About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary:
To support overall KPI of assigned channel to Develop & Deliver Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight based categories development/customer development actvities.
Job Responsibilities
- Support to deliver Brands objectives and category development for assigned channel
- Generate channel/ customer/shopper insights in related channel for assigned category.
- Work with MKT/ CAT/ Account team to execute category/brand guidelines in related formats by customer based on category focus, brand J2BDs, consumer/shopper/customer insights and demand space to drive channel growth
- Own execution new Launch plan and build New products in 6 months with KPI, tracking and action plans accordingly
- Responsible for category development per sub channel: Pack/mix/Pricing & Promotion management and or portfolio initiatives
- Tracking & monitoring the budget: D&A promotion, MKT fund, A&M, POSM production, TOT etc.
- Customers JBP (Joint business plan)
- Support and ensure for Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
- Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
- Work with Sales team to get feedbacks on plan and insights of market/ customers
- Bachelor graduation in relevant majors.
- Strong knowledge of MT/OP channel
- Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding, Category Management & Development including Revenue mangagement
- Brand marketing, customer marketing or sales experience in an FMCG environment
- Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in related channel vs total industry.
- Strategic thinking, strong analytical, problem solving skills
- Strong communication/ interpersonal skills
- Fluent in English & Computer skills (MS Office)
- English
Nesta tiền thân là một công ty khởi nghiệp trong nghề nội thất với mong muốn cung cấp những giải pháp “may đo” nội thất tối ưu cho khách hàng.
Chúng tôi - một tập thể đội ngũ hơn 100 ACE, từ đội ngũ lãnh đạo năng động, nhiệt huyết, cởi mở luôn nỗ lực sáng tạo không ngừng trong công việc. Nesta luôn tiên phong trong việc ứng dụng công nghệ vào thiết kế, sản xuất các sản phẩm nội thất “vì cuộc sống”.Vì chúng tôi hiểu rằng: một thiết kế tốt sẽ góp phần nâng cao chất lượng sống và hạnh phúc của mỗi gia đình.
Ở Nesta chúng tôi thực sự quan tâm đến việc đào tạo và phát triển nghề nghiệp cho từng thành viên, cho những tài năng trẻ, vì mỗi thành viên chính là tài sản quý giá nhất của công ty.
Nếu bạn là người giàu nghị lực, ham học hỏi và sẵn sàng vượt khó để đạt được ước mơ trong công việc, thì bạn chính là thành viên mới mà chúng tôi đang kiếm tìm.