He / She is an integral member of the team and is expected to contribute towards (but not limited to) strategy development, and strategy execution. As part of the role, they will work closely with Head of Strategy Development and Management, Senior Director, Senior Manager, Manager to:
- Develop the 5-year strategy for the bank
- Manage and monitor performance against the strategy
- Work on strategic deep-dives as required
- Develop communication plan, material and enable delivery
- Facilitate annual planning process and KRA formulation
- Strategy development and execution
- Participate in strategic planning process to develop overall bank-wide strategy, potential business model, CVP’s and financial model with clear drivers.
- Work on research, analysis, benchmark and possibly forecast:
- Macro-economic environment
- Competitor action (performance and actions)
- Revenue and profit pools
- Work on annual planning process with key stakeholders
- Work on strategic deep-dives on topics pertinent in that year
- Build and maintain financial model (5 year)
- Work on communication documents for internal and external audience, e.g., content, delivery in coordination with internal and external stakeholders
- Team player and self-development
- Ensure coordination and collaboration, both within the unit and the whole Bank
- Seek and provide feedback to foster a collaborative environment
- Ensure that the unit's activities comply with internal policies, regulations, processes, guidelines... and service quality commitments (SLAs)
- Participate in team and training related activities as required by the bank
- Proactively look for areas to develop and pursue training and coaching opportunities
- Perform other related tasks as requested by management
Head of Strategic Planning and Management
Key Relationships - Direct Reports
Senior Officer, Expert
Key Relationships - Internal Stakeholders
Chief Strategy Officer; Head of Strategy Development and Management, Strategy Division, Transformation Office, Digital Office, Finance, Head of Divisions and their segment / planning teams
Key Relationships - External Stakeholders
Consulting firms, e.g., management consulting, HR consulting, Tax consulting, marketing partners, data providers, etc., Partners, etc.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 12+ years of experience in banking and finance. Minimum 1 year of experience in an expert position
- Deep understanding of business management activities in the bank
- English level 3 (TOEIC 650 or higher or other certificates of equivalent value)
Qualifications:
- Graduated from university or higher, majoring in economics, finance, business administration. Preference will be given to candidates with master's/MBA degrees from foreign universities.
LTP Việt Nam đã phát triển mạnh mẽ kể từ khi thành lập vào năm 2008 và đang có mức tăng trưởng 60-80% trong năm 2021 và 2022. LTP Việt Nam là đối tác được lựa chọn cho các thương hiệu cao cấp, cỡ vừa, yêu cầu sản xuất tại Châu Á với thiết lập linh hoạt và khả năng xử lý kích thước đơn hàng linh hoạt với nhiều kiểu dáng khác nhau. Chuyên môn của chúng tôi là may mặc chức năng tập trung vào sự phức tạp kỹ thuật với chất lượng cao và tập trung vào sản xuất bền vững. Tại LTP Việt Nam, chúng tôi phục vụ khoảng 25 thương hiệu, nhiều thương hiệu trong số đó được chia sẻ giữa châu Á và châu Âu. LTP Việt Nam là một phần của Tập đoàn LTP, phục vụ các thương hiệu cao cấp với cốt lõi Sản xuất mạnh mẽ và cung cấp Dịch vụ Giá trị Gia tăng vượt ra ngoài sản xuất truyền thống. Chúng tôi hợp tác phát triển với khách hàng thương hiệu của mình, đáp ứng nhu cầu thị trường của ngày mai, cung cấp giá cả cạnh tranh, giao hàng nhanh, tính linh hoạt cao và dễ dàng tiếp cận nguồn cung ứng nguyên liệu thông qua mạng lưới vật liệu và trang trí rộng lớn của chúng tôi. Chúng tôi đầu tư vào công nghệ và tập trung cao độ vào việc cung cấp các sản phẩm chất lượng cao. LTP Group được chia thành 2 mảng kinh doanh chính là LTP May và LTP Furniture. Tổ chức trong LTP Group được xây dựng dựa trên ba giá trị Quan tâm, Tin tưởng và Thách thức với một số nguyên tắc cơ bản như "trọng tâm thấp", nơi các quyết định được đưa ra bởi những người gần gũi với khách hàng và sản xuất. Triết lý quản lý dựa trên mức độ tự quản lý cao và ủy quyền đặc biệt.