Roles, KPI, Incentive and Rewards

  • Define and clearly communicate role, KPIs for each Sales Force/CMM position (in line with ANI principle on 2 sales metrics and 3 KPIs)
  • Review/design/communicate incentive and reward scheme to support business priorities (90% sales banker, sales-KPI weight: 70-30, sales measure in value, awards for 15% top performers)
  • Act as a custodian for incentive implementation (sales and KPI performance, incentive calculation/payout SOP and award qualifying process)

5. MIS Data and Reports/Dashboards

  • Develop insights into Sales Force/CMM and Management requirements for data and reports (leadership and senior managers, SLM, FLM)
  • Work with MIS to propose MIS report templates (trackers and dashboards for TMS/IMS/off-take sales, KPIs, NU, ACNielsen market share, Inventory, DOH and AR collection)
  • Roll out MIS report templates to the Sales Force/CMM and enable FLM/FLM to understand, analyze and interpret MIS dashboards for taking timely actions

6. Sales Force/CMM Automation

  • Collaborate with SFA to identify opportunities for Sales Force/CMM automation to improve productivity
  • Support SFA in proposing and aligning with stakeholders on solutions to Sales Force/CMM automation
  • Modify selling and sales operation processes as part of automation solutions

7. SFE Project and Initiatives

  • Identify issues and opportunities with root causes related to sales/CMM fundamentals
  • Work with stakeholders (e.g. Sales leadership, SLM and FLM) to propose and align on SFE initiatives to build sales fundamentals and improve sales productivity via specific SFE projects
  • Roll out and drive execution of SFE projects in conjunction with stakeholders

Yêu Cầu Công Việc

  • Minimum 5 years of experience in managerial/supervisory role in pharma, FMCG, nutrition, consulting industry
  • Bachelor degree
  • Good English skill


 

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Quận 11, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:

BrandUp là một công ty trẻ, sáng tạo và đam mê lĩnh vực Digital Marketing. Nó được thành lập bởi các thành viên là những chuyên gia kỹ thuật và chuyên gia xã hội. Với sự hiểu biết sâu sắc về Digital Marketing và thấu hiểu khách hàng, chúng tôi đề xuất các kế hoạch hiệu quả giúp Thương hiệu của bạn đi lên.
BrandUp giúp khách hàng tích hợp các công cụ Kỹ thuật số vào kế hoạch kinh doanh và tiếp thị của họ, cung cấp chiến lược, sự sáng tạo và cách triển khai cần thiết trong việc tạo dựng cộng đồng và giúp thương hiệu đạt được kết quả tuyệt vời với ngân sách phải chăng.


Review Brandup

3.0
1 review

15/02/2022
Sales/Nhân viên kinh doanh tại Hồ Chí Minh

Sếp cùng HR tự ý giảm lương 30% tất cả nhân viên với lý do ""khó khăn tài chính"" (Fb)

Những nghề phổ biến tại Brandup

Bạn làm việc tại Brandup? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Brandup

Brandup

Click để đánh giá