About the role
The Women's Entrepreneurship (WE) Support Officer plays an important role in ensuring the successful implementation of the Strive Women initiative, a global program aimed at enhancing the financial health of women-led micro and small enterprises (W-MSEs). Working closely with the Project Lead, financial service providers, and other key partners, the Officer will provide essential support to equip women entrepreneurs with the resources, training, and guidance needed to build successful and sustainable businesses.
Key Responsibilities
1. PROJECT IMPLEMENTATION (50% of time): Assist the technical preparation and implementation of project activities, take the lead on selected assignments in coordination with the Project Lead, including:
- Support capacity-building training for women entrepreneurs, handling tasks such as training needs assessment, pre/post-test facilitation, participant management, and stakeholder coordination.
- Oversee seed funding implementation under the supervision of the Project Lead.
- Collaborate with the Communications team to manage the project's social media platforms, including but not limited to Zalo groups, landing page, and Facebook page.
- Actively participate in meetings with partners, CARE Lead Member, and donors, contributing ideas and insights as required.
- Support in organizing events/campaigns and project activities both in the field and online.
2. PROJECT ADMINISTRATION & FINANCE (30% of time)
- Provide admin support for project implementation, including event logistics, travel arrangements, minute-taking, etc.
- Manage project financial procedures, including payment, advance request, and related tasks, ensuring alignment with the project budget and timeline.
- Assist in procurement tasks, including purchase requests, bidding analysis, and vendor management.
- Perform additional support tasks as needed.
3. MONITORING, EVALUATION AND LEARNING (15% of time)
- Master project indicators and participate in relevant MEL meetings.
- Assist in data collection, documentation regarding progress tracking, learning capture, evaluation, research, and case studies.
- Join field visits to support, gather insights, and monitor partners' activities.
- Propose necessary adjustments to project implementation based on findings and insights.
4. OTHER COMMON ACCOUNTABILITIES FOR CVN STAFF (5% of time)
Ideally, you will have:
- Experience working in/with projects related to women's entrepreneurship and/or financial inclusion.
- Good interpersonal skills, sound judgment, planning, problem-solving, and team-building skills.
- Organizational and time management skills, ability to work under pressure, and to organize and manage workload to meet deadlines.
Why you should apply:
- Ongoing professional and personal development
- A dynamic and innovative environment
- Supportive teams
Application Deadline: 5:00 PM, 22 August 2024.
Việt Nam hiện đang trong thời kỳ tăng trưởng. Không chỉ dân số ngày càng tăng mà số lượng nhà hàng Nhật Bản vẫn tiếp tục tăng và nhu cầu mở nhà hàng mới dự kiến sẽ tiếp tục mở rộng.
Số lượng các gia đình trung lưu ngày càng tăng, cùng với sự gia tăng của thực phẩm Nhật Bản và các thương hiệu Nhật Bản, số lượng các nhà tư bản mong muốn phát triển giấy phép ở nước mình cũng ngày càng tăng lên.
Công ty chúng tôi là một công ty hướng đến mục tiêu "biến ước mơ thành hiện thực! Mang ẩm thực Nhật Bản ra thế giới" đồng thời đóng vai trò kết nối Nhật Bản và Việt Nam, đồng thời hỗ trợ sự phát triển của các nhà hàng trong nước và các doanh nghiệp dịch vụ tại cửa hàng khác
. Với khẩu hiệu của chúng tôi , chúng tôi là cầu nối để xuất khẩu văn hóa ẩm thực Nhật Bản trong nước đến nhiều khu vực khác nhau trên thế giới và cung cấp dịch vụ một cửa để mở rộng ra nước ngoài, bao gồm nghiên cứu thị trường, đảm bảo tài sản, thành lập công ty, xin giấy phép, tuyển dụng nhân lực và cho thuê. Tôi sẽ làm nó.