Việc làm LTP Việt Nam

Cập nhật 24/10/2024 04:02
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH LTP Việt Nam
Planning and Oversight - IT Leader
LTP Việt Nam
8 việc làm 11 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 25/09/2023
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 10 - 20 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Location: Hanoi / Ho Chi Minh city

The IT Planning Team plays a pivotal role in overseeing the Business Management Function, encompassing IT planning, strategy coordination, financial management, IT portfolio management, and resource management for both the IT and IS departments. This function serves as a central hub and its scope extends across digital transformation, operations, and the Information Security group responsible for driving risk advoiding initiatives within the region.


Develop the department's objectives to align with the bank's business priorities and missions.
Formulate relevant business plans and strategies, driving them to achieve established objectives.
Establish and monitor departmental KPI targets and the Balanced Scorecard, assessing performance against targets.
Prepare, collect, analyze, and interpret internal and external data to create financial, operational, and project reports for management and senior management consumption.


Implement a structured IT Portfolio management practice.
Organize, coordinate, and track IT programs, projects, and operations while providing management reporting.
Develop and maintain a structured management reporting framework.


Lead and oversee IT audit and regulatory examinations, conducting fieldwork and determining management responses.
Prepare and review periodic regulatory examinations and reports in accordance with the governance of the State Bank of Vietnam (SBV) and local regulations.


Oversee the department's financial, budgetary, and tax management.
Ensure compliance with prevailing Financial, Taxation, and Head Office policies, guidelines, and operating procedures.
Implement structured oversight of contracts, SLAs, and vendor relationships from a financial, budgetary, and Technology governance perspective.
Develop and implement a structured resource management framework for human resources and budgetary sustainability and adequacy.
Drive process innovation and automation in financial management workflows to optimize efficiency.

Yêu Cầu Công Việc

Hold a university degree or master's degree in Computer Science, Management Information Science, Commerce / Business Administration, Banking and Finance, or an equivalent field.
Proficiency in English, with upper intermediate and advanced levels capable of fluent, flexible, and effective communication for all purposes.
A minimum of 10 years of working experience in mid to large-cap banks.
Strong experience in planning and coordinating with both business and IT teams to establish IT strategy and provide regular tracking/reporting.
Significant PMO experience and/or Portfolio Management, program, or project coordination within the Technology Department.
Solid knowledge and experience in IT financial management, budgeting, and resource allocation.
Proficiency in cost management and optimization.
In-depth understanding of Vietnam's local regulatory reporting requirements.
Profound comprehension of strategic IT planning and compliance checks.
Basic understanding of banking systems.
Fundamental knowledge of hardware, middleware, networks, and cloud-based solutions.
Basic knowledge of system security and cybersecurity.
Basic understanding of traditional banking products and operations as a domain of business knowledge.

Thông tin khác

  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH LTP Việt Nam
LTP Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
286 Phan Văn Hớn, Phường Tân Thới Nhất, Quận 12, Tp.HCM

LTP Việt Nam đã phát triển mạnh mẽ kể từ khi thành lập vào năm 2008 và đang có mức tăng trưởng 60-80% trong năm 2021 và 2022. LTP Việt Nam là đối tác được lựa chọn cho các thương hiệu cao cấp, cỡ vừa, yêu cầu sản xuất tại Châu Á với thiết lập linh hoạt và khả năng xử lý kích thước đơn hàng linh hoạt với nhiều kiểu dáng khác nhau. Chuyên môn của chúng tôi là may mặc chức năng tập trung vào sự phức tạp kỹ thuật với chất lượng cao và tập trung vào sản xuất bền vững. Tại LTP Việt Nam, chúng tôi phục vụ khoảng 25 thương hiệu, nhiều thương hiệu trong số đó được chia sẻ giữa châu Á và châu Âu. LTP Việt Nam là một phần của Tập đoàn LTP, phục vụ các thương hiệu cao cấp với cốt lõi Sản xuất mạnh mẽ và cung cấp Dịch vụ Giá trị Gia tăng vượt ra ngoài sản xuất truyền thống. Chúng tôi hợp tác phát triển với khách hàng thương hiệu của mình, đáp ứng nhu cầu thị trường của ngày mai, cung cấp giá cả cạnh tranh, giao hàng nhanh, tính linh hoạt cao và dễ dàng tiếp cận nguồn cung ứng nguyên liệu thông qua mạng lưới vật liệu và trang trí rộng lớn của chúng tôi. Chúng tôi đầu tư vào công nghệ và tập trung cao độ vào việc cung cấp các sản phẩm chất lượng cao. LTP Group được chia thành 2 mảng kinh doanh chính là LTP May và LTP Furniture. Tổ chức trong LTP Group được xây dựng dựa trên ba giá trị Quan tâm, Tin tưởng và Thách thức với một số nguyên tắc cơ bản như "trọng tâm thấp", nơi các quyết định được đưa ra bởi những người gần gũi với khách hàng và sản xuất. Triết lý quản lý dựa trên mức độ tự quản lý cao và ủy quyền đặc biệt.

Những nghề phổ biến tại LTP Việt Nam

Bạn làm việc tại LTP Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo LTP Việt Nam

LTP Việt Nam

Click để đánh giá