Mô tả công việc
As a Sales Hunter, you will be responsible for prospecting and acquiring new clients to expand our market presence and meet sales targets. Your primary focus will be on generating leads, making sales presentations, and closing deals to drive revenue growth.
Key objectives:
• Get new meaningful business in for smaller midsize brands.
• Work together with Copenhagen and Vietnam Commercial team to find the right leads and make sure we are ONE team.
• Analyse the market for latest local trends and act proactively = Call, visit, mail, fax, Snapchat etc.
• Onboard and handover to caretaker Team.
Responsibilities:
• Identify and research potential customers and market segments for garment products.
• Actively prospect and cold call to generate new business leads.
• Conduct sales presentations and product demonstrations to potential clients.
• Develop and maintain relationships with key decision-makers in target organizations.
• Negotiate sales agreements and contracts.
• Collaborate with internal teams to ensure smooth order processing and customer satisfaction.
• Meet or exceed sales goals and objectives.
• Stay updated on industry trends, market conditions, and competitor activities.
• Ability to travel and visit customers as needed to build client relationships.
Key Competencies:
• Sales Acumen
• Relationship Building
• Customer Focus
• Negotiation Skills
• Problem-Solving
• Adaptability
• Time Management
Yêu cầu công việc
• Proven track record in sales, preferably within sport garment / athleisure / fashion.
• Ability to think strategically so that the company can take advantage of industry dynamics and general market conditions, etc.
• Sharp brain with deal-based approach and analytical skills.
• Strong skills in Cost Negotiation and Cost Engineering
• Strong prospecting and networking skills; Able to communicate with persons at all levels.
• Ability to engage senior team stakeholders as required.
• Excellent interpersonal skills: Excellent teamwork skills and proven aptitude to partner effectively with a wide range of stakeholders (i.e., top management, colleagues in VT and LT, customers).
• Proficient in Microsoft Word, Excel, and PowerPoint
• Ability to work independently and in a fast-paced environment, managing multiple tasks and priorities, while maintaining a strong attention to detail and adhering to deadlines Results-driven with a focus on achieving sales targets.
• An understanding of compliance requirements and Sustainability knowledge
The criteria for success:
• New business acquisition rate.
• Sales revenue growth and meeting targets.
• Conversion rates and customer satisfaction.
• Market expansion and activity metrics.
• Feedback on collaboration, motivation, and adaptability.
• Professional development and growth milestones.
Quyền lợi được hưởng
Guarantee 13th month salary
Chăm sóc sức khoẻ
Premium health/accident insurance from 3rd contract
Nghỉ phép có lương
Annual leave: 12 days, encash when does not use up
LTP Việt Nam đã phát triển mạnh mẽ kể từ khi thành lập vào năm 2008 và đang có mức tăng trưởng 60-80% trong năm 2021 và 2022. LTP Việt Nam là đối tác được lựa chọn cho các thương hiệu cao cấp, cỡ vừa, yêu cầu sản xuất tại Châu Á với thiết lập linh hoạt và khả năng xử lý kích thước đơn hàng linh hoạt với nhiều kiểu dáng khác nhau. Chuyên môn của chúng tôi là may mặc chức năng tập trung vào sự phức tạp kỹ thuật với chất lượng cao và tập trung vào sản xuất bền vững. Tại LTP Việt Nam, chúng tôi phục vụ khoảng 25 thương hiệu, nhiều thương hiệu trong số đó được chia sẻ giữa châu Á và châu Âu. LTP Việt Nam là một phần của Tập đoàn LTP, phục vụ các thương hiệu cao cấp với cốt lõi Sản xuất mạnh mẽ và cung cấp Dịch vụ Giá trị Gia tăng vượt ra ngoài sản xuất truyền thống. Chúng tôi hợp tác phát triển với khách hàng thương hiệu của mình, đáp ứng nhu cầu thị trường của ngày mai, cung cấp giá cả cạnh tranh, giao hàng nhanh, tính linh hoạt cao và dễ dàng tiếp cận nguồn cung ứng nguyên liệu thông qua mạng lưới vật liệu và trang trí rộng lớn của chúng tôi. Chúng tôi đầu tư vào công nghệ và tập trung cao độ vào việc cung cấp các sản phẩm chất lượng cao. LTP Group được chia thành 2 mảng kinh doanh chính là LTP May và LTP Furniture. Tổ chức trong LTP Group được xây dựng dựa trên ba giá trị Quan tâm, Tin tưởng và Thách thức với một số nguyên tắc cơ bản như "trọng tâm thấp", nơi các quyết định được đưa ra bởi những người gần gũi với khách hàng và sản xuất. Triết lý quản lý dựa trên mức độ tự quản lý cao và ủy quyền đặc biệt.